Gå til innhold

Når startet ditt barn med godteri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på når ditt barn startet med å spise godteri? 

Anonymous poster hash: 30ede...0f2
Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Eldste var 4 år kanskje.....yngste myye yngre. Ikke lett når det er eldre søsken. Begge lever i beste velgående

Skrevet

Samme her. Eldste var 4 ca  mens minsten ;  Veeel, omtrent når han fikk tenner.

Anonymous poster hash: 3cdf9...922
Skrevet

Han er 2 år nå å får det ikke fast hver lørdag,men får det innimellom når andre vi er med spiser det.

Venter minst 1 år med å begynne med lørdagsgodteri.

Å kommer til å vente minst like lenge før han får smake brus.

Skrevet

Hvorfor gi de godteri i det hele tatt ?? 1-2 åringer trenger da virkelig ikke lørdagsgodt .... ?!? Galskap !!!

Anonymous poster hash: 2a2da...cc7

Skrevet

Hvis du mener når han smakte det for første gang, så var han vel litt over året. Han er 1,5 nå, og får smake innimellom (f eks i går når det var Halloween), men får ikke noe fast lørdagsgodt eller noe. Det kan vi begynne med når han skjønner forskjell på lørdag og hverdag :)

Skrevet (endret)

Ho får ikkje godteri fast, men veit godt kva det er for noko. Heilt frå første stund har ho skjønt at godteri er noko anna (og meir fristande) enn mat.

Om ho kjem over ei godteskål er munnen og begge hender fulle før vi rekk å få ho unna. Det er ikkje dermed sagt at ho får lov å ete alt det. Vi tek frå ho og evakuerar det som kan reddast.

I kvardagen er det hverken saft, godteri eller sukkeryoghurt på menyen. Ho får i seg nok sukker gjennom frukt, som ho får i liberale mengder, og eit par svisker/aprikosar som kos. Om vi er i selskap kan det bli ein del kake og litt sjokolade.

Endret av ★
Skrevet

Han spiser ikke fast godteri, jeg kjøper aldri noe til han. Det blir mange år til, men han får smake på kaker og is i bursdager og hvis jeg tar meg en bit sjokolade så får han også smake en liten bit. Han er 15 mnd.

Han koser seg mest med frukt og det kommer jeg til å fortsette å fremme, men skal bli gøy å la han få spise saftis selv neste sommer.

Anonymous poster hash: a9c65...05d
Skrevet

Vi har aldri hatt fast godteri dag, så aldri igrunn værtt snakk om å begynne å gi ungene go.

Har noen hatt godteri og hun var vist interesse har de kunne få. Så de har vel smakt godteri fra de kunne gå igrunn og kunne se over bordkanter. Ser ikke noe problem med det, hadde vært noe helt annet om jeg skulle gå til innkjøpt av godt bare for at ungene skulle få godteri. Som sagt så har vi ikke noe fast godteri dag. Har vi lyst på godt kjøper vi det, er ikke ofte noen av oss vil ha det faktisk. Nå har vi fire unger i alder fra 16 til 8år så utifra det skulle en jo tro det ble mas om godt, men det er det ikke. Bare venner av ungene som er på besøk som syns det er rart det ikke er godt på lørdag, selv om vi har begynt å tenke litt mer over det om ungene har overnattingsbesøk på lørdag.

Anonymous poster hash: 43ae8...9a8

Skrevet

Har ikke begynt enda, minien er 3,5 år. Viser heller ingen interesse for det...

Anonymous poster hash: f49ec...181
Skrevet

Hvorfor gi de godteri i det hele tatt ?? 1-2 åringer trenger da virkelig ikke lørdagsgodt .... ?!? Galskap !!!

Anonymous poster hash: 2a2da...cc7

Jeg skjønner du bare har et barn??? Jeg tenkte nemlig det samme, vel - kalte det vel ikke galskap, men unødvendig. Men når nr 2 kom var det jammen ikke lett for 5 åring å sitte med lørdagsgodteriet sitt i fred når 2 åringen var i nærheten.

Anonymous poster hash: eceec...3c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...