Gå til innhold

Annenhver dag i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn som snart blir to år, som har 60% plass nå. Har pleid å være der tirsdag,onsdag og torsdag. Men jeg har blitt tilbudt en jobb nå, hvor jeg skal jobbe mandag, onsdag og fredager. Dette er i en barnehage, hvor jeg skal være sykevikar en stund fremover. Jobber også annenhver lørdag og søndag, i en annen kommune. Når han begynte, så sa de i barnehagen hans at det var lurt at han var der sammenhengende dager, at det ikke ble mellomrom, siden han ikke er der fullt. 

Han gråter mye i barnehagen, særlig ved levering. Jeg syns det er kjempe vondt, å vil ikke gjøre det vondt verre ved å gjøre noe "galt" i fht til dagene han er der.. Lurer på hva jeg skal gjøre. 

Anonymous poster hash: 9e6cb...95b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ber om full plass sånn at han må være der daglig. Da skjønner han til slutt at barnehagen er bra.

Anonymous poster hash: bf2bd...6ff

Skrevet

Det der med at sammenhengene dager er best er veldig generelt, og gjelder ikke alle barn. Min 2-åring "tåler" bedre å være i barnehagen om han får litt pauser innimellom. Er han i bhg på mandag, så vil han kanskje ikke på tirsdag, og får han være hjemme da så er han helt klar igjen på onsdag.

Jeg ville prøvd bhg mandag, onsdag og fredag og sett om det fungerer for ditt barn.

Anonymous poster hash: 443cd...d8f
Skrevet

Du ber om full plass sånn at han må være der daglig. Da skjønner han til slutt at barnehagen er bra.

Anonymous poster hash: bf2bd...6ff

Han skal være hjemme med meg to dager i uka  :)

Skrevet

Takk for svar. Jeg får snakke litt med barnehagen på mandag, jeg skal skrive kontrakt i løpet av uka, å vil ikke gjøre det om det ikke funker for gutten min.. Men kan det være at barnehagen han går i sier nei til de dagene? Om de ikke har ressurser til det? Kan jeg bare forandre på dager sånn uten videre? 

Skrevet

Takk for svar. Jeg får snakke litt med barnehagen på mandag, jeg skal skrive kontrakt i løpet av uka, å vil ikke gjøre det om det ikke funker for gutten min.. Men kan det være at barnehagen han går i sier nei til de dagene? Om de ikke har ressurser til det? Kan jeg bare forandre på dager sånn uten videre?

Du kan ikke forandre dagene sånn uten videre nei. Det kommer helt an på barnegruppen de forskjellige dagene, personale osv. Slett ikke sikkert du får bytte.

Anonymous poster hash: db301...7e0

Skrevet

Ville også bedt om full plass men gitt ham veldig korte dager tirsdag og torsdag, i hvert fall om han trives i barnehagen :-)

Du kan jo høre med barnehagen også, men rutiner er nå engang veldig greit for barnet.

Anonymous poster hash: 90971...102
Skrevet

Regnet egentlig med det. Tror ikke det er flere enn han som har redusert plass i gruppen hans, men det har kanskje ikke noe å si? Pleier det å være forskjell på dager sånn mtp personale? Huff, å jeg som sa ja med en gang, han har fått lov av barnehagen hans å være der litt forskjellige dager enn hans faste, pga jeg har tatt på meg vikarvakter. Men kanskje jeg kan spørre om å bytte en dag da, åsså snakke med jobben om den ene dagen jeg evt ikke kan jobbe, om noen andre kan ta den eller noe. Vet jeg har driti meg skikkelig ut..  :(

Men så tenker jeg også veldig på det at jeg vil han skal fortsette å ha sammenhengende dager, iallefall to dager etter hverandre.. 

Skrevet

Ville også bedt om full plass men gitt ham veldig korte dager tirsdag og torsdag, i hvert fall om han trives i barnehagen :-)

Du kan jo høre med barnehagen også, men rutiner er nå engang veldig greit for barnet.

Anonymous poster hash: 90971...102

Jeg troor de er veldig fulle på gruppen hans nå egentlig, åsså har jeg så lyst til å ha han hjemme når jeg uansett er hjemme to dager liksom.. Vi skal flytte til en annen plass før høsten, å da kommer jeg til å søke større stilling :) 

Skrevet

bare bra for han å være hjemme med deg. barn har det best med foreldrene, så lenge foreldrene er gode omsorgspersoner da. 

Anonymous poster hash: ec0b6...9b9
Skrevet

Ja, jeg vil benytte meg av den muligheten vi har der. Jada, vi koser oss masse hjemme vi på fredagen våres :-)

Skrevet

Regnet egentlig med det. Tror ikke det er flere enn han som har redusert plass i gruppen hans, men det har kanskje ikke noe å si? Pleier det å være forskjell på dager sånn mtp personale? Huff, å jeg som sa ja med en gang, han har fått lov av barnehagen hans å være der litt forskjellige dager enn hans faste, pga jeg har tatt på meg vikarvakter. Men kanskje jeg kan spørre om å bytte en dag da, åsså snakke med jobben om den ene dagen jeg evt ikke kan jobbe, om noen andre kan ta den eller noe. Vet jeg har driti meg skikkelig ut..  :(

Men så tenker jeg også veldig på det at jeg vil han skal fortsette å ha sammenhengende dager, iallefall to dager etter hverandre.. 

Spør. :) I vår bhg hadde det ikke vært noe problem å bytte til mandag og fredag, for da er det færrest barn på avdelingen, men like mye personale alle dagene. Men umulig å vite før du har spurt. :)

Anonymous poster hash: 443cd...d8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...