Gå til innhold

Hvor langt på vei er jeg ?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fryktelig usikker, kanskje noen snille damer her inne kan hjelpe meg?

Hadde første dag i siste mens 28. september, har hatt ustabile sykluser men forrige var på 31 dager. Vet at jeg hadde el 19. oktober, og tar utangspunkt i at jeg ble befruktet 19.-20. oktober.

Fikk gravid 1-2 uker på digital test 10 dpo (CD 32)..

Men har prøvd ulike terminkalkulatorer her på nett, og noen sier jeg er 3+4/5/6 og andre sier 4+4/5/6!

Blir lettere frustrert av å ikke vite :P

Anonymous poster hash: 9782b...759

Anonymous poster hash: 9782b...759
Videoannonse
Annonse
Skrevet

3+6 med utgangspunkt i at du hadde el den 19.

Anonymous poster hash: 731cb...904

Skrevet

Jeg har veldig sen el, rundt dag 20-23 i syklusen og har derfor regnet termin ut fra når unnfangelsen fant sted. Nå testet jeg etter el, så vet jo når jeg hadde den. Når jeg brukte terminkalkulatoren til babyverden, kunne jeg velge å beregne termin ut fra unnfangelse. Og den stemmer veldig godt overens med terminen jeg fikk når jeg var til tidlig ul, det skilte en dag :)

http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/

Hvis jeg legger inn unnfangelse her 19. oktober så sier den du er 4+0 med termin 15. juli. 

Når jeg skulle finne min egen termin slet jeg og litt med at det varierte veldig på de forskjellige terminkalkulatorene, men det er fordi endel av de bare går ut etter termin basert på siste mens. Det blir feil hos meg som har så sen el, så i følge de er jeg lenger på vei enn det jeg egentlig er… 

Skrevet

4+0 med utgangspunkt i når el fant sted. Men denne kan for all del være helt feil fordi at egget kan bruke lang tid på å bli befruktet (opptil en uke), egget kan legge seg i "dvale" osv osv.. 

5+0 med utgangspunkt i når siste mens var.

Legen din går uansett ut fra menstermin frem til du får fastsatt en ul-termin, så vet ikke helt vitsen med å vite unnfangelsesterminen din. :) 

Anonymous poster hash: 3d48e...07c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...