mammazilla Skrevet 31. oktober 2013 #1 Del Skrevet 31. oktober 2013 Vesla ble vel ammet til hun var 13-14 mnd, sluttet fordi jeg er gravid igjen og det ble for vondt og fortsette. Vesla tok dette fint og ble avvendt uten noe drama. Problemet er bare at hun skal grave henda ned i bhen min hele tiden og klyper så jeg får tårer i øynene, hun prøver også å rive dem ut og biter meg på brystet i frustrasjon. Å se meg naken blir katastrofe, da gaper hun og hylgriner når hun ikke får puppene. Det har gått 3 mnd nå siden fullt amme-stopp og lillebror kommer i slutten av februar, vil hun ikke glemme det snart? Er så livredd for at hun skal bli sjalu når hun ser babyen få pupp og ikke henne. Det er så tett mellom dem, jeg vil ikke skape mer grunner til trøbbel enn nødvendig:-( noen som har noen gode råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solfaktor Skrevet 7. november 2013 #2 Del Skrevet 7. november 2013 Hm.... Her har det også vore langvarig mas etter ammestopp. Har i motsetning til deg ikkje klart å vera konsekvent, så ho har fått litt av og til, sjølv etter over ei veke utan pupp. Vurderer å berre begynnna på igjen, men forstår det er ekstra vanskeleg for deg som er gravid. Er det melk igjen hos deg? Har du prøvd å reisa bort ein periode? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammazilla Skrevet 8. november 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 8. november 2013 Tenkte på å bare begynne på igjen men melken er borte nå :-( å reise bort er heller ikke et alternativ, da pappan jobber fullt og ofte kveld. Besteforeldre jobber også... Det er jo noen måneder til før lillebror kommer så vi får bare vente og se. Alle jeg kjenner har ikke ammet mer enn max 10 mnd og har hatt litt lenger tid mellom sine barn, så ikke så lett å finne råd i denne situasjonen:-) har du mulighet og lyst kanskje du skulle fortsette å amme litt? Det var tøft for meg i begynnelsen men det tok seg opp. Nå gleder jeg meg til å amme igjen, håper det blir kos denne gangen også, forhåpentligvis uten sjalu storesøster :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #4 Del Skrevet 8. november 2013 Tenkte på å bare begynne på igjen men melken er borte nå :-( å reise bort er heller ikke et alternativ, da pappan jobber fullt og ofte kveld. Besteforeldre jobber også... Det er jo noen måneder til før lillebror kommer så vi får bare vente og se. Alle jeg kjenner har ikke ammet mer enn max 10 mnd og har hatt litt lenger tid mellom sine barn, så ikke så lett å finne råd i denne situasjonen:-) har du mulighet og lyst kanskje du skulle fortsette å amme litt? Det var tøft for meg i begynnelsen men det tok seg opp. Nå gleder jeg meg til å amme igjen, håper det blir kos denne gangen også, forhåpentligvis uten sjalu storesøster :-) Jeg stoppet å amme kort tid før fødselen, begynte bare på igjen da hun ba om pupp, 18 måned mellom mine, ammet storesøster før dupp formiddag og kveld. Fungerte fjell og det var totalt fravær av sjalusi. Sluttet selv da hun var fylt 2 år. Så der er det en mulighet hvis det blir helt krise, ingenting i veien for å produsere nok melk heller, etterspørsel øker produksjonen. Anonymous poster hash: d79f4...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammazilla Skrevet 8. november 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 8. november 2013 Supert! Kanskje det er det som blir løsningen for oss :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solfaktor Skrevet 8. november 2013 #6 Del Skrevet 8. november 2013 Det høyertest jo genialt ut. Skulle gjerne fortsatt, men grunnen til ammestopp her var håpet om ny graviditet;) Så får håpa det ordnar seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammazilla Skrevet 8. november 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 8. november 2013 Det går nok bra :-) lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evas cecilie Skrevet 19. november 2013 #8 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg ammet til hun var 14 mnd. Stoppet fordi hu viste mer interesse for flasken. Ingen problemer. Men nå ca 15,5 mnd tar interessen seg opp. Når vi dusjer er hun heftig til å klype puppen og prøver å lene seg frem og suge til. Her en dag leste jeg at for å hindre sjalusi skulle du bare gi pupp hvis de spurte. Så jeg lot henne prøve. Melken var borte og hun har blitt mye mindre interesert i puppen etter dette. Jeg har også termin i slutten av feb. Tenker at jeg gir henne pupp til kos når babyen kommer hvis det er det som skal til for å holde ro i heimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå