Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Idag kjøpte jeg første babyutstyret - en newborn stol til tripp trapp stol, den var på salg til halv pris så jeg måtte slå til :D Wihu! 

Hvor var det salg? :) Er på jakt etter en selv :)

Jeg bor i London så det var en liten butikk her:)

Fortsetter under...

Preggypop! Synes så synd på deg som fremedels har så ille kvalme. Hvilken uke er du i nå? Jeg synes også det kunne være veldig tøft de periodene hvor alt man orker er å ligge på sofaen og man er sulten, men orker ikke lage mat for man blir kvalm bare av tanken..og det er en stor sjanse maten kommer opp. Men husk at det snart blir bedre!! Og nå som jeg føler meg bedre så føles det som jeg har fortrengt litt av de forrige ukene.. tenker at jeg kom meg jo gjennom det (og gud så mange ganger jeg trodde jeg aldri skulle komme dit!). Jeg har intill nå ikke orket å gå i noe særlige butikker så jeg synes litt nettshopping til babyen har vært en hyggelig ting :) en del av meg tenker at neeei, jeg kan jo ikke kjøpe ting enda... men, faktum er jo at det kommer en baby!! wohoo!! det gjør det litt mer virkelig når man får et par ting i hus, så jeg synes absolutt du skal se etter litt ting til den lille:) om det så er et par sokker! Jeg kjøpte noen det stod "I love mum" og "I love dad" på og jeg ble helt tussete bare av det..hehe:)

Flink du er all i want is u som er tilbake på jobb! selv er jeg arbeidsledig for første gang i livet, og det føles ganske kjipt.. Det kommer jo av at jeg fant ut at jeg var gravid rett etter vi flyttet hit, og så kom tre mnd med kvalme og jobbsøking var ikke akkurat noe jeg klarte å tenke på..gikk på ett intervju men følte meg så rar når jeg drev å måtte late som ingenting, mens jeg kjente kvalmen sige på..og det var før det ble særlig ille. Så det hadde jo ikke gått å jobbe..! Men nå som formen er bedre så kunne jeg jo begynt å jobbe litt, men jeg vet jo det ikke akkurat er stort håp på å få jobb med voksende mage..ville ikke ha løyet om det nå for så å gå i permisjon om noen mnd. Nei..ush..jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Heldigvis har jeg spart opp litt og sambo tjener bra, men det går mer på min selvfølelse og jeg føler meg lat og får dårlig sammvitighet av å ikke gjøre noe.. Selv om jeg prøver å minne meg på at jeg jo lager en baby! 

Ja..det var vel nok pjatt fra meg fra idag..hehe! Fortsatt god bedring til alle sammen:)

Termin 18.mai, jeg. Kvalmen kommer mer i bølger. Men når bølgen kommer, så spyr jeg :( det er litt uforutsigbart. Og energien forsvinner ut med gørra. Takk for omtanke, BabyBoom. Hodepine de siste dagene, så jeg suller med mitt hjemme. Mye sofa og film.

Har ho også to andre barn å sørge for, men føler j bare klarer d halvveis. Har heldigvis en mann...

Babyboom.. Du kan jo forsøke å søke på noen jobber da, og bare være ærlig dersom du blir kalt inn til intervju? Det skader jo ikke å søke, og kanskje får du litt bedre selvfølelse da når du har prøvd? For hvis mannen tjener nok uansett så gjør det jo heller ikke noe om du ikke får jobben? Men, det er jo også som du skriver.. Du lager tross alt en baby! :) Jeg synes det der bør få ganske mye kreditt ass. Det er ikke bare bare! :P

Føler med deg Preggy som også har to andre barn å ta deg av. Greit selvsagt å ha en mann som hjelper, men det tærer sikkert ekstra på deg det at du ikke kan være der så mye som du vil for ungene dine. For min del tenker jeg at nettopp det er en av grunnene til at jeg ikke tror det blir flere ivf forsøk (prøverør) på oss etter dette. Jeg vil ikke måtte sitte der foran do i 8 uker med en unge som trenger meg, og ei bikkje også for så vidt. Har fått så vanvittig dårlig samvittighet bare for bikkja nå. Og det er jo tross alt "bare" ei bikkje! Så, konklusjon; det står respekt av det der altså å være superkvalm og ha andre barn å ta seg av!! Og jeg sier jo da til deg det som jeg sikkert ikke hadde klart selv, nemlig det å ikke ha dårlig samvittighet! For man må jo virkelig ikke ha det, og ikke føle at man kommer til kort og bare klarer d halvveis. For ungene vil jo ikke få noen varige mén av det! :) Det er bare for noen uker av livet deres, eller kanskje et par måneder, og hva er det i det store og det hele liksom.

