Gå til innhold

noen som selger eller gir bort menopur,crinone osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et ektepar som virkelig har lyst på en baby sammen. .prøvd i 2år og har brukt pergotime og pregnyl osv uten hell..vær så snill hjelp!!:'(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke gå til lege å få det utskrevet?

Skrevet

Menopur er såvidt jeg vet sprøyter som koster 1000kr dosen ( i mitt tilfelle ) og som blir brukt ved prøverør . Tror ikke det er lurt og gjøre det på egenhånd uten oppfølging av lege uansett:)

Skrevet

Det er sikkert mange som har slikt liggende til overs etter forsøk, men jeg syns ikke det blir rett (det er vel strengt tatt ikke lov heller) å selge/gi videre reseptbelagt medisin til noen som ikke selv har fått det utskrevet. Og spesielt ikke dersom man ikke har vært gjennom utredning og vet hva som er problemet. Dette er medisiner med kraftig virkning som kun skal tas i samråd med lege, både for å følge opp evt eggutvikling, men også fordi de kan gi til dels alvorlige og sterke bivirkninger. 

Jeg hadde kaaanskje sett annerledes på det om venninna mi manglet èn enkelt dose med menopur på sitt aller siste forsøk, da hadde hun fått den hos meg for å slippe å kjøpe 5. Men da hadde jeg visst at hun var i systemet, og hva som var problemet og eg kunne sett resepten hennes. 

Gå heller til legen og start opp utredningen. Som forøvrig ikke tar lange tida, sånn egentlig. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves ;-) 

Skrevet

Jeg har fått pergotime og pregnyl i 5 mnd og skal få dette utskrevet men legen min er bortreist og på gyn sier de at det er han som må gjøre det..er derfor jeg spør.

Skrevet

Jeg vil sterkt fraråde å starte noen som helst behandling uten samråd med lege. Dersom fastlegen din er bortreist, så er han vel enten snart tilbake eller dersom han blir lenge borte må han ha vikar.

Det er forsåvidt rart at en gynekolog ikke vil skrive ut disse preparater men overlater det til en allmennpraktiserende.

Jeg vil anbefale at dere blir utredet for så å evt starte med ivf-behandling dersom det er behov.

Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har vært under utredning. Før pergo å pregnyl fikk jeg ikke el..men har hatt det siden..å bruker babycomp og clear blue fertilitetsmonitor og har fått crinone men er fri å jeg er 9dpo idag å livredd for å miste pga det så tar wild yam å håper at det går..jeg får mine medisiner hos fasrlegen som er borte 2 uker. .IGJEN! og vikaren ville ikke skrive det ut pga legen min er borte. .fyfaen..

Skrevet

Samt at jeg har resept klar men får ikke noe før legen er tilbake..jeg har ikke råd til ivf Desverre ellers så hadde jeg gjort det for lenge siden..men følges opp av legen og gyn..de tar seg av ultralydene av wggmodning og har utredet meg..

Skrevet

Fastleger som er borte har alltid en vikar !

Uansett synes jeg dette høres rart ut .

Menopur er ikke noe du bare kan trikse og mikse med selv .

Skrevet

Hvis resepten er klar, hvorfor får du ikke ut medisiner på apotek da?

Skrevet

Prøverør er jo ikke dyrt lenger. Det du må dekke selv, er medisiner opp til 15 000kr. Og medisiner kjøper du jo allerede. Så jeg ville kontaktet legen, og kommet igang med utredning. Viktig at ting blir gjort på en ordentlig måte. Og hvis fastlegen din er mye utilgjengelig, så tror jeg at jeg ville byttet lege. 

Anonymous poster hash: 6e1bf...dec
Skrevet

men da er det vel pergotime du trenger da? ikke menopur/puregon...

Anonymous poster hash: b0e94...09c
Skrevet

Nei det har jeg hatt i 6mnd og når legen er tilbake så blir det menopur osv..vurderer om vi skal dra til Danmark og ta en slik ivf som bare koster 9900dk :)

Skrevet

Vikaren til legen min kan ikke skrive ny resept på crinone og det at resepten er klar betyr at jeg får den når han er tilbake..kun han som kan det. .jeg har vært utredet..uforklarlig barnløshet..

Skrevet

Kan ikke skjønne at vikaren ikke kan skrive ut resept, spesielt siden den ligger klar?

Det ville jeg i så fall hatt en forklaring på.

De har jo journalen din å forholde seg til, så vikaren kan lese seg opp..

Og skrive ut ny resept.

Skrevet

hvis dere ikke har råd til ivf, kanskje det er en ide å ta insemiasjon i stedet? så lenge alt er i orden hos deg og han...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...