Gå til innhold

Spotting i uke 6 med ryggsmerter

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag 6+2 og har siden i går hatt vondt i korsryggen og en del brunt blod. Trenger ikke bruke bind, men det kommer hver gang jeg tørker meg. Det er mer i dag enn i går, og også ett par dråper friskt blod. Skikkelig redd og blir veldig lei meg.. Har ikke ringt legevakt da jeg vet det er vanskelig å komme inn i helgene. Hva bør jeg gjøre? Er dette en sa?

Anonymous poster hash: ca266...820

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144093765-spotting-i-uke-6-med-ryggsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Forstår veldig godt at du er bekymret, men for mange er disse symptomene du nevner relativt normalt, og det går helt fint med svangerskapet.

Hvis blødningen øker, og det kommer friskt blod, samtidig som murringene går over til smerter, synes jeg du skal ta kontakt med legevakt. Det er dessverre lite de kan gjøre så tidlig, men det kan være godt å få snakket med noen. Kanskje du også kan få en tidlig ul siden du er veldig bekymret!?

Krysser fingra, dette går nok helt sikkert fint!;-)

Tusen takk for svar. Jeg ringte legevakta i dag tidlig og ble bedt om å komme rett inn, da det kunne være exu. Ble undersøkt av en dyktig lege som var veldig beroligende. Etter tester mente han jeg har nyrebekkenbetennelse som kunne gi blødninger fra urinrøret og så samle seg i skjeden. Ellers hadde de ikke kapasitet til å ta ultralyd, men ble beordret til å ringe fastlegen for hcg prøver fra i morgen av.

Håper virkelig at spira sitter og at det "bare" er en nyrebekkenbetennelse..

hei! fint du blei godt tatt i mot. men du må på ultralyd. hcg kan ikkje gje deg svaret, fordi ved ein ma vil Hcg gjerne vera både høg og stigande. kun ultralyd gjer eit skikkelig svar. ikkje ta til takke med mindre,samme kva dei seier. me er mange som har brendt oss på det.

ps -kan godt vera alt er i orden, eg har opplevd ..begge deler ved blødninger. :)

hei! fint du blei godt tatt i mot. men du må på ultralyd. hcg kan ikkje gje deg svaret, fordi ved ein ma vil Hcg gjerne vera både høg og stigande. kun ultralyd gjer eit skikkelig svar. ikkje ta til takke med mindre,samme kva dei seier. me er mange som har brendt oss på det.

ps -kan godt vera alt er i orden, eg har opplevd ..begge deler ved blødninger. :)

men ved exu, så er hcg lav, og dobler seg absolutt ikke... når de frykter exu, så er det faktisk større sjangs for å finne det ut på hcg enn ultralyd så tidlig i svangerskapet...

Annonse

Jeg kommer til å be om ultralyd også. Tror ikke jeg kommer til å puste letta ut før jeg faktisk ser det med egne øyne at alt er som det skal. Men regner med jeg må til en gyn da? Vet i alle fall at fastlegen ikke har ultralyd.

Nå har i alle fall blødningen stanset, om det er godt for noe.

Vel, har nettopp vært i gjennom en exu, fikk riktig utslag på cb med ukesindikator, og hadde i flg legen på sykehuset veldig høyt hcg til at det var utenfor livmor. Slo fortsatt ut på test i dag, i mårra er det to uker siden operasjon. Så det der kan variere. Men skjønner ikke helt hvorfor de tror det er det? Blødninger kan jo være en vanlig SA (som helt klart er å foretrekke foran exu!). Har du vondt på ene siden? Lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...