Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #1 Del Skrevet 1. november 2013 Jenta mi er 4,5 mnd. nå og jeg fullammer + at hun har begynt å få litt grøt på kveldene. Flaske tok hun for ca. to mnd. siden.. men nå skjønner hun ikke greia. Jeg er vel den typiske bekymra førstegangsmora som ikke vil skilles fra babyen sin (Den typen jeg slettes ikke ville bli....) Jeg vil tro hun har det greit om hun hadde blitt passa av andre, men jeg savner henne så fort vi er fra hverandre. Nå kan jeg jo uansett ikke være så lenge borte fra henne siden hun er avhengig av puppen.. men gruer meg til den dagen det "forventes" at jeg skal "slippe taket".... Jeg og samboeren skal i bryllup like før jul.. gleder meg til bryllupet, men samtidig ikke. Snuppa skal bli passa av fadderen sin, og jeg stoler på henne. Men så kommer disse tankene opp.. Jeg kjenner henne best til å se hennes behov... vil hun gråte mye? Greier jeg å kose meg? Hva om noe skjer? osv.. Jeg blir svett av meg selv.. selv om det er reelle følelser som jeg må ta på alvor.. Men jeg veit jo at jeg må strekke meg litt også.. Stakkars jente, hun kan jo ikke ha mora si hengende over seg til enhver tid.. Jeg gruer meg til den dagen hun skal ligge på eget rom også. Skjønner du?! Baaah... Noen med tips/erfaringer eller oppmuntrende ord? På forhånd takk <3 Anonymous poster hash: 79509...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #2 Del Skrevet 1. november 2013 Hei Hvis det er noen trøst er jeg HELT lik deg, om mulig enda værre !! Har bl.a totalt angst for at hun skal bli kvalt av sitt eget gulp om natta :/ så du kan tenke deg hvor mye nattesøvn det blir på meg :( Trodde aldri jeg skulle bli sånn! Jeg blir også sliten av meg selv og babyen min er bare 5uker... Joiner deg på den om det er noen tips for oss "håpløse " Anonymous poster hash: fc069...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #3 Del Skrevet 1. november 2013 Hei Hvis det er noen trøst er jeg HELT lik deg, om mulig enda værre !! Har bl.a totalt angst for at hun skal bli kvalt av sitt eget gulp om natta :/ så du kan tenke deg hvor mye nattesøvn det blir på meg :( Trodde aldri jeg skulle bli sånn! Jeg blir også sliten av meg selv og babyen min er bare 5uker... Joiner deg på den om det er noen tips for oss "håpløse " Anonymous poster hash: fc069...655 Offda Det høres jo ikke noe særlig ut! Jeg har jo litt angst for det jeg også.. men det har vel de fleste! Men jeg trøster meg med at jeg ligger en halv meter fra henne.. og jeg våkner av hver minste lyd.. Det er ikke noe morro å være så engstelig.. I starten var jeg redd for at jeg eller noen andre skulle snuble i ledninger, miste bilstolen, ramle ned trappa med henne i armene. You name it! Jeg veit jo at jeg er håpløs.. men slike ting skjer jo svææært sjeldent.. heldigvis! Anonymous poster hash: 79509...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #4 Del Skrevet 2. november 2013 NÅR du skal i bryllupet så må du PRØVE så godt du kan å kose deg og nyte fritiden. MEN dersom du føler det er helt feil så er du kanskje ikke helt klar for å være uten babyen helt enda. Du må bare ta det litt etter litt, du har jo tross alt båret babyen din inne i deg i 9 mnd og jeg forstår at det med adskilllelse fra babyen kan være fryktelig tøft. Det er ingen som skal si deg hva du skal føle når det kommer til å skilles et par timer fra babyen din. Jeg kjenner følelsen veldig godt. Jeg var for første gang vekke 2 timer på slaget fra min baby da den var 4 mnd gammel, den ble passet av min mor og min bror, men jeg følte jeg ikke kunne slappe helt av. Men likevel så var det første steg i "adskillelsesprosessen." Siden har jeg klart å være borte noen timer fra barnet nå og da, og det er sånt som går seg til. Anonymous poster hash: a8218...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**My little Miss drama and I** Skrevet 2. november 2013 #5 Del Skrevet 2. november 2013 Med 1 var jeg mer avslappet og hun var tidlig passet, men kun av min mor var vel så ung i bekymringsfri, nå med nr 2 er jeg mer tilbakeholden i eldre! Har gjort ting, men d etter han har lagt seg:P.. Han er jo ganske etter klokka så vet når han våkner o.l. Men dere har godt av litt kvalitetstid! For nå dreier alt seg om baby, da får dere vært litt kjærester igjen og den lille har bok godt av å knytte bånd og være litt fra mamma og pappa. Skjønner deg godt;) men prøv og kos deg og tenk at de har det bra:D lykke til.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**My little Miss drama and I** Skrevet 2. november 2013 #6 Del Skrevet 2. november 2013 Åsså bruker barnevakt si ifra om d er noe du har da tlf og kan jo bre sende mld;) min er skikkelig mammadalt nå, bare jeg som får roet han, men tenker d går fint når den tid kommer;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #7 Del Skrevet 2. november 2013 Helt normalt og sånn bør det vel være også (tenker da rent evolusjonsmessig). Babyen er jo bare 4,5 mnd og trenger deg hele tiden. Ja, klart kan andre passe et par timer, men de kan jo ikke gi babyen pupp f.eks. Tror nok vi er skapt på den måten at vi ikke skal kunne forlate babyene våre for lenge om gangen. Det er nok det beste for både deg og babyen at dere er mest mulig sammen det første året. Når det er sagt vil du nok kose deg i et bryllup og babyen tar ikke skade dersom en annen person gir en flaske en kveld men føler du ikke at du slapper av og kan kose deg i det hele tatt er det jo lov å stå over Vær glad for at du har det på denne måten! Det gir et godt grunnlag for babyen sin utvikling av tilknytning til deg. Den skal utvikle tillit til deg og vil lære at du alltid er der for den når den trenger deg Anonymous poster hash: 8ea0a...299 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå