Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Sier en lege i Byavisa i Trondheim.Han sier "Overvekt er en sykdom. Mennesker med stor fedme kan ha veldig vanskelig for å fungere i livet." Spørsmål han får: Hvorfor er overvekt en sykdom? Han svarer: " Fordi det gir så mange tillegssykdommer,både fysisk og psykisk. (...) Det gir så mange plager at det er en sykdom" Hva synes du om dette?¨ Jeg kjenner jeg blir provosert av dette. For å sette ting på spissen da,så kan man si at graviditet er en sykdom,fordi det gir så mange tilleggssykdommer, både fysisk og psykisk. For det kan gi så mange plager at der er en sykdom!! Jeg sier ikke det er lett for overvektige,og det er mange mange grunne til at folk blir overvektige,men sykdom er det ikke ,ikke i mine øyne!! (og heller ikke i Folkehelsemeldingen 2012-2013 konstanterer at det er en sykdom) Anonymous poster hash: 967f6...5a5
Brennheite Badeand Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Hvorfor gidder du å la deg provosere av hva EN enkelt mann klarer å lire av seg?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 Hva får deg til å tro at han er den eneste? HI Anonymous poster hash: 6ea20...a83
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg kjenner 4 søstre.. og de er like feite alle sammen.. akkurat med disse så har tanken slått meg at det ligger noe mer bak enn bare hva dem putter i seg.. men dette har jo mer å gjøre med hvordan man blir overvektig.. er forsåvidt enig i at det ikke går under "sykdom". Anonymous poster hash: f5be5...9c3
Brennheite Badeand Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Hva får deg til å tro at han er den eneste? HI Anonymous poster hash: 6ea20...a83 Det er han sikkert ikke, men her var det vel uttalelser fra en mann det dreiet seg om. Pust dypt, og ikke bruk krefter på å bli provosert. Hva så om det hadde vært definert som en sykdom?!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #6 Skrevet 31. oktober 2013 De fleste som er sykelig overvektige har en spiseforstyrrelse. Det er en sykdom. Anonymous poster hash: 2ef68...d99
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #7 Skrevet 31. oktober 2013 Her er vi tre søstre, to av oss er overvektig, den 3 er normalvektig, vi som er overvektige er friske og raske, er ikke ofte vi blir syke av forkjølelse ol heller. Mens hun som er normalvektig har diabetes type 2, høyt blodtrykk og fikk nylig vite at hun har fått innsnevret blodåre (de driver å tetter seg) Så enda det KAN være slik, så er det ingen faktum. (begge vi som er overvektige driver å slanker oss nå, min søster som er størst, har gått ned 60 kg på 1 år, og jeg har gått ned 25 kg på et år.) Anonymous poster hash: 183e4...17f
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #8 Skrevet 31. oktober 2013 Sier en lege i Byavisa i Trondheim.Han sier "Overvekt er en sykdom. Mennesker med stor fedme kan ha veldig vanskelig for å fungere i livet." Spørsmål han får: Hvorfor er overvekt en sykdom? Han svarer: " Fordi det gir så mange tillegssykdommer,både fysisk og psykisk. (...) Det gir så mange plager at det er en sykdom" Hva synes du om dette?¨ Jeg kjenner jeg blir provosert av dette. For å sette ting på spissen da,så kan man si at graviditet er en sykdom,fordi det gir så mange tilleggssykdommer, både fysisk og psykisk. For det kan gi så mange plager at der er en sykdom!! Jeg sier ikke det er lett for overvektige,og det er mange mange grunne til at folk blir overvektige,men sykdom er det ikke ,ikke i mine øyne!! (og heller ikke i Folkehelsemeldingen 2012-2013 konstanterer at det er en sykdom) Anonymous poster hash: 967f6...5a5 Vil ikke si at fedme i seg selv ER en sykdom. Men bak ekstrem fedme ligger det vel veldig ofte en spiseforstyrrelse i grunn. Som igjen kommer av psykiske problemer. Tenker jeg. Anonymous poster hash: 725f2...6cd
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #9 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har lavt stoffskifte (en sykdom) som har gjort det vanskelig å gjøre alt jeg ville, inkludert å trene mye. Etter jeg fikk behandling er ALT så utrolig mye lettere og jeg er smertefri for første gang. Jeg er ikke så veldig overvektig, og har alltid vært relativt aktiv, men det har kostet mer før enn det gjør nå. Nå mister jeg sakte vekt. Så underliggende sykdom kan gjøre det lettere for noen å legge på seg, tyngre å være aktiv etc. Anonymous poster hash: c8691...595
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #10 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har lavt stoffskifte (en sykdom) som har gjort det vanskelig å gjøre alt jeg ville, inkludert å trene mye. Etter jeg fikk behandling er ALT så utrolig mye lettere og jeg er smertefri for første gang. Jeg er ikke så veldig overvektig, og har alltid vært relativt aktiv, men det har kostet mer før enn det gjør nå. Nå mister jeg sakte vekt. Så underliggende sykdom kan gjøre det lettere for noen å legge på seg, tyngre å være aktiv etc. Anonymous poster hash: c8691...595
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå