Gå til innhold

Tror dere at det fortsatt finnes håp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har IKM på mandag men bruker alltid å få mens senere 2-5 dager --> er uregelmessig.

Har mange symptomer som kan tyde på graviditet. F eks trött, stikking i brystene, hade mensmurringer hele uka som har gått. Tisser ofte, stikkinger i nedre delen av magen, er utrolig lettirritert, gråter for ingenting, drömmer mye, kvalmë som kommer ofte under dagen, er svimmel og helt rar i kroppen. Först trodde jeg at det var omgangssyke med det föles ikke så lengre.

Tok en CB digital i ettermiddag, holdt meg i en time max ettersom jeg er ofte på do. Den viste IKKE gravid. Var det dumt å ta den uten å bruke morgenurin? Hvor fölsom er testen? Så selv at urinen var veldig lys i fargen ( ikke så koncentrert).

Jeg kan ikke forklare det men jeg föler meg gravid. Det er ikke krise om jeg ikke er det, vi har bare prövd i en kort periode, vet at det kan ta lang tid å få et pluss.

Noen med lignende erfaring? råd/tips?

:)

Anonymous poster hash: c8607...431
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent noen dager og test med morgenurin :)

Noen tester ikke pos før ganske lenge etter ikm. Kan jo ha skjedd noen forskyvninger på eggløsningen eller noe der.

Skrevet

Ofte er slike symptomer så tidlig bare noe man innbiller seg, det er ganske like symptomer før mensen hver måned pga hormonendringene man går gjennom. Gravidsymptomene oppstår gjerne etter at hormonene er sterke nok til at kroppen "vet at den er gravid", det er jo pga hormonene vi tester for at vi får alle disse symptomene. Jeg innbilte meg graviditet hver sykel helt frem til den gangen jeg faktisk ble gravid, da kjente jeg ingenting og det var første sykel jeg ikke innbilte meg noe... Helt til jeg en dag så en høyere morgentemperatur enn noen annen dag, og neste dag var prøven positiv. Samme skjedde sist. Høyere temperatur den morgenen når implantering skjer, et døgn etter er det nok hormon til å kunne skimte en svak skygge på testen. Noen dager senere er den definitivt der!

Skrevet

hei :). det kan godt vera du er gravid. stusser litt på det du skriv ift ikm. ikm mer ikkje i morgon,viss den også kan vera 2-5 dagar seinare. ikm er den 14 dagen etter eggl. veit du når eggl var? syklusen kan variere, men lvealfasen, tida mellom eggl og mens er hos dei fleste 14 dagar. når det gjeld å testa etter graviditet, kan du forventa å testa positivt frå 12 dagar etter eggl. 50 prosent tester positivt to dagar før ikm. masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...