Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til er det jo godt med noe smak i munnen. Jeg gnafser tyggis.

Ganske god dag i dag. Det gjør godt. Bare to runder på morran, og så ferdig.

Deilig med en litt oppbyggelig tråd her inne. Ikke bare rakking og hån.

Dere gir støtte, girls. Hang in there!!!!

Sov godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror og håper at det begynner å løsne for meg her jenter! Har ikke spydd siden lørdag og føler meg til tider helt ok!! Gikk til og med tur med bikkja uten å bli kvalm i dag morges! Første gang på 8 uker!! I går kveld spiste jeg også masse (masse til å være mitt gravide og spyende jeg) stekt ris uten å spy d opp igjen. Tidligere har jeg ikke kunnet spise meg mett pga magen ikke har tålt store mengder mat. Har måttet tilpasse maten til å være så og så mye på tallerkenen...

Så det er håp jenter!!!! Virkelig!!!!! Er nå 13+1... Amerikanerne sier jo at uke 14 er den magiske grensa... Kanskje de har rett :)

Massssssssssssse lykke til jenter!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Krysser fingre for deg, all i want is u!!

Jeg gleder meg til krefter kommer...

Skrevet

Right back at ya Preggy!! ;)

Skrevet

Så bra det begynner å bli litt bedring på folk her inne! Synes vi fortjener en medalje alle sammen! Premien kommer riktignok i mai, men det har til tider føltes som en uendelighet..! 

Jeg har følt meg ganske bra idag jeg også (med medisin vel og merke!), men jeg merker det er bedring selv om jeg ikke er helt klar for null medisin helt enda. Men jeg føler meg bra mellom spyingen stort sett, og føler meg nesten som vanlig til tider. Og noen få dager er spyfrie, helt utrolig! Så det er så deilig!! Merker alle disse ukene på sofaen har gjort noe med formen..pulsen er i hundre bare av å gå opp trappa til leiligheten (en etasje opp)..! Men imorgen har jeg meldt meg på gravidyoga..litt nervøs faktisk..er kanskje teit, men jeg er redd for å være den "minst gravide", hehe, at alle andre har svære kuler. Merkelig ting å være nervøs for, men jeg fikk det for meg.. Er 14+6 idag:) 

Skrevet

Så morsomt at du sier det med å være minst gravid på gravidyogaen, for det var jeg:) Begynte nok litt tidligere enn det som var vanlig.

Ikke at det egentlig var negativt, jeg hadde god tid til å lære pust og ikke minst var jeg jo i superform mens en del av de andre var slitne så jeg hadde veldig bra utbytte av kurset:)

Skrevet

Så morsomt at du sier det med å være minst gravid på gravidyogaen, for det var jeg:) Begynte nok litt tidligere enn det som var vanlig.

Ikke at det egentlig var negativt, jeg hadde god tid til å lære pust og ikke minst var jeg jo i superform mens en del av de andre var slitne så jeg hadde veldig bra utbytte av kurset:)

Hehe, godt å høre det ikke bare er meg:) Hvor mange uker på vei var du da du startet? Jeg føler det er riktig å begynne nå da jeg merker jeg er stiv i nakke og rygg og trenger å bevege meg litt:)

Skrevet

Det er jeg ikke sikker på men ut fra årstiden så vil jeg tro jeg var rundt den tiden du/vi er nå. De anbefalte egentlig å begynne litt senere, men man skal jo rekke å bli ferdig med kurset og det begynner ikke nye kurs hver uke her ihvertfall:)

Avspenning og pusteøvelser er jo veldig nyttig i uke 15 også:)

Gravidyoga er absolutt på planen i dette svangerskapet også.

Skrevet

Så bra du var fornøyd:) på det stedet jeg skal sier de man kan begynne fra 2.tri og jeg er jo der så får bare hoppe i det!

Skrevet

Veldig bra babyboom at du også føler d går på fram!! Krysser fingrene for enda flere spyfrie dager for deg :)

Skrevet

Jeg har stekt et egg til meg selv. Og spist det. Feirer med å høre julemusikk og se fremover. 2mnd siden sist jeg har laget mat til meg selv! Skål!

Skrevet

Jeg har stekt et egg til meg selv. Og spist det. Feirer med å høre julemusikk og se fremover. 2mnd siden sist jeg har laget mat til meg selv! Skål!

Skrevet

Jeg tenkte å bli med på gravid yoga selv. Her starter det igjen over jul. Tror det er veldig viktig og få trent litt på pusteteknikk, blir ikke det samme og øve på det hjemme - greit å få det inn i et oppsatt tilbud :) snart 14 uker nå. Begynt fasen med å føle meg feit, gleder meg til det går over til babymage :)

Skrevet

Ja her er det ikke kurs men drop in timer så da tenkte jeg at jeg kunne prøve:) føler meg småfeit jeg og, men begynner så smått å ane en liten babykul istedet:) men blir bra om et par uker når den er litt større. Forresten, en ting jeg lurte på.. hvis dere er 13+4 f.eks, sier dere da st dere er i uke 13 eller 14 om noen spør hvor langt dere er på vei? Jeg vet hvordan det fungerer i teorien med at det betyr 13 fullgåtte og 4 dager inn i den 14.uke osv, men tenke mer på hvordan dette brukes i dagligtalen..!

Skrevet

Jeg er 13+5 idag. Når folk spørr denne uken etter tir/ons sier jeg snart 14 uker.

Skrevet

jeg sier at jeg er 14 uker på vei jeg når jeg i dag er 13+2. vet d kanskje blir feil. er rettere å si at man er i uke 14 (med trykk på i'en)... men når jeg er 39+2 så kommer jeg i alle fall til å ville si at jeg er 40 uker på vei! å måtte vente helt til 40+1 å si det blir feil for da er jeg jo faktisk på overtid og i uke 41 :P

Skrevet

Ja det er sånn jeg har tenkt også..at om jeg bruker "i" i setningen så kan jeg si uke 15 om jeg er 14+4 f.eks.. men jeg blir alltid litt usikker på om man liksom lyver på seg en uke, ikke at det er så nøye da! 

Yogaen idag gikk fint! Det var ca 8 av oss der og ganske forskjellige magestørrelser, var en annen med liten bul hvertfall så jeg følte meg ikke helt teit, men jeg lot magen henge for å si det sånn, haha:D Uansett, det var deilig å strekke litt på seg så jeg kommer nok til å fortsette med det fremover:) 

Håper dere får en fin og kvalmefri helg alle sammen:D Jeg tenkte ta medisin i helgen, men prøve meg på en stopp igjen på mandag..så får vi se om det går bedre enn sist! Må jo teste det ut i og med at formen er ganske bra med medisin nå. Men jeg orker ikke spy hele helgen så jeg venter til mandag...

Skrevet

Hehe, ja har tenkt på d jeg også.. Om jeg lyger på meg ei uke :P

Så bra at yoga var suksess! Tror ikke vi har så mye tilbud om d her jeg bor, så får satse på turene med bikkja bare.

Håper du får en fin helg!! I dag har jeg kjøpt stelleveske og sprinkelseng. Deilig med litt kvalmefri lykkerus :)

Skrevet

Jeg gikk på gravidyoga da jeg venter førstemann. Det jeg likte aller best var fokus på meg og bebis mer enn akkurat bevegelse og pust. Men det var helt ok. Vi var en stille gjeng som knapt pratet sammen. Tror alle synes det var deilig å være der kun for sin egen del.

Jeg har vært mye bedre i dag og krysser fingre for at det meste av spying er lagt bak.

Ha god helg, jenter!

Skrevet

Jeg gikk på gravidyoga da jeg venter førstemann. Det jeg likte aller best var fokus på meg og bebis mer enn akkurat bevegelse og pust. Men det var helt ok. Vi var en stille gjeng som knapt pratet sammen. Tror alle synes det var deilig å være der kun for sin egen del.

