Gå til innhold

Til dere som har hatt SA.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge blødde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De 2 spontane var som vanlig, men litt kraftig mens. Ikke så ekstreme smerter eller store blødninger. Men de var tidlige (ca uke 6 begge). De andre tre (1 medisinsk og 2 utskrapninger) var senere og både kraftigere blødning og mye mer smerter. Og det sa legen ikke hadde så mye med metoden å gjøre, men hvor langt jeg var på vei. Så jeg tolker det dithen at det nok avhenger en del av hvor langt man er på vei. Ved senaborter blør man gjerne like lenge som en renselse, opp mot 6 uker for noen. Men tror det mest vanlige ved tidlige aborter er 1-3 uker.

Skrevet

Hadde sa i uke 6 og blødde litt kraftigere enn vanlig mens og som varte noen dager lenger enn vanlig.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg hadde en SA mellom uke 9-11 ( mulig det var en MA ) og begynte da å blø litt og så tiltok de neste dagene med påfølgende smerter.

Var til UL og fikk beskjed om at det bare var 10% sjanse for at det var noe levedyktig der, så det måtte bare gå sin gang.

Hadde enorme magesmerter og ringte igjen og fikk ny time til UL, fikk så beskjed om at dette var en SA og at det måtte bare gå sin gang.

Jeg følte noe ikke stemte, det var som om ikke ting kom ut slik det burde og jeg måtte mase på legevakten igjen og fikk en tredje UL der de kunne bekrefte at jeg måtte ha en utskrapning fordi alt ikke ville komme ut av seg selv pga tykk slimhinne i livmor.

Etter det var alt mye bedre og det var vel bare da som milde menssmerter, i motsetning til nesten uutholdelige smerter i magen i flere dager.

Skrevet

Jeg mistet i uke 6. Kraftige tak i ryggen. Blødde myyye!!! Store "blodkaker" . Startet sent en kveld. Midt på natta kom det svært mye. Gikk med bleier når jeg var oppe og gikk dagen etterpå... Men det roet seg litt dagen etter det. Varte ca ei uke med mindre og mindre blødninger. Ul 8-10 dager etter. Viste litt rester, men det kom ut ved neste mens som var litt kraftigere ennvanlig..

For meg ble det en bortimot traumatisk opplevelse siden det ble så kraftig....både blødningene og smertene. Det er to år siden nå til jul. Godt å ha fått det på avstand...

Skrevet

mistet i uke 5, blødde i 5-6 dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...