Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Jeg må bare ha en bekreftelse eller avkreftelse her. Tingen er at vi har ei "jente" i familien med downs hun er over 20 år, men på nivå med en 5-6 åring når det kommer til alt annet enn seksualitet. HUn prøver seg på alt og alle, og jeg vet at hun har sugd og hatt sex med den ene kjæresten sin (som også var funksjonshemmet). Nå er situasjonen sånn at hun hadde tat med seg mine to gutter under 6 år inn på ett rom og når jeg kom inn lå hun oppå han ene å kysset han. Jeg ble selvfølgelig sint. Etterpå viser det seg at det i følge mon gutter var noe som skjedde minst annhver gang de var sammen, og at det også var snakk om å slikke på tissene osv. Der vet jeg ikke akkurat hva som har skjedd, men ene gutten sa at de aldri hadde tatt av seg buksene. Han er den yngste. Nå vil ikke jeg at de skal være sammen mer i det hele tatt og jeg har tatt det opp med min mor hennes mor og de andre som trenger å vite det. I kveld skulle vi egentlig på en fest og hadde ordnet barnvakt. (i familien) så viser det seg at hun med downs også skal være der. Det syns jeg ikke er ok og jeg vil selvfølgelig ikke reise på fest. Barnevakten vet om problemet å lovet at de ikke skulle være alene. Saken er at jeg ble misbrukt når jeg var liten og det har helt ærlig ødelagt livet mitt. Og jeg har derfor lott problemer med å se at dette skal være greit. Vil ikke at guttene skal drive å tenke på hva som skjedde heller så vi har snakket om at det ikke er ok at noen tar på de osv., men de får ikke være i bursdager å sånt med henne uten at jeg er der. Kan noen si om jeg overreagerer her? Ble langt men takk for at dere leste. Anonymous poster hash: 5476e...43c
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 Selvfølgelig overreagerer du ikke! Skal det liksom være greit fordi hun har downs? Dette med slikking på russen burde du jo finne ut av om det er sant. Og vern barna dine fra denne jenta! Det gjør du helt rett i. Anonymous poster hash: d68f8...138
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 Russen = tissen. *autocorrect* Anonymous poster hash: d68f8...138
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Syntes ikke du overreagerer i det hele tatt. Det hun har gjort er ikke greit. Bare bra at du ikke lar de være sammen med henne. Anonymous poster hash: 10c4a...310
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Jeg synes heller ikke du overreagerer! Jeg ville også vært til stede hver eneste gang mine barn skulle være i nærheten av henne. Om noen andre i familien synes at du overreagerer så ville jeg blåst en lang marsj i det. Ingenting mer å diskutere engang. DU bestemmer og ikke gå inn i noen som helst diskusjon. Anonymous poster hash: 5618c...ceb
Englenemine Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Du overreagerer ikke! Klart hun ikke kan begå overgrep mot barn og få holde på selv om hun har downs. Hun kan vel ikke straffes pga det men alle hun omgåes med barn må jo vite om tendensene hennes så hun ikke får mulighet. Overgrep er overgrep om det blir gjort av dame med downs mot barn eller menn med downs mot barn.
mamma_bergen Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Det er absolutt ikke greit, og du overreagerer ikke! Det spiller da vel ingen rolle hva slags diagnose en person har, man har uansett ikke lov å forgripe seg på barn.
Berta_78 Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 Ikke dra på fest, ikke la henne være med barna dine uten at du er der. Det er selvfølgelig hennes foreldres ansvar egentlig, men jeg hadde ikke tatt noen sjanser noensinne.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #9 Skrevet 2. november 2013 Du trenger ikke å va blitt misbrukt selv for å reagere på dette, æsj, jeg ble dårlig nå Anonymous poster hash: 5f79a...ca9
Brennheite Badeand Skrevet 2. november 2013 #10 Skrevet 2. november 2013 Jeg blir helt uvel av å lese dette. Du overreagerer absolutt ikke. At hun har Downs gir henne ikke noe fripass til å forgripe seg på barna dine. Men det er ditt ansvar å verne om dem - ALDRI la henne være alene med dem igjen.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #12 Skrevet 2. november 2013 Ville aldri latt barna mine være i nærheten av henne uten at jeg var der selv for å passe på, samt de ville aldri sovet i samme hus som henne, selv om jeg var der! Du overreagerer absolutt IKKE HI. Dette er total uakseptabel oppførsel, og overgrep mot barna dine, selv om overgriperen selv ikke forstår hva hun gjør, ettersom hun har downs. Jeg må si at jeg reagerer kraftig på at familien din ikke er og har vært mer bevisst på henns oppførsel. DET er graverende! Hva sier din mor og hennes mor om dette? Sender deg varme klem HI, og ønsker deg masser av lykke til. Er ikke sikkert dine barn har tatt skade av det enda, snakk om det, men ikke snakk det ihjel, vær bevisst på at du ikke overfører dine problemer rundt dette på dine gutter. Jeg ville også kontaktet bub (eller hva de nå heter) for å spørre hvordan jeg skulle angrepet denne situasjonen best mulig Anonymous poster hash: 68bcd...33f
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. november 2013 #13 Skrevet 2. november 2013 Slik oppførsel er uakseptabel, uansett hvor mange kromosomer man har. Jeg ville aldri latt henne være alene med barna. Forklar barna dine at hun ikke gjør det for å være slem, men at hun ikke vet bedre, og oppfordre dem til ikke å bli med henne på rommet eller andre plasser de kan være alene. Be dem skrike og rope om de trenger det.
Tired mama Skrevet 2. november 2013 #14 Skrevet 2. november 2013 Helvete!! Hadde aldri latt barna mine være sammen med henne igjen!!!
Love my kidz Skrevet 2. november 2013 #15 Skrevet 2. november 2013 Støtter deg fullt ut, ungene MÅ beskyttes!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #16 Skrevet 2. november 2013 takk. hjelper å vite at man ikke er helt ute på viddene. Er det noe mulighet for at hun kan få hjelp ett eller annet sted? Foreldrene hennes har snakket med henne, men de har de jo når hun gjør det mot voksne å, og det hjelper jo ikke. Tenker på at det er flere barn i familien, eller andre steder. HI Anonymous poster hash: 5476e...43c
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #17 Skrevet 2. november 2013 Bør ikke slike ting politi anmeldes? Er overgrep uansett om hun har downs eller ikke. Anonymous poster hash: f0975...900
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #18 Skrevet 2. november 2013 (endret) . Endret 2. november 2013 av Moderator-IS upassende
Honningmelon Skrevet 2. november 2013 #19 Skrevet 2. november 2013 Dette er noe foreldre må ta tak i. De må få hjelp fra de rette instansene. Og hun må aldri få lov til å være alene med barn under noen omstendigheter.
mbea Skrevet 2. november 2013 #20 Skrevet 2. november 2013 Dette lurte jeg også på. Man er vel ikke unnskyldt fordi man har en diagnose? Seksuelt overgrep er aldri ok! Bli hjemme å pass på barna dine, du overreagere ikke!
