Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Gir dere barna deres vegetarkost også, eller får de kjøtt? Hjemme hos oss spiser vi fisk eller skalldyr en gang i uken, ellers er det vegetarmat. Hva med dere andre? Anonymous poster hash: 8efb6...c3e
Von Hertelhofen Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 Her har vi gått for ett kompromiss, ungen kan spise fisk- og sjømat. Men jeg lager nesten bare vegetarmat hjemme, så fisken får hun på besøk, i barnehagen osv.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 Vi er 100% vegetarfamilie. Barna har aldri fått i seg noe kjøtt, fisk, godteri med gelatin/E120. Ikke noe problem i det hele tatt! Sunne, sterke og flotte barn! Anonymous poster hash: 1282e...6a4
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Her er det kun jeg som er vegetaren, så de har to vegetarmiddager i uken, og resten kjøtt og fisk med faren. Anonymous poster hash: 9d74a...ad8
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Helt greit at man selv tar valget om å være vegetarianer. Men er det ikke relativt spesielt å ta det valget for sine barn? Nå har ikke jeg spesielt greie på emnet, for all del Anonymous poster hash: 5b891...768
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Helt greit at man selv tar valget om å være vegetarianer. Men er det ikke relativt spesielt å ta det valget for sine barn? Nå har ikke jeg spesielt greie på emnet, for all del Anonymous poster hash: 5b891...768 Når vi som foreldre synes at det å spise kjøtt er galt, etisk og pga alt som er i kjøttet, så blir det VELDIG spesielt å skulle fore barna sine med det. Blir som at en anti-røyker skal gi røyk til barnet sitt det! Vi bestemmer at barna skal være vegeterianere, fordi vi synes det er best for de. Når de blir gamle nok, skal de så klart få velge selv, men da håper jeg og tror at de vil velge det å fortsette å være vegeterianer! Anonymous poster hash: 1282e...6a4
Voilà Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Her er jeg vegetarianer, mens pappaen ikke er det. Derfor får barnet spise kjøtt og fisk, men JEG lager aldri i verden mat med kjøtt, fisk eller fugl. Hos meg får han (og alle andre, for den saks skyld) vegetarkost. Nå er han enda liten, men jeg håper selvfølgelig at han ser nytten i å ikke spise dyr - og han digger veggiskost!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 Helt greit at man selv tar valget om å være vegetarianer. Men er det ikke relativt spesielt å ta det valget for sine barn? Nå har ikke jeg spesielt greie på emnet, for all del Anonymous poster hash: 5b891...768 Er det noe annerledes enn å velge for barnet å spise kjøtt? Anonymous poster hash: 9d74a...ad8
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #9 Skrevet 2. november 2013 Helt greit at man selv tar valget om å være vegetarianer. Men er det ikke relativt spesielt å ta det valget for sine barn? Nå har ikke jeg spesielt greie på emnet, for all del Anonymous poster hash: 5b891...768 Er det noe annerledes enn å velge for barnet å spise kjøtt? Anonymous poster hash: 9d74a...ad8 Om det er forskjell på å: 1) tilby barnet grønnsaker, kjøtt, fisk og frukt 2) Tilby barnet grønnsaker og frukt ?? Kjøtt og fisk er jo relativt viktig i kosten. Selvfølgelig finnes det gode erstatninger for kjøtt og fisk, og barna klarer absolutt å få nok vitaminer og proteiner, det er jeg klar over Likevel synes jeg alle valg, hvor man gjør store avvik i et barns liv i sammenligning med resten av samfunnet, blir veldig spesielle. Ditt valg. Ikke barnets. Anonymous poster hash: 5b891...768
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #10 Skrevet 2. november 2013 Helt greit at man selv tar valget om å være vegetarianer. Men er det ikke relativt spesielt å ta det valget for sine barn? Nå har ikke jeg spesielt greie på emnet, for all del Anonymous poster hash: 5b891...768 Er det noe annerledes enn å velge for barnet å spise kjøtt? Anonymous poster hash: 9d74a...ad8 Om det er forskjell på å: 1) tilby barnet grønnsaker, kjøtt, fisk og frukt 2) Tilby barnet grønnsaker og frukt ?? Kjøtt og fisk er jo relativt viktig i kosten. Selvfølgelig finnes det gode erstatninger for kjøtt og fisk, og barna klarer absolutt å få nok vitaminer og proteiner, det er jeg klar over Likevel synes jeg alle valg, hvor man gjør store avvik i et barns liv i sammenligning med resten av samfunnet, blir veldig spesielle. Ditt valg. Ikke barnets. Anonymous poster hash: 5b891...768 Tja, jeg vil ikke at mine barn skal bli immune mot antibiotika. Vil ikke at de skal få all slags avfallsstoffer som finnes i kjøtt. Pluss at det ikke er NOE i kjøtt eller fisk vi mennesker trenger. Vi har vært vegeterianere i MANGE år, og lever i beste velgående og vel så det. Har alltid fått masse skryt av helsestasjon, leger osv opp gjennom på hvor bra form barna mine er i. Så, jeg mener jo at det at man velger å gi KJØTT til barna sine er ett mer spesielt valg. Men, mange kjøttetere er veldig trangsynte der, og tror at man omtrent dør hvis man ikke spiser kjøtt en dag. Anonymous poster hash: 1282e...6a4
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #11 Skrevet 2. november 2013 Helt greit at man selv tar valget om å være vegetarianer. Men er det ikke relativt spesielt å ta det valget for sine barn? Nå har ikke jeg spesielt greie på emnet, for all del Anonymous poster hash: 5b891...768 Er det noe annerledes enn å velge for barnet å spise kjøtt? Anonymous poster hash: 9d74a...ad8 Om det er forskjell på å: 1) tilby barnet grønnsaker, kjøtt, fisk og frukt 2) Tilby barnet grønnsaker og frukt ?? Kjøtt og fisk er jo relativt viktig i kosten. Selvfølgelig finnes det gode erstatninger for kjøtt og fisk, og barna klarer absolutt å få nok vitaminer og proteiner, det er jeg klar over Likevel synes jeg alle valg, hvor man gjør store avvik i et barns liv i sammenligning med resten av samfunnet, blir veldig spesielle. Ditt valg. Ikke barnets. Anonymous poster hash: 5b891...768 Sier du det samme om dem som nekter barna visse matvarer pga religiøse årsaker også? Fisk er jeg enig i kan være vanskelig å erstatte, men det er ingenting i kjøtt vi trenger som er vanskelig å få fra andre steder. Anonymous poster hash: 9d74a...ad8
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #12 Skrevet 3. november 2013 Helt greit at man selv tar valget om å være vegetarianer. Men er det ikke relativt spesielt å ta det valget for sine barn? Nå har ikke jeg spesielt greie på emnet, for all del Anonymous poster hash: 5b891...768 Er det noe annerledes enn å velge for barnet å spise kjøtt? Anonymous poster hash: 9d74a...ad8 Om det er forskjell på å: 1) tilby barnet grønnsaker, kjøtt, fisk og frukt 2) Tilby barnet grønnsaker og frukt ?? Kjøtt og fisk er jo relativt viktig i kosten. Selvfølgelig finnes det gode erstatninger for kjøtt og fisk, og barna klarer absolutt å få nok vitaminer og proteiner, det er jeg klar over Likevel synes jeg alle valg, hvor man gjør store avvik i et barns liv i sammenligning med resten av samfunnet, blir veldig spesielle. Ditt valg. Ikke barnets. Anonymous poster hash: 5b891...768 Sier du det samme om dem som nekter barna visse matvarer pga religiøse årsaker også? Fisk er jeg enig i kan være vanskelig å erstatte, men det er ingenting i kjøtt vi trenger som er vanskelig å få fra andre steder. Anonymous poster hash: 9d74a...ad8 Det er jo bare enda dummere å nekte barna sine visse matvarer pga noe så tullete som religion! Anonymous poster hash: 0f2f9...fc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå