Gå til innhold

Hvorfor "forskjellsbehandler" enkelte barnehageansatte foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja... Enkelte behandler foreldre forskjellig... Hvorfor? Hva kan være grunnen til det? 

Anonymous poster hash: 5bd7d...f0e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tror du? Kjemi?Noen foreldre er lettere å snakke med enn andre.Noen foreldre er ikke interessert i å snakke så mye.Prøver alltid å ha et godt forhold til alle foreldrene,men noen snakker man bare mer med, fordi man finner kjemien med de.Det er ikke det samme som at de er viktigere enn de foreldrene som man ikke snakker så mye med...

Anonymous poster hash: 37e7f...d76
Skrevet

Det er vel fordi de liker enkelte bedre enn andre, som i alle andre settinger i livet...

Anonymous poster hash: 6e417...48d

Skrevet

Det er vel fordi de liker enkelte bedre enn andre, som i alle andre settinger i livet...

Anonymous poster hash: 6e417...48d

Tusen takk!  :) Bra svar! 

Anonymous poster hash: d73f4...6f5

Skrevet

Fordi alle mennesker er forskjellige også foreldre i bhg.

Noen har god tid til å slå av en prat og tar seg god tid i bhg mens andre er innom 1 min for å levere/hente ungen og det er det.

Anonymous poster hash: c76d2...569
Skrevet

Kan du gi et eksempel? Det vil ha mye og si om hvorfor man føler seg forskjellsbehandlet.

Noen foreldre spør spørsmål og starter en samtale med de ansatte. Andre foreldre gjør ikke det. Man spør om man ønsker å vite. Og hvis det er et sånt grunnlag man føler seg forskjellsbehandlet på så kan man selv gjøre noe med det. Vanskelig å si med så lite informasjon.

Anonymous poster hash: fa82c...488

Skrevet

Kan du gi et eksempel? Det vil ha mye og si om hvorfor man føler seg forskjellsbehandlet.

Noen foreldre spør spørsmål og starter en samtale med de ansatte. Andre foreldre gjør ikke det. Man spør om man ønsker å vite. Og hvis det er et sånt grunnlag man føler seg forskjellsbehandlet på så kan man selv gjøre noe med det. Vanskelig å si med så lite informasjon.

Nei, spør generelt! Har bare lagt veldig merke til det. Barnehage er helt nytt for oss, så jeg bare lurte på hva som kanskje kunne være grunnen. 

Skrevet

Du er ikke viktig nok antagelig :P 

Bor i en liten bygd i bibelbeltet og ansatte her snur seg midt i en samtale og ignorerer meg når presten kommer for å hente sine barn ;) 

Anonymous poster hash: 8f703...6e2
Skrevet

Nei, spør generelt! Har bare lagt veldig merke til det. Barnehage er helt nytt for oss, så jeg bare lurte på hva som kanskje kunne være grunnen.

Da må jo svaret bli at folk er forskjellig og har forskjellig kjemi, sånn som ellers i livet. Ofte så får man et bedre forhold etter årene som går når man treffes jevnlig i hverdagen. Kommunikasjon går begge veier. Føler du at du ikke får nok informasjon er det bare å spørre, prøve å føre en samtale. Vanligvis går dagene normalt og man får beskjed dersom det har hendt noe spesielt.

Skrevet

Kommunikasjon går alltid 2 veier. Tror det er viktig å tenke på det. Mao ikke forvente å bli inkludert, men selv også prøve å inkludere.

Skrevet

Jeg tror ikke barnehagen forskjellsbehandler meg men føler at de er veldig hyggelige og vi har et godt forhold. Jeg tar meg alltid god tid til å snakke med dem om dagen som har gått og jeg tror de like det at jeg er veldig åpen og forståelsesfull. Da mener jeg at jeg ikke blir sint om småen har hatt et uhell i buksen og lignende. De tror at de fleste foreldre blir sinte om de får med seg våte klær hjem hver dag eller skit i håret og sånt, så tror de har hatt en del episoder med andre foreldre.

Anonymous poster hash: 2c1f1...75d
Skrevet

Du er ikke viktig nok antagelig :P

Bor i en liten bygd i bibelbeltet og ansatte her snur seg midt i en samtale og ignorerer meg når presten kommer for å hente sine barn ;)

Anonymous poster hash: 8f703...6e2

Åja, hehe! Neinei, men bare lurte med tanke på mennesker som har hatt barn der lenge og andre. Var en forelder som følte seg behandlet på en annen måten en de andre, hun er innvandrer. Jeg har selv lagt merke til dette. Men jeg har ikke noe erfaring med barnehage osv, så ville bare høre! Takk... 

Skrevet

Jeg tror ikke barnehagen forskjellsbehandler meg men føler at de er veldig hyggelige og vi har et godt forhold. Jeg tar meg alltid god tid til å snakke med dem om dagen som har gått og jeg tror de like det at jeg er veldig åpen og forståelsesfull. Da mener jeg at jeg ikke blir sint om småen har hatt et uhell i buksen og lignende. De tror at de fleste foreldre blir sinte om de får med seg våte klær hjem hver dag eller skit i håret og sånt, så tror de har hatt en del episoder med andre foreldre.

What? Er det virkelig foreldre som blir sine for slike ting? Jøss... Hvorfor det?  :)

Skrevet

Kommunikasjon går alltid 2 veier. Tror det er viktig å tenke på det. Mao ikke forvente å bli inkludert, men selv også prøve å inkludere.

Ja, sant det!   :)

Skrevet

What? Er det virkelig foreldre som blir sine for slike ting? Jøss... Hvorfor det?  :)

Mange blir sint for mye mindre enn dette :(

Anonymous poster hash: ce562...1aa

Skrevet

Mange blir sint for mye mindre enn dette :(

Anonymous poster hash: ce562...1aa

Åh! Men hva er det å bli sint for da?! Forstår ikke jeg... Det er jo ikke bra da. 

Skrevet

Whaat?! :P Er sikkert mange av de ja, men tror nok de fleste IKKE blir sinte for slikt :P 

Anonymous poster hash: e6a33...d46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...