Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Vi har ett veldig vanlig etternavn, men utrolig nok er det ingen andre barn i barnehagen med samme etternavn enda. Føler jeg ikke gjør annet enn å bestille navnelapper for tiden da den ene ungen går tom like etter at den andre har fått nye. Lyst til å lage felles navnelapper til de istedet så jeg slipper å bestille nye bare fordi vi er tomme for det riktige navnet. Men er det lurt med ett utrolig vanlig etternavn? Anonymous poster hash: 98b78...a47
Fru Vintage Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 Vikarer eller slike som meg som husker bare noen få etternavn på barna vil ha problemer med å forstå hvem det er sitt. Så der jeg jobber ber vi gjerne foreldrene merke tøyet med fornavn
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 I bhg går det 3 søsken og de har felles navnelapp.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Vet om flere (bl.a. noen som har tvillinger, men også søsken) som har navnelapper med begge barnas fornavn, pluss etternavn og telefonnummer. Type Anna&Thomas Hansen, 99999999. Anonymous poster hash: 3854c...0a3
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Tror ikke de voksne i bhg går rundt og husker etternavnet til alle ungene altså... Anonymous poster hash: 6ca1b...19b
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Tror ikke de voksne i bhg går rundt og husker etternavnet til alle ungene altså... Anonymous poster hash: 6ca1b...19b Og hvorfor ikke? Har de en bamse og Olsen på navnelappen tar det jo ikke lange tida før de husker det og de er jo ikke alene heller da, der er vel alltids noen å spørre hvis det skulle være noe, og klærne er vel hovedsaklig på barnets plass mesteparten av tida? Jeg merker unisex-klær med etternavn, aldri hørt det har vært noe problem. Anonymous poster hash: caa8a...ed9
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #8 Skrevet 3. november 2013 Vi har 3 barn, og bruker kun etternavnene og tlfnummer på navnelappen. Synes det høres rart ut om bhgansatte ikke vet etternavnet på barna de har ansvaret for..... Hvis de ikke husker de i farten er det ikke vanskelig å lete dem opp på navnelistene. Anonymous poster hash: bd68e...089
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #9 Skrevet 3. november 2013 Da får de ansatte lære seg etternavnene da... Her har vi fire barn og har kun navnelapper med etternavnet. Dette fordi da slipper vi å merke om de klærne som arves. Vil tro det er lettere å lære seg etternavnet enn tre fornavn ekstra om det hadde stått søskens navn. Anonymous poster hash: 7799a...824
Trultemor85 Skrevet 3. november 2013 #10 Skrevet 3. november 2013 Jeg bruker etternavn på mine lapper. Men evnt kan du skrive Navn/navn Etternavn Tlf nr.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #11 Skrevet 3. november 2013 Jeg har felles lapper til mine 2. Der står det etternavn og telefonnummer. Men på de lappene kunne jeg laste opp eget bilde, som da er et bilde av mine to barn Genialt Anonymous poster hash: 3eecd...b0c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #12 Skrevet 3. november 2013 Jeg har felles lapper. Samme kjønn og født på samme årstid så den ene arver. Bruker kun etternavn, men du kan evt sette første bokstav i fornavnet. Har aldri fått noen klager på det. De ansatte lærer seg fort nok hvem som heter hva. Anonymous poster hash: d2829...930
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #13 Skrevet 3. november 2013 Helt vanlig med bare etternavn i vår bhg i allefall, har ikke hørt noe om at det skal være et problem. Ville hatt med telefonnummer og et symbol, så de har noe mer å kjenne dere igjen på hvis det skulle dukke opp en til med samme etternavn. Anonymous poster hash: 76cef...933
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #14 Skrevet 3. november 2013 I vår bhg er det anbefalt å ha med både fornavn og etternavn pga vikarer. Jeg kjøper hvert sitt sett med lapper til ungene, og synes ikke det er stress i det hele tatt. Anonymous poster hash: fa817...db8
Berta_78 Skrevet 3. november 2013 #15 Skrevet 3. november 2013 Kjøp en tekstilpenn. Da kan du skrive på vaskelappen.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #16 Skrevet 3. november 2013 Jeg skriver bare fornavn og tlfnr. F.eks: Klaus & Klara 45464748 Anonymous poster hash: 8b10e...65e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #17 Skrevet 3. november 2013 Det at det er et vanlig navn gjør det jo bare lettere for de å huske tenker jeg? Litt sånn, "åja, Larsen ja, det er jo Ole". Især hvis du sier at det kun er de som heter det i barnehagen. Hvis du merker med et symbol i tillegg, så blir det jo lett å huske at det er ditt barn sin hvis det senere kommer en annen familie i barnehagen med samme navn. Jeg merker kun mitt barns klær med etternavn jeg. Og har ikke fått nr to enda , ikke gravid engang. Anonymous poster hash: 8ea8d...833
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå