Gå til innhold

Lasagne uten hvit saus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som pleier å lage lasagne uten bechamelsaus (eller hvordan det skrives..)..?

Hva tar dere istedet? :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Da er det ikke lasagne.

Anonymous poster hash: ca171...7bc
Skrevet

Samme det vel :-) Viktigste er at det smaker godt ;)

Skrevet

Bruker cottage cheese.

Skrevet

Bruker også cottage cheese. Nesten like godt, noen synes det er bedre fordi det er magrere, og mye enklere! plutselig gidder jeg å lage lasagne på en hverdag.

Skrevet

Aldri hatt hvit saus på lasagne :/

Er det godt da?

Annonse

Skrevet

Bruker creme fraiche og raspet parmesan. Smører først på CF og strør så parmesan over, så nytt lag kjøtt osv. Smaker knallgodt.

Skrevet

Min italienske oldemor hadde snudd seg i graven. Creme fraiche, cottage cheese? Vær så snill, ikke kall det lasagne, det er det ikke.

Anonymous poster hash: 4fae5...bee
Skrevet

Min italienske oldemor hadde snudd seg i graven. Creme fraiche, cottage cheese? Vær så snill, ikke kall det lasagne, det er det ikke.

Anonymous poster hash: 4fae5...bee

Vi kaller det det uansett. Er enklere slik.

Skrevet

Ikke så godt som med ostesaus.

Jeg synes faktisk det. 

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg liker Toro sin lasagne....den er uten hvit saus!!

Annonse

Skrevet

Her brukes ricotta. Men vi bruker ikke forkokte pastaplater, så vi trenger ikke veldig flytende saus.

Anonymous poster hash: ed8cb...d19

Skrevet

Hehe, den er vel heller alt i ett.....

Anonymous poster hash: d60bf...d2e

Skrevet

Aldri hatt hvit saus på lasagne :/

Er det godt da?

Ja. Lager en ostesaus.

Skrevet

Bruker også cottage cheese. Nesten like godt, noen synes det er bedre fordi det er magrere, og mye enklere! plutselig gidder jeg å lage lasagne på en hverdag.

Ikke sant :) Takk for tips. Hvis jeg lager lasagne på hverdag bare dropper jeg ostesausen, men skal prøvde CC en gang. Ble vanlig hvit ostesaus i dag ;)

Skrevet

Fikk ikke svart deg silverfox, men det hørtes knallgodt ut. Jeg bruker parmesan i tomatsausen og på toppen sammen med vanlig gulost, men skal prøvde ditt tips også. :-)

Skrevet

I dag hadde jeg gjester på besøk som kun hadde samt Toro som tidligere. Har aldri fått så mye skryt før ;) Så vil absolutt anbefale å lage hjemmelaget neste gang :D

Skrevet

Uff da, autokorrekt! Og nå får jeg ikke redigert svaret mitt heller (??)

*smakt Toro sin

Skrevet

Fikk ikke svart deg silverfox, men det hørtes knallgodt ut. Jeg bruker parmesan i tomatsausen og på toppen sammen med vanlig gulost, men skal prøvde ditt tips også. :-)

Jeg har fast bestilling på den versjonen hver gang visse venner kommer på besøk ;) Fant den på matprat.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...