Håper i alle fall at du slutter å spy veldig veldig snart Preggy! Syns såååå synd på deg som har det fremdeles. Og forresten så har jeg termin dagen før deg :)

Vi har vel funnet en slags rytme på ting. Jeg hjelper dem ut om morran, og tar imot på ettermiddagen. Så er det noen timer jeg prøver ha barna i fokus, og sørger for koselig leggestund før jeg deiser ned i sofaen.

Tror det å gi barna søsken er en utrustning for fremtiden. Så da står jeg i stormen noen mnd. Og ja, klager en del, men det hører vel med. Særlig eldste gleder seg veldig til baby og er allerede stolt.

Annonse

Hehe, jeg håper min baby får søsken en dag men har vært dager jeg har tvilt på om jeg orker å være gravid igjen. Men jeg vet vel egentlig at jeg vil så da orker jeg:) har du vært dårlig i alle svangerskapene preggypop?

Jeg er litt stolt - har gått ca 48t uten medisiner og jeg har klart meg greit. Igår var ikke akkurat en god dag, mer småkvalm hele tiden, oppkast på morgen og kveld, litt tårer..MEN ikke like ille som sist gang jeg prøvde å slutte! Og jeg klarte å sove greit gjennom natta og idag har formen vært litt bedre enn igår og foreløpig ingen oppkast (selv om kvelden er verst så det kommer nok). Men ja, et lite hurra!! Ble så deppa igår når jeg leste at de fleste (9 av 10) er kvitt kvalmen ved uke 16 (og jeg er 16+0 imorgen!), men nå ser jeg vel at selv om jeg ikke er kvitt den så er den blitt mye bedre og kanskje dette er slutten på kvalmestillende! :)

Ja er enig i det med utrustninga Preggy. Har aldri villet ha enebarn selv, og har alltid sett for meg 2 unger. Men for vår del blir d så mye slit med hormonsprøyter og alle nedturene når det ikke klaffer. Jeg satser på å skippe prøverør og heller si at dersom jeg er ment å bli gravid igjen så får det skje naturlig. Håper jo egentlig på det, selv om jeg ikke orker flere uker med spying. Men hvis det skjer naturlig så er jeg ikke utkjørt når graviditeten starter slik som etter prøverør. Da har jeg forhåpentlig mye mer energi og humør å gå på. 

Virker som du har god kontroll på hverdagen og får til å være med ungene. Imponerende! 

48 timer uten er kjempe bra BabyBoom!! :) skjønner det er kjipt å tenke på dette med at andre statistisk sett er kvitt kvalmen nå, men den regelen der er vel litt pluss minus sikkert. Husk at for meg så ble det plutselig helt bra på et par dager bare. Går fremdeles på Afipran, men tar bare 1 om morgenen. Kunne sikkert ha slutta, men ville ta dem denne uka siden jeg går på jobb. Håper virkelig det samme skjer med deg i allefall! :)

Har vært dårlig alle tre gangene, ja. Rart med det. Noen år i mellom dem og vips, glemmer litt av hvor ille og strev det faktisk var. Og så har det meldt seg en naiv lengsel etter en til, BabyBoom. Nå klemmer jeg litt ekstra på de jeg har og kjenner det motiverer. Husker jeg hang over do og tenkte "hvordan kan jeg noen gang elske noe som gjør meg så dårlig". Og fått dårlig samvittighet... Slik har j ikke tenkt denne gangen og det overrasker meg. Selv om det er hell og crap, så har jeg en slags indre motivasjon for å få møkkaukene unna. Har gitt seg omtrent halvveis de to andre gangene.

All i want- jeg skjønner deg veldig godt når du sier at det har vært plunder og heft for å komme dit dere er nå. Jeg selv blir veldig lett gravid, så det har ikke vært en bekymring.

Jeg har tenkt (og tenker) at det kommer til å bli komplett kaos med tre unger. Men det får vi ta når det kommer.

Koselig å chatte litt med dere.

Hei jenter!

Her snudde det forsiktig fra mandag! Ganske flaks da jeg ble syk onsdag m influensa/forkjølelse.. :P

Baby Boom; hvor leste du det med at de fleste er syke til 16 uker?

Det stemte på en prikk for meg 1. svangerskap, i uke 16 slapp det. 

Håper alle blir friske som ved et magisk trylleslag de neste dagene ;)

Så bra, Grynet!! God bedring fra forkjølelsen.

Jeg er helt matt i dag. Spiser veldig lite, så er vel en sammenheng. Har sendt mann og barn ut på lørdagshandel. De koser seg skikkelig.

Føler jeg kunne tålt å spy litt hvis jeg hadde hatt litt energi. Men all kraft forsvinner etter ukesvis med oppkast. Dårlig formiddag 😲

Hei jenter!

Her snudde det forsiktig fra mandag! Ganske flaks da jeg ble syk onsdag m influensa/forkjølelse.. :P

Baby Boom; hvor leste du det med at de fleste er syke til 16 uker?

Det stemte på en prikk for meg 1. svangerskap, i uke 16 slapp det.

Håper alle blir friske som ved et magisk trylleslag de neste dagene ;)

Jeg husker ikke hvor jeg leste det nå dessverre.. En av de hundre Google søkene mine på søvnløse netter i håp om litt oppmuntring :) jeg hadde to bra dager forrige uke uten medisiner og uten oppkast, men helgen har vært ganske tøff og jeg er nesten klar for å kaste inn håndkle igjen og begynne på phenergan igjen.. Men skal til legen for rutinesjekk på onsdag så skal prøve å holde ut til da og spørre han om råd. En del av meg håper vel egentlig han skal si "ta kvalmestillende og ikke ha dårlig samvittighet!" men jeg får se.. Får jo litt dårlig samvittighet uansett:/ Nei jeg satser på to dager på sofaen gjør susen.. Jeg var jo tross alt "vill" i helgen og gikk på både ett og to kafébesøk.. og litt shopping! Ber om bråk fra kroppen da ja..!

Annonse

Kjip dag her og..var på svangerskapskontroll hos legen og jeg har tidligere syntes han virket bra, men idag var han så surrete.. Måtte slå opp i boka si for å sjekke hva man gjør på 16ukerskontrollen osv.. Så skulle han sjekke etter hjertelyden med doppler men han fant ikke hjertelyden og jeg ble selvsagt kjemperedd. Han sa det var som å lete etter en nål i en høystakk og at de nok ikke egentlig sjekker så tidlig (hvorfor gjorde han det da??)! Så jeg dro derfra med klump i halsen og da jeg kom hjem ringte jeg jordmødrene på sykehuset jeg hører til. Snakket med en veldig hyggelig dame som beroliget meg litt og sa det var av nettopp denne grunnen at de ikke pleier å sjekke etter hjertelyd før senere. Og at så lenge jeg ikke hadde noen andre symptomer som blødning og smerter så var det ingenting å bekymre seg for. Hun sa at om hun selv ikke hadde funnet hjertelyd v 16 uker så hadde hun ikke blitt bekymret som jordmor, men hun forstod selvsagt hvorfor jeg ble redd:/ begynte å gråte i tlf i tillegg.. Huff! Har neste UL om ca tre uker, men det føles så uendelig lenge nå! Heldigvis har jeg kjent noen småbevegelser i magen så jeg håper det er babyen som sier at mammaen ikke trenger å være redd..!!

Jeg klarte ikke slappe helt av selv om de sa jeg ikke skulle bekymre meg, så idag var jeg på UL og jeg fikk se en baby med fine hjerteslag og de avslørte også at det er en liten jente!!! Dagen ble såå mye bedre etter UL'en og nå kan jeg puste lettet ut:):) har også kjent endel små bevegelser så det er koselig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...