Gå til innhold

hjelp...blødning...!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om det er kraftig blødning med smerter så anbefales det å ta kontakt med lege, men om det er noe galt så kan de ikke gjøre noe med det uansett.

Vi krysser fingrene for at dette bare er en vanlig liten blødning slik som veldig mange(inkludert meg) hadde tidlig i svangerskapet :) Det går nok helt sikkert greit lille stjerne :)

Sender deg en beroligende klem.

Jeg hadde en blødning på mandags kvelden (4+3) var til lege å tok hcg-blodprøve tirsdag og fredag. Hadde en liten blødning igjen i går (5+0) venter fremdeles på prøvesvar..

jeg kjenner angsten og redselen din. Jeg ville tatt en tur til lege og spurt etter ul siden du har kommet soppas langt. Hadde iallefall jeg gjort hvis blødningen hadde kommet så sent i 1.tri.

Du kan ringe sykehuset og be om å få snakke med vakthavende gyn. På noen sykehus lar de deg snakke med legen, andre steder henviser de deg til legevakt.

Jeg opplevde blødning en kveld og fikk komme inn på ul morgen etter.

Som noen sier over her så er det ikke noe de får gjort fra eller til så noen ganger må man leve med usikkerheten i noen dager før man får svar. Ikke noe gøy men jeg forstår sykehusene også som står i masse akutte situasjoner og må priorite etter hastegrad.

Ring sykehuset og hør. Håper du får komme inn med en gang og at blødningen er uskyldig !!

Annonse

Ringt og snakket med legevakt nå, men de var litt kyniske og sa bare at så tidlig var det ikke noe å gjøre uansett, så jeg må bare vente og se an. Spurte tynt om ikke jeg kunne få vite om den lever, men den typen service kunne de ikke yte i helgen var beskjeden. Neivel. Nå er jeg glad 6 åringen ikke har fått vite noe ennå. Enden på samtalen var at jeg kunne komme imrg el helst mandag gvis jeg absolutt "måtte", men helst ikke, bare se set an. Akkurat nå har jeg ikke lyst til å dra dit i det hele tatt, føltrs ikke hyggelig i det hele tatt. Og jeg var ikke hysterisk eller masete på noen måte...

Ja ok , men hvis du vil inn idag lønner det seg å ringe resepsjon på sykehuset og be de sette deg over til vakthavende gynekolog. Det har jeg gjort et par ganger. Som sagt en gang med blødning og en hang med et spm. Begge gangene ble jeg tatt imot på en veldig hyggelig måte.

Annonse

Dette er ikke for å være ekkel, men helsevesenet har ikke kapasitet til å kontrollere alle blødninger i 1. trimester. Det vil faktisk gå på bekostning av andre som trenger hjelpen mer.

Samtidig vet jeg at det er kjipt med blødning. Opplevde selv stor blødning i starten av 2. trimester, doskålen var helt rød:( Heldigvis stoppet det med det og det ble ikke mer. Da fikk jeg også beskjed om at jeg bare fikk se det an. Krysser fingrene for deg!

Anonymous poster hash: 7607c...2ea

Skjønner godt at du blir bekymret, og lei deg over kjølig mottagelse fra sykehuset. Hadde det vært meg, hadde jeg bestilt privat UL på mandag bare for å få vite. Det er dyrt, men i et slik tilfelle er det verdt det synes jeg. Hos den gynekologen jeg bruker hadde jeg fått time på dagen..

Mange gode tanker!

Jeg ringte føden først og ble bedt om å ringe legevakt når jeg var så kort på vei. Jeg skjønner jo at de har mye å gjøre i helgene, men føltes som at et foster i uke 10 er ikke viktig. Vet de ikke kan gjøre noe, men føltes rart å få beskjed om at jeg kunne ringe igjen hvis det kom mye blod, 1/2 kopp el mer og med klumper i, ellers var det liksom ikke noe å snakke om. Syntes det var skummelt å blø gjennom trusa jeg og trodde det var "nok" for å ta kontakt og få en undersøkelse.

Herregud! Ringte føden jeg også og gyn tok meg morgenen etter! De sa jeg ikke måtte ringe legevakta. Da var jeg 6-7 uker på vei. Og de behandla meg som GRAVID.

Hadde jeg vært deg nå så hadde jeg ringt igjen på mandag og sagt at du ikke klarer å slappe av. Så forbanna travelt kan de ikke ha det. På meg brukte de seriøst max 5 minutter.

Herregud! Ringte føden jeg også og gyn tok meg morgenen etter! De sa jeg ikke måtte ringe legevakta. Da var jeg 6-7 uker på vei. Og de behandla meg som GRAVID.

Hadde jeg vært deg nå så hadde jeg ringt igjen på mandag og sagt at du ikke klarer å slappe av. Så forbanna travelt kan de ikke ha det. På meg brukte de seriøst max 5 minutter.

Jo akkurat så travelt kan man ha det. Og om du tror det tar 5 min har du liten innsikt i legejobben. Det er ikke bare å legge ultralydproben på for så å kaste pasienten ut døren igjen. Man må spørre litt om hva som har skjedd, skrive journalnotat osv osv.

Hilsen lege som har hatt 20-timersskift og rukket å spise én brødskive ila skiftet (den fikk jeg av verdens søteste sykepleier som så at jeg holdt på å besvime og ble spist i farten omtrent på vei inn på operasjonssalen), men som ikke fikk gått på do før callingen var avlevert.

Anonymous poster hash: 7607c...2ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...