Jeg har vært mye bedre i dag og krysser fingre for at det meste av spying er lagt bak.

Ha god helg, jenter!

Ja var en stille gjeng hos oss også, mens jeg hadde egentlig håpet det var litt mindre stille. Vanligvis hadde jeg foretrukket at alle er mer opptatt med sitt, men jeg har nettopp flyttet til et nytt sted (og nytt land!) så jeg har ikke så stort nettverk her enda og kjenner ingen gravide..så jeg prøvde meg på noen overivrige smil og hade bra da jeg gikk. Hehe..vi får se:) 

Formen i helgen var ganske bra, med en spyrunde på søndag kveld, men ellers ok. Så idag tar jeg en rolig dag på sofaen og så prøver jeg meg på pilleslutt igjen imorgen. Gruer meg, men må bare prøve! 

Idag kjøpte jeg første babyutstyret - en newborn stol til tripp trapp stol, den var på salg til halv pris så jeg måtte slå til :D Wihu! 

Skrevet

Det er jo nordmenn i et nøtteskall, ikke bra å hilse på fremmede:)

Jeg følte meg også litt lost på yogaen i ny by og med litt annerledes forventninger.

Men yogaen var bra da;)

Skrevet

Idag kjøpte jeg første babyutstyret - en newborn stol til tripp trapp stol, den var på salg til halv pris så jeg måtte slå til :D Wihu! 

Hvor var det salg? :) Er på jakt etter en selv :)

Skrevet

Enig i at det er stille her. Kun liv på abonymforum hvor folk slenger med leppa i øst og vest. Det gidder jeg ikke.

Tenk om du klarer deg uten medisin. En etappeseier, vil jeg i såfall kalle det.

Jeg har plutselig kastet opp alt i dag. Hadde to oppkastfrie dager forrige uke.

I dag våget jeg meg avgårde for å kjøpe en lue, og ble stående å kaste opp inni parkeringshuset. I pose, men dog. Veldig lite koselig :( Men litt stolt over å dra ut med bilen på egenhånd. Har virkelig ikke orket det what so ever de siste 2mnd.

Jeg synes det er litt vanskelig på formiddag når huset er tomt. Ikke klarer jeg ordne meg noe mat, og sover jeg for mye, ligger jeg våken til langt på natt. Jeg er ikke klar for jobb igjen enda, i hvert fall. Det viser kroppen tydelig.

Blir litt nedtrykt for tida.

Kanskje det hadde vært magisk å kjøpe inn noe til babyen slik du har gjort?? Å løfte blikket vekk fr seg selv, for jeg merker jeg blir veldig egosentrisk av dette.

Klem klem, BabyBoom :-)

Skrevet

Jenter, så trist å lese at dere fremdeles kaster opp! Sender dere massse massse medfølelse og energi til å bli spyfrie!!! 

Her har jeg ikke kastet opp siden lørdag forrige helg (altså over en uke siden). Har begynt på jobb 50% i dag, og det fungerer veldig fint. Kvalmen er blitt erstattet med korsryggsmerter. Kanskje ikke så rart etter å ha sittet i ro i 8 uker på sofaen og på badet. Men, d er ingenting sammenlignet med kvalme. Veldig vondt til tider, men likevel. Who cares, så lenge jeg kan spise og føle meg oppegående så lenge jeg ikke sitter, står eller går i feil stilling. 

Krysser alt som kan krysses for dere!!! Hang in there! 

Og Preggy, jeg veit åssen det føles. Å være nedtrykt. Hadde det virkelig grusomt til tider oppi spyinga sånn humørmessig. Men det blir bedre!!! Snart!! Kom igjen og stå på!!!

Masse lykke til!

Skrevet

Godt å høre det er et liv etter dette marerittet, all i want is u.

Tar imot alle heiarop jeg kan få 😥

Blir en dårlig og sart utgave av meg selv og liker det ikke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...