Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #26 Skrevet 2. november 2013 Med disse inntektene håper jeg virkelig dere bruker litt penger på nærsamfunnet eller veldedighet også, hi!? Jeg har over 50 mill i formue, og ungene har det de trenger. Men alt av klær, utstyr og leker gis bort når mine ikke bruker det lenger. Vi driver egen veldidghetsorganisjon der vi samler inn brukte klær/leker/utstyr og sender til U-land. Det er også alltid jeg som betaler for alt av skoleball/fester, tilstelninger i barnehage, arrangerer konserter i kirken, mini-fotballcuper osv. Jeg jobber hardt med å stelle istand ting som bidrar til sosialt samvær og at det skal være for alle i klassen/ I barnehagen osv.. Når man er så heldig økonomisk som oss, hi, så er det veldig viktig å "fordele godene" litt. Det gir en enorm glede å vite at det at jeg var så heldig å arve etter en mann jeg nesten ikke kjente engang kommer den lille bygda vår tilgode Vi bor i et hus til 4,2 mill, noe som er helt middels her vi bor, og jeg mener ikke at du trenger å gjøre ting i så stor skala som jeg, men for meg er det viktig at barna mine får gode verdier (divanykker er bannlyst i mitt hjem) og at de lærer fra de er små at dette ikke er "normalen" sånn at de vet de må gi til de mindre heldige enn oss Du skriver bare hva dere har selv, er derfor jeg virkelig håper dere også bidrar til lokalsamfunnet (for det kommer jo ikke fram av innlegget ditt) Anonymous poster hash: 1919c...c09 Så heldig du er som har muligheten til å gjøre så mye fint for folk både i nærmiljø og andre land ! Det er så flott når folk som deg bruker de midlene de har for å gjøre hverdagen og livet litt lettere for de som ikke har samme muligheter. Jeg har ikke de samme mulighetene men er opptatt av å bl.a. arve tøy fra barna videre til de i som jeg føler trenger det og ikke bare til noen som legger det i en skuff. Jeg sender bl.a. masse tøy til en dame jeg ikke kjenner som skrev til meg på finn en gang jeg skulle selge noe tøy . Hun skrev en utfyllende mail om hvordan hennes situasjon som alene mamma var og om hun kanskje kunne få noe av tøyet som ikke ble solgt mot å betale porto. Hun får nå jevnlig oversendt tøy som er blitt for smått og jeg betaler selvfølgelig alltid portoen. Synes det er koselig at det blr brukt av noen som trenger det. Ellers prøver vi som sagt å holde huset åpent for barnas venner bestandig, vi stiller opp å kjører/baker/whatever og organiserer masse i forhold til skole og barnehage. Vi er også opptatt at alle skal få være med når det feireres bursdager etc i klassen til de elste barna, enkelte foreldre har begynt å be bare noen av barna . Synes det er viktig å klare å tolerer alle (selvfølgelig må man vurdere hva man gjør hvis det dreier seg om mobbing) og lære barna å inkludere for å skape best mulig miljø. Barna våre må også bidra hjemme etter evner og alder, de får ikke servert alt på et sølvfat selv om vi sikkert hadde hatt mulighet til det. Anonymous poster hash: 83cb2...857 Så fantastisk! Just my cup of tea Blir så glad når jeg hører slik som dette, bare tenk så godt det må være for denne mammaen og vite at barna har både mat OG klær! Man tar det som en selvfølge, men det er ikke alltid det. Mange lever helt på smertegrensa (det har jeg også gjort) og bare det å vite at man ikke må ut med tusenvis av kroner i klær (men heller har råd til strømregningen, eller julegaver, kan sende barnet i bursdag med en fin present til bursdagsbarnet etc etc) det løfter en ENORM bør fra skuldrene til strevende foreldre. Og man trenger ikke være stinn av gryn for å gjøre noe bra for andre. Jeg var engang alene med 3 små barn med kun OS+div stønader, og vet godt hva slags fysiske og psykiske påkjenninger (som økonomi ofte er) dette påfører folk. Men selv da arvet jeg alltid bort klærne til andre i min situasjon. Er nok det som er grunnen til at jeg er såpass "ydmyk" på dette punktet da jeg selv har kjent dette på kroppen. Personlig får jeg litt piggene ut mot andre som sitter godt i det som KUN bruker penger på seg og sine. De går glipp av en enorm god følelse, følelsen av å ha gjort en forskjell. Selv arver jeg gjerne utstyr o.l av venner (men jeg betaler litt for det, jeg da ), så det er ikke sånn at jeg bare kjøper nytt for å heller gi det bort etterpå Men beklager at jeg kupper tråden, blir bare så innmari engasjert når jeg først setter igang på dette temaet (og er virkelig ikke meningen å prøve å fremstå så forbaska perfekt ) Anonymous poster hash: 1919c...c09
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #27 Skrevet 2. november 2013 Jeg tenker at du bryr deg vel så mye om fasaden som barna dine. Anonymous poster hash: 400d4...a5b Tror nok heller jeg er mindre opptatt av det enn snittet . Er veldig trygg på hva hva jeg mener er best for familien og ikke særlig opptatt av hvordan andre mener man bør leve. Anonymous poster hash: 83cb2...857 Merkelig at du i det hele tatt lagde en egen tråd om det hvis du er så lite opptatt av det;) Anonymous poster hash: 400d4...a5b
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #28 Skrevet 2. november 2013 Jeg tenker at det høres ut som om du er kona til elskeren min Noengang lurt på hva han driver med på "kundebesøk på overtid"? Anonymous poster hash: 1b805...911
*Miss Marple* Skrevet 2. november 2013 #29 Skrevet 2. november 2013 Jeg tenker at det høres ut som om du er kona til elskeren min Noengang lurt på hva han driver med på "kundebesøk på overtid"? Anonymous poster hash: 1b805...911 Hvorfor dette behovet for å trekke andre ned? For du tror vel virkelig ikke at sjansen er stor for at dette er kona til den slasken du legger deg ned for?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #30 Skrevet 2. november 2013 Jeg tenker at det høres ut som om du er kona til elskeren min Noengang lurt på hva han driver med på "kundebesøk på overtid"? Anonymous poster hash: 1b805...911 Hvorfor dette behovet for å trekke andre ned? For du tror vel virkelig ikke at sjansen er stor for at dette er kona til den slasken du legger deg ned for? Bryr meg null om sånne kommentarer:) Han driver heller ikke med kundebesøk. Ha en fin kveld:) HI Anonymous poster hash: 83cb2...857
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #31 Skrevet 2. november 2013 Jeg tenker at du er heldig, og at jeg også gjerne skulle hatt så høy inntekt. Men, jeg gjør meg jo også noen tanker om hvorfor du har behov for å legge ut en tråd om det her. Anonymous poster hash: 83401...558
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #32 Skrevet 2. november 2013 Jeg tenker at du er heldig, og at jeg også gjerne skulle hatt så høy inntekt. Men, jeg gjør meg jo også noen tanker om hvorfor du har behov for å legge ut en tråd om det her. Anonymous poster hash: 83401...558 Kjedet meg litt igår og ble inspirert av andre som la ut lignende tråder. Synes det er interessant å se hva enkelte får seg til å skrive uten at de vet noe mer enn ganske overflatiske opplysninger. Mange koselige kommentarer også da;) Anonymous poster hash: 83cb2...857
Eeniemeenie Skrevet 2. november 2013 #33 Skrevet 2. november 2013 Jobber 50%, har tre barn og mann. Inntekten min er 65.000,- i mnd i halv stilling. Mannen min jobber fullt (og litt mer..)og tjener 85.000,- i mnd. Prioriterer kos og samvær med familien foran karriere. Trener 3-4 ganger i uken og har pt minst en gang i uken. Reiser gjerne på ferie for 300.000,- i året. Har nytt stort hus, lån på 6,5 mill. Huset er alltid åpent for barnas venner og vi er gjerne 6-12 personer til middag. Ellers legges det tilrette for at barna får holde på med de fritidsaktivitetene de måtte ønske. Anonymous poster hash: 83cb2...857 Ferie for 300 000 kr i året?.. Unødvendig mener jeg. Min samboer er snart utdannet innenfor økonomi, men kommer maksimalt til å tjene rundt 650 000 kr i året. Men, kos dere med pengene. Godt vi er forskjellige )
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #34 Skrevet 2. november 2013 Jobber 50%, har tre barn og mann. Inntekten min er 65.000,- i mnd i halv stilling. Mannen min jobber fullt (og litt mer..)og tjener 85.000,- i mnd. Prioriterer kos og samvær med familien foran karriere. Trener 3-4 ganger i uken og har pt minst en gang i uken. Reiser gjerne på ferie for 300.000,- i året. Har nytt stort hus, lån på 6,5 mill. Huset er alltid åpent for barnas venner og vi er gjerne 6-12 personer til middag. Ellers legges det tilrette for at barna får holde på med de fritidsaktivitetene de måtte ønske.Anonymous poster hash: 83cb2...857 Ferie for 300 000 kr i året?.. Unødvendig mener jeg. Min samboer er snart utdannet innenfor økonomi, men kommer maksimalt til å tjene rundt 650 000 kr i året. Men, kos dere med pengene. Godt vi er forskjellige ) Med tre barn og ønske om å dra på ferie sommer, høst, vinter og påske blir det fort høye summer men vi synes det er verdt det:) Anonymous poster hash: 83cb2...857
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #36 Skrevet 3. november 2013 Tenker at du lyver så det ryker ;-) Hvorfor skulle jeg det? Ikke alle som er alenemødre, ufør, lever på nav eller kvalifiserer for luksusfellen her i verden;)… heldigvis. Anonymous poster hash: 83cb2...857
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #37 Skrevet 3. november 2013 Hvis du har det sånn bør du føle deg privilegert. Ikke mange som har de samme mulighetene som dere, men du skal ikke føle deg dårlig for det, som noen her syns. Nyt livet. Anonymous poster hash: 86cdd...3ea
Mrs Smith Skrevet 3. november 2013 #38 Skrevet 3. november 2013 (endret) Tenker at du lyver så det ryker ;-) Hvorfor skulle jeg det? Ikke alle som er alenemødre, ufør, lever på nav eller kvalifiserer for luksusfellen her i verden;)… heldigvis. Anonymous poster hash: 83cb2...857 Tenker det er bare tull i og med at du lager et innlegg av det. Hvorfor gjør du det egentlig ? Hvis det stemmer, så tenker jeg at du tjener og bruker over gjennomsnittet, men ellers er ganske normal Endret 3. november 2013 av Mrs Smith
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #39 Skrevet 3. november 2013 Grunnen til at jeg lagde innlegget har jeg skrevet litt lenger opp i tråden. HI Anonymous poster hash: 83cb2...857
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå