Gå til innhold

Inspirert: hva tenker du om meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber 50%, har tre barn og mann. Inntekten min er 65.000,- i mnd i halv stilling. Mannen min jobber fullt (og litt mer..)og tjener 85.000,- i mnd.

Prioriterer kos og samvær med familien foran karriere. Trener 3-4 ganger i uken og har pt minst en gang i uken. Reiser gjerne på ferie for 300.000,- i året. Har nytt stort hus, lån på 6,5 mill. Huset er alltid åpent for barnas venner og vi er gjerne 6-12 personer til middag. Ellers legges det tilrette for at barna får holde på med de fritidsaktivitetene de måtte ønske.

Anonymous poster hash: 83cb2...857

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvalmt.

Anonymous poster hash: 7f8b7...3f5

Skrevet

Gjesp

Anonymous poster hash: d8ee6...e2e

Skrevet

Kvalmt.Anonymous poster hash: 7f8b7...3f5

Hvorfor det? Misunnelig? Jeg eller mannen min har aldri mottatt hjelp fra foreldre økonomisk til verken utdannelse eller noe annet. Hva er kvalmt??

Skrevet

Reise for 300000 når man har 6,5 mill i lån??

Eller lurer jeg veldig på hva dere jobber med.

Anonymous poster hash: 4ffec...010

Skrevet

Jobber innen finans/økonomi begge to. Vi prioriterer opplevelser og læring for barna med våre reiser. Betaler ekstra på lånet hver mnd samt sparer et femsifret beløp i mnd så vi føler vi har funnet den balansen vi ønsker i forhold til økonomien vår.

Skrevet

Lucky you, tenker jeg da! :-)

Selv om dere tjener langt over gjennomsnittet og har muligheter for større materialistiske goder, tror jeg ikke at det er ensbetydende for å være lykkelig.

Vi har det sånn midt på treet, og jeg er veldig lykkelig likevel. :-)

Skrevet

Lucky you, tenker jeg da! :-)

Selv om dere tjener langt over gjennomsnittet og har muligheter for større materialistiske goder, tror jeg ikke at det er ensbetydende for å være lykkelig.

Vi har det sånn midt på treet, og jeg er veldig lykkelig likevel. :-)

Vi er også lykkelige, for det meste;) det var vi også når vi ikke tjente det vi gjør idag. Jeg har valgt å jobbe deltid en periode da vi har mulighet. Vi har ikke besteforeldre eller annen familie som stiller opp noe særlig og da er det et pes å få hverdagen til å gå opp med to fulltidsjobber.

Skrevet

Dere høres ut som en fin familie. Og dere er selvfølgelig priviligert økonomisk. Dere høres heldige ut, rett og slett. Nyt det!:)

Anonymous poster hash: e035f...53a
Skrevet

Jeg tenker at du bryr deg vel så mye om fasaden som barna dine.

Anonymous poster hash: 400d4...a5b

Skrevet

Jeg tenker: hva er motivasjonen din for å legge ut dette?

Skrevet

Kvalmt.Anonymous poster hash: 7f8b7...3f5

Hvorfor det? Misunnelig? Jeg eller mannen min har aldri mottatt hjelp fra foreldre økonomisk til verken utdannelse eller noe annet. Hva er kvalmt??

Trenger ikke ha annen grunn til det enn å synes det. Husk på, det var du som la ut overfladiske punkter om deg og din mann og ba folk om å fortelle hvilke inntrykk de gjorde seg ut av de holdepunkt du delte om dere.

Jeg synes det er overfladisk og sier noe om deg, du setter pris på overfladiske verdier. Du sier veldig lite om følelseslivet mellom deg og andre. Derimot legger du ut veldig mye om inntekter, utgifter, osv. Kan ha å gjøre med, som du nevner, at du jobber med økonomi, ikke vet jeg. Men inntrykket du gir fra deg er ikke et inntrykk som et godt, varmt, kjærlig menneske. Og der har du fått både begrunnelse for og mitt inntrykk av deg.

Anonymous poster hash: 3633a...750

Skrevet

Nå legger du ut altfor lite info til at jeg kan få et inntrykk av deg, men generelt synes jeg det er flott med mennesker som tar utdanning, jobber, tar ansvar og klarer seg godt her i livet. Verden og Norge trenger sånne. Videre er det sikkert supert for barna deres at dere gir dem opplevelser, økonomisk trygghet og at dere tilrettelegger for sosial omgang med andre barn.

Så ut i fra det du skriver tenker jeg "well done", men forbeholder meg retten til å ikke mene så mye om dere på generell basis da du kun gir info om noen veldig få, og på mange måter uviktige, områder.

Anonymous poster hash: 8c8cd...a2d

Skrevet

Annet enn at du har vært dyktig og heldig i forb med jobben, gir du altfor lite informasjon til at jeg kan ha noen som helst mening om deg.

Inntekt, lån, ferieturer osv sier lite om personligheten til et menneske.

En ting jeg sitter igjen med da, er at du nok er veldig opptatt av å være pedagogisk korrekt ovenfor barna.

Skrevet

Tenker du har et sykt behov for hva andre skal tenke om deg, og prøve å ta deg godt ut. istedenfor å desperat prøve å hvitemale livet ditt for andre, burde du heller tenke på hva folk tenker om DEG som person, ikke hva du eier eller tjener.. 

Personlig tjener jeg bedre enn deg, men jeg har valgt å holde beina fint planta på bakken selv om. Jeg får på ingen måte "ståkuk" av å briefe med penger og eiendeler..

Anonymous poster hash: 25ae4...4d2
Skrevet

Med disse inntektene håper jeg virkelig dere bruker litt penger på nærsamfunnet eller veldedighet også, hi!?

Jeg har over 50 mill i formue, og ungene har det de trenger. Men alt av klær, utstyr og leker gis bort når mine ikke bruker det lenger. Vi driver egen veldidghetsorganisjon der vi samler inn brukte klær/leker/utstyr og sender til U-land. Det er også alltid jeg som betaler for alt av skoleball/fester, tilstelninger i barnehage, arrangerer konserter i kirken, mini-fotballcuper osv. Jeg jobber hardt med å stelle istand ting som bidrar til sosialt samvær og at det skal være for alle i klassen/ I barnehagen osv..

Når man er så heldig økonomisk som oss, hi, så er det veldig viktig å "fordele godene" litt. Det gir en enorm glede å vite at det at jeg var så heldig å arve etter en mann jeg nesten ikke kjente engang kommer den lille bygda vår tilgode :)

Vi bor i et hus til 4,2 mill, noe som er helt middels her vi bor, og jeg mener ikke at du trenger å gjøre ting i så stor skala som jeg, men for meg er det viktig at barna mine får gode verdier (divanykker er bannlyst i mitt hjem) og at de lærer fra de er små at dette ikke er "normalen" sånn at de vet de må gi til de mindre heldige enn oss :)

Du skriver bare hva dere har selv, er derfor jeg virkelig håper dere også bidrar til lokalsamfunnet (for det kommer jo ikke fram av innlegget ditt) :)

Anonymous poster hash: 1919c...c09

Skrevet

Jeg tenker at uansett hva du jobber med er du grassat overbetalte og at du tydeligvis har behov for å vise frem din "vellykkethet". Jeg kjenner en dame som passer 100% inn i din beskrivelse. Hun og ungene gir et godt førsteinntrykk, men de fleste oppdager fort at det er best å ha minst mulig med dem å gjøre. De er veldig materialistiske og noen store manipulatorer.

Det kan godt være at du og dine ikke er slik, men i og med at innlegget passet så perfekt på dem jeg kjenner er det slik jeg tenker.

Anonymous poster hash: 60899...eae

Skrevet

At du er den dama som også har den andre tråden om 'hva syns du om meg'. Du tester ut folks ulike synspunkter og holder oss for narr. Enten det, eller så er du bare utrolig selvopptatt.

Anonymous poster hash: 708cb...80b

Skrevet

Jeg tenker at du bryr deg vel så mye om fasaden som barna dine.

Anonymous poster hash: 400d4...a5b

Tror nok heller jeg er mindre opptatt av det enn snittet :) . Er veldig trygg på hva hva jeg mener er best for familien og ikke særlig opptatt av hvordan andre mener man bør leve.