Gjest ronja røverdatter Skrevet 2. november 2013 #21 Skrevet 2. november 2013 Du gjør det helt rette overfor barna dine, men denne jenta må få hjelp og det bør foreldrene / hennes nærmeste gripe fatt i med en gang. Det holder ikke bare med å snakke med. Her må fagfolk inn. Og så bør det lages et system rundt henne når hun er sammen med andre, spesielt med barn som ikke selv kan forventes å stille opp for seg selv. Hun gjør jo ikke dette fordi hun er slem, men fordi hun ikke har evner til å selv sette grenser, så her må alle andre kluter settes inn både for hennes del og for de rundt henne. Alle voksne rundt henne med ta ansvar her og følge med.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #22 Skrevet 2. november 2013 Du vet mye ser jeg. Du overreagerer ja. Jenter kan ikke begå overgrep på gutter. Anonymous poster hash: b9e00...6a5 Anonymous poster hash: 2b44e...939
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. november 2013 #23 Skrevet 2. november 2013 Du overreagerer selvsagt ikke. Overgrep og det å prakke på folk sin egen seksualitet når det er uønsket, er galt og feil uansett diagnose og kjønn. Vi lærer jo allerede barnehagebarna våre at de må respektere andres intimgrenser og at hver og en bestemmer over sin egen kropp og seksualitet. Dette gjelder i høyeste grad også for en med downs- eller en hvilken som helst annen diagnose/syndrom for den del. Selv om man kan "forstå" hvorfor hun gjør dette, og at hun selv kanskje ikke mener noe vondt eller har evner til å forstå at dette er galt, så blir ikke dette noe mer akseptabelt av den grunn. Jeg hadde ALDRI latt mine barn være i nærheten av en voksen (altså, fysisk er hun jo det, og dermed mye sterkere enn dem) som kunne finne på å skade dem, gjøre dem vondt eller forgripe seg på dem. Downs eller ikke. Iallefall ikke uten at jeg var tilstede selv og kunne vokte dem som en hauk. Jeg finner det mildt sagt underlig at andre i familien tar så lett på dette, for dette kan jo ende alvorlig galt for denne jenta også. Hva skjer den dagen hun gjør noe lignende med noen utenfor familien, eller om hun er unødig hardhendt og skader noen? Eller hva om hun påfører noen psykiske traumer for livet? Hva skjer den dagen noen politianmelder henne? Eller ingen vil være sammen med henne fordi hun tråkker over disse grensene? Hva om hun forgriper seg på svært små barn, babyer? Hun trenger jo hjelp, stakkar, til å forstå at dette er galt, til å kontrollere disse impulsene. Ellers ender hun opp uten noen og/eller i alvorlig trøbbel. Når det gjelder dine gutter er det ikke sikkert de har opplevd dette som veldig skremmende eller ekkelt enda. Så jeg ville ikke laget noen "sak" utav dette utenom å understreke at det er DE som bestemmer over sine egne kropper, at ingen har lov til å tvinge seg på dem slik, og at seksuell utfoldelse er noe som er forbeholdt voksne som er frivillig med på det. Og ikke minst det at de kan komme og snakke med dere foreldre om slikt, om noen gjør noe med dem som de ikke ønsker, og at dere skal hjelpe dem og støtte dem uansett.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #24 Skrevet 2. november 2013 Du vet mye ser jeg. Du overreagerer ja. Jenter kan ikke begå overgrep på gutter. Anonymous poster hash: b9e00...6a5 Anonymous poster hash: 2b44e...939 Det er forskjell på gutter og jenter, gutter må ville det selv. Derfor kan ikke jenter begå overgrep på gutter. Når gutten vil det selv er det ikke overgrep. Anonymous poster hash: b9e00...6a5
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #25 Skrevet 2. november 2013 Du vet mye ser jeg. Du overreagerer ja. Jenter kan ikke begå overgrep på gutter. Anonymous poster hash: b9e00...6a5 Anonymous poster hash: 2b44e...939 Det er forskjell på gutter og jenter, gutter må ville det selv. Derfor kan ikke jenter begå overgrep på gutter. Når gutten vil det selv er det ikke overgrep. Anonymous poster hash: b9e00...6a5 En seks år gammel gutt som blir holdt fast av en 20 år gammel KVINNE vil det nå vel sjeldent selv. Og overgrep er ikke det samme som samleie. Overgrep kan være alt av seksuelle overtramp, der man berører noen der de ikke ønsker bli berørt, der man holder noen fast og gjør ting med dem som de selv ikke ønsker osv. Og et 6 år gammelt BARN har ikke kompetanse til å alltid vite hvordan de skal få si i fra om at noen tråkker over grensene deres! Fy søren, du er jo sjuk i hodet, hvis du mener at det er greit at en 20-åring forgriper seg på små barn! Driver du med det selv, eller? Anonymous poster hash: 3804c...bf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå