Gå til innhold

Arve sko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn går litt "rart" og vet ikke om hun har feil fotstilling, har slitt noe motorisk. Vi kjøper bare nye og gode, dyre sko til henne, og jeg vet jo at man ikke skal arve sko, men det er noen som vil ha dem og de er ikke spesielt slitt heller. Er det værre å arve sko fra mitt barn enn andre? Bør vi kaste dem så de ikke får mulighet til å bruke dem? Bør vi heller gi dem til Fretex e.l. eller bør de gå rett i søpla?

Anonymous poster hash: 22423...40b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det får vel foreldrene ta ansvar for tenker jeg. Du kan jo opplyse om anbefalingene, så har du gjort "ditt".

Anonymous poster hash: 81be4...9cf
Skrevet

Takk for svar. Det jeg tenker litt på er om det er spesielt mye værre å arve sko fra noen som muligens har feil fotstilling? Har ikke så lyst til å forklare det med det motoriske og føtter hos mitt barn til de som skal arve. Vet ikke om det "er noe" med føttene uansett. Hvis det er skadelig så kaster vi de heller, evt til Fretex.

Anonymous poster hash: 22423...40b

Skrevet

Dette med at det er farlig å arve sko er sterkt overdrevet. Det er hovedsaklig skotøyprodusentene som informerer om hvor skadelig dette er (selvfølgelig).

Jeg husker at Drammen ortopediske institiutt gikk ut å delvis avkreftet denne påstanden om at det er uheldig å arve sko. Dette var i forbindelse med debatten rundt bruk av crocs. De mente at barnefoten er så fleksibel at den fint tåler å arve sko. Også å bruke crocks og andre sko uten støtte.

Dette er fagpersoner som er ekspertert på muskler og skjelett. De har nok litt mer peiling enn en ansatt i en skobutikk eller en fotterapeut (hva nå enn det er).

For barn vil det selvfølgelig være ubehagelig å bruke sko som overhodet ikke passer til foten, eller er sterkt "inngått". Men farlig og skadelig??? Nei!

Synd at foreldre har blitt så hysteriske når det gjelder dette. Arv av sko har foregått i alle tider...

Det går jo an å bruke hodet litt og heller se hvor slitt skoen er og hvorvidt den faktisk passer til barnet.

Anonymous poster hash: 05ddf...f65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...