Gå til innhold

11 mnd. Hvor mye søvn???

Carina har to små gull

Anbefalte innlegg

Her er lillesnuppen 11 mnd. Han slokner for natta i 19 tiden og sover til klokken 05-0530. Da er det morgen. Kunne godt ha tenkt meg at han sov til 06-07. Han er stup trøtt i 08-0830 tiden og må da sove en blund. Sover da opptil 1,5-2 timer. Legger seg igjen ved 13 tiden og kan da sove opptil 2 timer. Sjelden han sover etter klokken 1530.

Han er akkurat starta i bhg 50%. Får snart full plass. De i bhg har jo selvfølgelig som mål å sette han inn i rutinene som de har. da sover han fra 11.30-14 ca....

Bare lurer på hvordan deres andre sover? Tenker at når han får full plass og holder seg til 1 dupp så sover han kanskje lengre på morgenen. Slik som han sover nå for tiden klarer han seg ikke med kun en blund. Umulig å holde han våken fr 05-1130....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mi er bare 10 mnd, da, men svarer likevel.. Sovner for natta ca 18.30, og våkner igjen for dagen ca 06 (har noen oppvåkninger om natta, da, men de er korte). Sover første dupp ca 09, den varer mellom en og to timer. Sover en halvtime/time i 14-15-tida. Hvis hun våkner for dagen ca 8 (skjer en sjelden gang..) holder det som regel med en dupp.

Storebroren var ett år da han begynte i bhg, og sov da to dupper til dagen (og dagen starta gjerne ca 05..) Etter et par mnd gikk han over til en dupp (først i bhg, så hjemme etter hvert) Lettere å holde han våken på formiddagen i bhg, de gikk da gjerne ut i 10-tida, og da var han i aktivitet fram til lunsj. Skulle ønske at jeg kunne si at han begynte å sove lengre på morgenen da, men det gjorde han dessverre ikke.. Men, han har aldri vært noen soveunge, da, håper din er annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Godt" å se at flere barn er som min gutt. Han er 10 mnd.

Legger seg kl 19-19:30 og våkner skikkelig kl 5-6... Har 3-4 oppvåkninger ila natta, den ene som regel mer våken enn de andre.

Er stuptrett i 8 tia på morgenen igjen, men forsøker å drøye til 9. Klarer jeg det kan han sove 1-2 timer. Sover som regel 40-60 min i 14 tiden igjen. Så ingen søvn etter kl 15.

Det jeg lurer på, er å forsøke å kun ha en dupp snart. Men det kan bli veeeldig tungt å drøye første duppen lenge nok med så tidlig morgen. Men målet er jo lengre natt, så må vel prøve å holde ut!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en jente på 10,5 måneder, jeg :) 
Her er det sånn at hun legger seg 1930 og da sover hun til rundt 07-08. Stort sett er hun lite våken i løpet av natten - hender en smokk må på plass, dyna er vekk osv, og det holder ikke noen våkne særlig lenge, heldigvis. Men skulle hun nå være veldig våken på natten så sover hun sammen med oss voksne.

Vi er vel i en slags overgang mellom en og to sovinger på dagen. Som regel sover hun fra 0930/10- 11/1130 og fra 14-1445. Siste luren må hun vekkes fra ellers blir det vanskelig å legge henne på kvelden.
Det hender innimellom hun ikke er trøtt før i 11-tiden, og da holder det som regel med en lur. Samme om hun ikke våkner før 9 om morgenen (det skjer dog ikke særlig ofte).

Våre morgener startet senest kl 06 i mange måneder, men de siste to månedene har hun sovet lenger om morgenen. Hadde jeg hatt en oppskrift, skulle jeg delt, altså :)  Men det har muligens en sammenheng med at hun da ble mye mer fysisk aktiv enn før og rett og slett er sliten og trøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...