Gå til innhold

Beroligende medisiner og graviditet/fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker en sterk angstdempende medisin (med "grønt" lys fra psykiater), opptil fem dager i uka. Går på relativt lav dose, men nå som fødsel begynner å nærme seg er jeg regelrett livredd for hva jeg kan vente meg av virkning hos barnet osv. Om det blir født med abstinenser osv. Jeg har lest flere steder (på amerikanske forum blant annet) at barna har hatt det helt fint etter mors bruk med denne medisinen under graviditet, men når jeg leser om hva forskning viser står det blant annet økt risiko for krybbedød, født med abstinenser osv. Jeg gruer meg virkelig, men håper jo noen her inne som har erfaring med sterk skyldfølelse/dårlig samvittighet pga medisiner under graviditet kan fortelle litt om hva slags oppfølging dere fikk og hvordan barnet hadde det i dagene etter fødselen osv...

Legger til at dette er nøye overveid og at legen har vurdert situasjonen dithen at sterk angst er verre for barnet enn medisinene det mottar. Ultralyd viser ingen tegn til unormal utvikling. Men det er hjernen jeg er redd for..uff :(

Anonymous poster hash: eefd5...c08
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter

Anonymous poster hash: eefd5...c08
Skrevet

Legen din hadde vel ikke satt deg på det om han mente det var fare for hjerneskade?

Anonymous poster hash: 374ea...1ed
Skrevet

Dette er noe du burde spørre legen din om.

Anonymous poster hash: 99adc...3d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...