Skrevet

Jeg tenker: hva er motivasjonen din for å legge ut dette?

Bare for moro (var en litt dau lørdagskveld her ;) ),ble inspirert av de andre tråden som ble lagt ut før her som lignet.

Skrevet

Dere høres ut som en fin familie. Og dere er selvfølgelig priviligert økonomisk. Dere høres heldige ut, rett og slett. Nyt det! :)

Anonymous poster hash: e035f...53a

Takk :) , det gjør vi også. Er veldig takknemlig i det daglige for at vi er så priviligerte økonomisk som vi er. Som sagt så har verken mann min eller jeg blitt "født" rike å det gir et veldig greit og realistisk syn på hvordan verden er. 

Skrevet

At du lyver ;)

Hehe, det gjør jeg ikke :) . Hvorfor skulle jeg det?

Skrevet

Med disse inntektene håper jeg virkelig dere bruker litt penger på nærsamfunnet eller veldedighet også, hi!?

Jeg har over 50 mill i formue, og ungene har det de trenger. Men alt av klær, utstyr og leker gis bort når mine ikke bruker det lenger. Vi driver egen veldidghetsorganisjon der vi samler inn brukte klær/leker/utstyr og sender til U-land. Det er også alltid jeg som betaler for alt av skoleball/fester, tilstelninger i barnehage, arrangerer konserter i kirken, mini-fotballcuper osv. Jeg jobber hardt med å stelle istand ting som bidrar til sosialt samvær og at det skal være for alle i klassen/ I barnehagen osv..

Når man er så heldig økonomisk som oss, hi, så er det veldig viktig å "fordele godene" litt. Det gir en enorm glede å vite at det at jeg var så heldig å arve etter en mann jeg nesten ikke kjente engang kommer den lille bygda vår tilgode :)

Vi bor i et hus til 4,2 mill, noe som er helt middels her vi bor, og jeg mener ikke at du trenger å gjøre ting i så stor skala som jeg, men for meg er det viktig at barna mine får gode verdier (divanykker er bannlyst i mitt hjem) og at de lærer fra de er små at dette ikke er "normalen" sånn at de vet de må gi til de mindre heldige enn oss :)

Du skriver bare hva dere har selv, er derfor jeg virkelig håper dere også bidrar til lokalsamfunnet (for det kommer jo ikke fram av innlegget ditt) :)

Anonymous poster hash: 1919c...c09

Så heldig du er som har muligheten til å gjøre så mye fint for folk både i nærmiljø og andre land :)  :)  :) ! Det er så flott når folk som deg bruker de midlene de har for å gjøre hverdagen og livet litt lettere for de som ikke har samme muligheter. 

Jeg har ikke de samme mulighetene men er opptatt av å bl.a. arve tøy fra barna videre til de i som jeg føler trenger det og ikke bare til noen som legger det i en skuff. Jeg sender bl.a. masse tøy til en dame jeg ikke kjenner som skrev til meg på finn en gang jeg skulle selge noe tøy . Hun skrev en utfyllende mail om hvordan hennes situasjon som alene mamma var og om hun kanskje kunne få noe av tøyet som ikke ble solgt mot å betale porto. Hun får nå jevnlig oversendt tøy som er blitt for smått og jeg betaler selvfølgelig alltid portoen. Synes det er koselig at det blr brukt av noen som trenger det. 

Ellers prøver vi som sagt å holde huset åpent for barnas venner bestandig, vi stiller opp å kjører/baker/whatever og organiserer masse i forhold til skole og barnehage.

Vi er også opptatt at alle skal få være med når det feireres bursdager etc i klassen til de elste barna, enkelte foreldre har begynt å be bare noen av barna :huh: . Synes det er viktig å klare å tolerer alle (selvfølgelig må man vurdere hva man gjør hvis det dreier seg om mobbing) og lære barna å inkludere for å skape best mulig miljø. Barna våre må også bidra hjemme etter evner og alder, de får ikke servert alt på et sølvfat selv om vi sikkert hadde hatt mulighet til det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...