Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Min baby er nå 4 mnd. Hun har aldri vært noen sovebaby, sover som regel 4 dupper på ca 30 min hver per dag. Legger seg ca 18.30 og så står vi opp mellom 6 og 8. Spiser mange ganger per natt og våkner nesten hver time fra 1 for puppekos uten å spise. Hun må sovne ved puppen, bysses eller trilles for å sovne. På dagen trilles hun som regel og da hyler hun i vogna til hun sovner. Kan ta noen minutter med hyling, noe jeg synes er så fælt... Etter en halvtime ca våkner hun. Prøver alltid å trille igjen da for å se om hun kan sove mer, noe som en sjelden gang fører til 10 til 30 minutter til med søvn. MEN, hvis vi feks kjører bil eller jeg legger meg med henne så hun kan ligge med puppen i munnen (hun tar ikke smokk) så kan hun sove 2 timer + Føler da detbetyr at hun egentlig har behov for mer søvn, og at hun da sjelden får nok. Hun er ofte survete og blir trøtt igjen 30-120 min etter forrige dupp. Burde jeg jobbe for at hun skal få minst en lang dupp per dag? Får hun for lite søvn? Hvordan få henne til å sove lenger? Anonymous poster hash: c5c94...8de
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Alle babyer har vel forskjellig søvnbehov, men høres jo ut som hun får litt lite? Min gutt på 4 mnd sover kl 20-06(uten å våkne), og 2 lur på 40 minutter på dagtid, og 2 lurer mellom 2-3 timer. Vi måtte bysse og vogge og sånn frem til ett par uker siden, da plutselig begynte han å sovne av seg selv. Så jeg har ikke så mange gode råd desverre, her har det liksom "ordnet seg selv". Anonymous poster hash: e6452...f2e
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 Dette er et evig spørsmål, barn og søvn... Hvordan får man barn til å sove lenger når de våkner av seg selv?Det er jo nesten helt umulig, og jeg har ikke svaret... Men jeg er i samme båt som deg mht natta.Mini på 5 mnd våkner hver time natta igjennom,mange ganger enda flere ganger fordi hun mister smokken sin...hun får nå mat to ganger pr natt,jeg prøver å kutte ned. Jeg har tenkt tanken å prøve å slutte med smokk,slik at hun ikke våkner så mye,men ser jo at din erfaring ikke er noe bedre enn min... Hva med å slute å stimulere henne for å få henne til å sovne?leste en plass at barn som må sovne med smokk/pupp/byssing, våkner fort igjen når denne stimulien ikke er der mer.Ergo må man slutte å gi smokk/pupp/bysse for at barnet selv skal finne roen om det våkner. Enklere sagt enn gjort... Så beklager,jeg vet virkelig ikke hvordan man skal få en baby til å sove lenger av seg selv når den våkner av seg selv... Anonymous poster hash: 81e5c...90d
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 Alle babyer har vel forskjellig søvnbehov, men høres jo ut som hun får litt lite? Min gutt på 4 mnd sover kl 20-06(uten å våkne), og 2 lur på 40 minutter på dagtid, og 2 lurer mellom 2-3 timer. Vi måtte bysse og vogge og sånn frem til ett par uker siden, da plutselig begynte han å sovne av seg selv. Så jeg har ikke så mange gode råd desverre, her har det liksom "ordnet seg selv". Anonymous poster hash: e6452...f2e Oi, det var mye mer ja. Kunne du beskrevet litt mer hvordan dere legger babyen på dagen? Hvordan greide han å sovne selv plutselig? Bruker han smokk, koseklut osv? Og liker han å bli lagt? Jenta mi begynner å hyle da jeg begynner kle på henne lue osv akkurat som hun da vet at den fæle vogna kommer... Anonymous poster hash: c5c94...8de
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Dette er et evig spørsmål, barn og søvn...Hvordan får man barn til å sove lenger når de våkner av seg selv?Det er jo nesten helt umulig, og jeg har ikke svaret...Men jeg er i samme båt som deg mht natta.Mini på 5 mnd våkner hver time natta igjennom,mange ganger enda flere ganger fordi hun mister smokken sin...hun får nå mat to ganger pr natt,jeg prøver å kutte ned. Jeg har tenkt tanken å prøve å slutte med smokk,slik at hun ikke våkner så mye,men ser jo at din erfaring ikke er noe bedre enn min... Hva med å slute å stimulere henne for å få henne til å sovne?leste en plass at barn som må sovne med smokk/pupp/byssing, våkner fort igjen når denne stimulien ikke er der mer.Ergo må man slutte å gi smokk/pupp/bysse for at barnet selv skal finne roen om det våkner.Enklere sagt enn gjort... Så beklager,jeg vet virkelig ikke hvordan man skal få en baby til å sove lenger av seg selv når den våkner av seg selv... Anonymous poster hash: 81e5c...90d Jeg prøver å sørge for at hun ikke sovner ved puppen, men heller bysses. Så kan andre enn jeg legge henne hvertfall. Så får vi øve på å legges uten byssing etterhvert, hun sovner jo ikke om jeg bare legger henne. Enten hyler hun, eller så ligger hun og ser på meg og smiler og tuller lenge, til hun begynner å hyle... Vet liksom ikke hvordan jeg skal få til dette med å legge uten stimuli... Anonymous poster hash: c5c94...8de
Bumblebeee Skrevet 31. oktober 2013 #6 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har det som deg HI. Gutten er 4 mnd og sover kun 30 min om gangen på dagtid. Sånn var de to eldste også. Ham kan også sove lengre hvis vi triller (men ikke alltid) eller sover sammen. Nettene er også ganske like dine, med 1-3 timer mellom hver oppvåkning. Har desverre ingen råd, dette er min siste baby og jeg har bestemt meg for å nyte selv de slitsomme stundene. Så langt det går da. Av erfaring vet jeg at dagsøvnen blir bedre når de nærmer seg året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå