Gå til innhold

Sjefer; Hvor lang tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar det fra dere har snakket meg referansene før dere gir beskjed til den som får jobben?

Anonymous poster hash: e93b9...d0a

Skrevet

Vi snakker alltid med referansene mellom første og andre intervju. Vi forsøker å ringe kandidaten for å avtale nytt intervju eller gi avslag i løpet av samme uken. Dessverre er det ikke alltid det går pga reiser, møter eller andre ting, men vi forsøker å gjøre det så raskt som mulig.

Skrevet

Stort sett en uke eller to før vi kaller inn til nytt intervju. Så ringer vi referanser igjen etter andre runde. Så går det et par uker til før stillingen blir tilbudt beste kandidat.

Anonymous poster hash: 1e119...7fa

Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage om dette?

Anonymous poster hash: acb64...74f

Skrevet

Kjære deg, det er jo ikke noe fasit på dette. Det står desverre ikke noe om dette i "sjefeboka" (som for øvrig ikke finnes).

Dette er jo opp til hver enkelt sjef og kommer an på hvordan man ligger an i prosessen. Ofte er det formaliteter rundt arbeidssvtalen som kanskje må avklares med øvrig ledelse osv.

Hvis alle intervjuer er avsluttet, så er det vel naturlig å tilby jobben ganske snart etter st referanser er sjekket dersom vilkårene i avtalen er klare (og selvfølgelig dersom referansene er ok).

Jeg personlig liker å ringe å til den som skal få jobben umiddelbart, og også til de som evt er innstilt som 2 og 3. Jeg sjekker alltid referanser på de 3 innstilte tilfelle nr 1 sier nei.

Men som sagt, ingen fasit på dette.... Lykke til!

Skrevet

Dette er jo forskjellig fra arbeidssted til arbeidssted.

I min første jobb (privat sektor) gikk det vel rundt en uke før jeg fikk svar (fra jeg var på intervju). Han ringte ingen referanser, og jeg var kun på et intervju. (Eller hadde vel en liten samtale på telefon i tillegg, pga at det stod mellom meg og en annen.)

Andre jobben var i offentlig sektor. Jeg var på et intervju, og de ringte to referanser. Det gikk imidlertid laaang tid før jeg fikk jobbtilbudet, for det er så fordømt mye formaliteter i offentlig sektor.

På tredje jobben (privat sektor) var jeg vel på intervju dagen etter søknaden ble sendt. Fikk jobbtilbud dagen etter det igjen.

Med andre ord er det store forskjeller. Mine jobber i privat sektor har vert på små arbeidssteder, og da går naturlig nok prosessen fortere. På større steder tar det lengre tid.

Du kan jo evt ta en telefon og spørre når du kan forvente tilbakemelding??

Anonymous poster hash: 17fa0...a3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...