Gå til innhold

Slutte med kvalmestillende medisin (phenergan)

Anbefalte innlegg

Jeg tar phenergan for kvalmen, og har tatt det siden uke 8-9 ca og er nå i uke 14. Det har hjulpet veldig på kvalmen og gjort at jeg ikke kaster opp altfor mye. Likevel kaster jeg stort sett opp hver dag, men ikke hver dag. Særlig de siste to ukene har jeg hatt noen bra dager og jeg føler så veldig på at jeg burde slutte å ta medisinen nå..Legen sier det ikke er skadelig for baby, men samtidig at jo mindre tabletter man tar jo bedre osv. Så jeg har prøvd et par ganger å ikke ta medisinen, men dette har endt i oppkast og så har jeg tatt tabletten like etterpå..og så føler jeg meg slem hver gang..føler at jeg burde tørre og la det stå til og se hva som skjer. Noen andre som har sluttet med kvalmestillende og hvordan visste dere når det var ok å slutte? Jeg får så dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å være kvalm...:(

Fortsetter under...

Har tatt Afipran. For meg var den veldig effektiv, så prøvde meg til stadighet uten for å se om jeg trengte den, og tok den først når jeg ble skikkelig kvalm. Da gikk kvalmen over etter 20 minutter ca. Så jeg tok mer og mer sjelden, og nå er det sikkert en uke siden! Vet ikke hvordan Phenergan virker på kvalmen, jeg har fått den tidligere mot søvnproblemer...

Anonymous poster hash: 7b3ac...340

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...