bIomstre Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Jeg skal prøve meg for første gang (i morgen)! Har kjøpt frosne ark med vårrulldeig, hvordan er det best å tine disse? Legge de i kjøleskap til i morgen, eller ta de ut fra fryser litt før jeg skal lage, og i såfall hvor lenge før? Pakke med 30 ark. Ellers noen klassiske nybegynnerfeller å gå i? Eller noen som har noen gode husmortriks?
happy29 Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 bare pass på å ikke fylle de for mye, og at de blir helt tette tar gjerne noen vårruller til før man begynner å få dreisen på det lykke til
bIomstre Skrevet 2. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2013 bare pass på å ikke fylle de for mye, og at de blir helt tette tar gjerne noen vårruller til før man begynner å få dreisen på det lykke til Takk. Lurt å lage noen få til prøvesteking de før jeg lager hele stabelen da.Ikke noen formening om tining av deigen?
PrinsesseHengepupp Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Deigen kan du sikkert tine over natta i kjøeskapet, men være da sikker på at pakken er helt tett så de ikke tørker ut. Selv tar jeg de opp fra fryseren og tiner dem i fuktige håndklær samme dag som jeg skal rulle. Du bør uansett legge dem i et fuktig håndkle mens du ruller, slik at de ikke tørker ut mens du holder på, siden det tar litt tid. Andre tips: rull stramt slik at det blir minst mulig luft i rullene. Og ha gjerne i litt mer krydder enn hva du tror du trenger, jeg har opplevd at de kan bli tamme på smak om jeg ikke "tar litt i" når jeg krydrer. Ellers er det bar eå rulle i vei, du trenger ikke prøvesteike, men det tar ettpar ruller før man har fått dreisen. Du finner forresten mange videoer med fremgangsmåte på youtube.
bIomstre Skrevet 2. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2013 Deigen kan du sikkert tine over natta i kjøeskapet, men være da sikker på at pakken er helt tett så de ikke tørker ut. Selv tar jeg de opp fra fryseren og tiner dem i fuktige håndklær samme dag som jeg skal rulle. Du bør uansett legge dem i et fuktig håndkle mens du ruller, slik at de ikke tørker ut mens du holder på, siden det tar litt tid. Andre tips: rull stramt slik at det blir minst mulig luft i rullene. Og ha gjerne i litt mer krydder enn hva du tror du trenger, jeg har opplevd at de kan bli tamme på smak om jeg ikke "tar litt i" når jeg krydrer. Ellers er det bar eå rulle i vei, du trenger ikke prøvesteike, men det tar ettpar ruller før man har fått dreisen. Du finner forresten mange videoer med fremgangsmåte på youtube. Takk, takk! Da satser jeg også på å ta de opp i morgen, og noterer vått klede Å, er så spent på hvordan det går. Har en 5-åring som elsker vårrullene de får i barnehagen, spørs om jeg kan matche de da...
Gjest Bjørketreet Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 De arkene er så tynne at de tiner på null komma niks Jeg pleier å legge de på benken ca en time før jeg lager de!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 Jeg tiner bare hele pakken i en bolle med vann en times tid før jeg skal bruke dem. :-) Pleier å lage litt "saus" av soyasaus og fiskesaus som jeg har i fyllblandingen, ellers smaker det ofte litt lite. Hjemmelagede vårruller er i hvert fall supergodt, men det tok litt tid å få dreisen på rullingen.. Anonymous poster hash: 996ba...e70
bIomstre Skrevet 2. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2013 Bruk svinekjøttdeig, ikke storfe Har kjøpt svin og kylling. Tenkte å teste begge
bIomstre Skrevet 2. november 2013 Forfatter #10 Skrevet 2. november 2013 De arkene er så tynne at de tiner på null komma niks Jeg pleier å legge de på benken ca en time før jeg lager de! Høres bra ut! Takk.
bIomstre Skrevet 2. november 2013 Forfatter #11 Skrevet 2. november 2013 Jeg tiner bare hele pakken i en bolle med vann en times tid før jeg skal bruke dem. :-) Pleier å lage litt "saus" av soyasaus og fiskesaus som jeg har i fyllblandingen, ellers smaker det ofte litt lite. Hjemmelagede vårruller er i hvert fall supergodt, men det tok litt tid å få dreisen på rullingen.. Anonymous poster hash: 996ba...e70 Soya og fiskesaus var min plan! Da anser jeg det som kvalitetstestet
Bananahammock Skrevet 2. november 2013 #12 Skrevet 2. november 2013 Jeg tiner bare hele pakken i en bolle med vann en times tid før jeg skal bruke dem. :-) Pleier å lage litt "saus" av soyasaus og fiskesaus som jeg har i fyllblandingen, ellers smaker det ofte litt lite. Hjemmelagede vårruller er i hvert fall supergodt, men det tok litt tid å få dreisen på rullingen.. Anonymous poster hash: 996ba...e70 Soya og fiskesaus var min plan! Da anser jeg det som kvalitetstestet Sesamolje er også vanvittig godt i vårruller
skjotta Skrevet 2. november 2013 #13 Skrevet 2. november 2013 Jeg pleier å bruke "toro blanding" med krydder. De selger det på asiatiske butikker... "mama sita" tror jeg de heter. Skikkelig vårrull smak!
Gjest Bjørketreet Skrevet 2. november 2013 #14 Skrevet 2. november 2013 Jeg bruker soya og oyster-sauce, tar det sammen med grønnsakene i wok panne først Etter forskjellige utprøvinger så er det dette som faller mest i smak!
bIomstre Skrevet 2. november 2013 Forfatter #15 Skrevet 2. november 2013 Takk for krydderforslag. Blir ikke noe mer handling til i morra, så tager hva man haver! Sesamolje har jeg i allefall.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #16 Skrevet 2. november 2013 Sønnen min har en bestevenn fra vietnam rett borti gata. Mammaen hans kommer stadig over med nylagde vårruller. De er helt fantastiske!!! Lykke til Anonymous poster hash: 87160...e92
Moosh Skrevet 2. november 2013 #17 Skrevet 2. november 2013 Er det filodeig dere bruker? Jeg har prøvd med rispapir og syns det ble seigt og ikke sprøtt nok.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #18 Skrevet 2. november 2013 Får jeg spørre om et relatert spm? Pleier dere å steke kjøttdeigen før dere ruller, eller bruker dere den rå? Anonymous poster hash: 699d0...c1e
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #19 Skrevet 2. november 2013 Får jeg spørre om et relatert spm? Pleier dere å steke kjøttdeigen før dere ruller, eller bruker dere den rå? Anonymous poster hash: 699d0...c1e Kjøttdeigen må stekes først ja. Anonymous poster hash: 92001...e3f
bIomstre Skrevet 3. november 2013 Forfatter #20 Skrevet 3. november 2013 Jiippii, det gikk kjempebra. De ble knaskesprø og mumsegode! Takk for alle tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå