Gå til innhold

Erfaringer med dåp hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha dåp hjemme i helgen med nr 2 og stresser litt med vasking og organisering. Må låne en del bestikk og tallerkener men ellers er alt klart. Blir trangt i stua men synes d blir kosli å holde hjemme samt mye billigere. Har bestilt mat så blir bare å legge frem denne.

Hvordan ble dagen for dere som har holdt dåp hjemme? Stressende?

Jeg tenker d blir mye koseligere å holde selv om d er mer å ordne:) Føler at dette er en slags "ildprøve" for oss. Vil jo at alt skal være perfekt i huset og at alle skal kose seg.

Anonymous poster hash: b487e...911

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde dåp hjemme. Valgte spekemat sv den grunn at det kan gjøres klart dagen før. Bakte kaker og frøs ned, så bare pyntebekk stod igjen. Dagen før kom mamma og søsteren min passet barna. Da fikset vi hele huset, dekket på, ryddet vekk alt mulig unødvendig, fikset mat, pynt og blabla. Dagen ble superfin og veldig lite stressende!

Skrevet

Lykke til! Jeg heier på deg! Dåp skal være koselig og personlig! Med førstemann bodde vi i blokk og "måtte" finne ett annet lokale. Med nestemann blir det trolig hjemme, har kjøpt oss hus nå... :D

Anonymous poster hash: be7f7...5cd
Skrevet

Vi har hatt dåp hjemme. Jeg styrte ikke med mat selv, så sånn sett var det lettere enn et vanlig selskap. Når vi blir over 20 stk bortimot 30 av og til (som vi gjerne blir i familieselskap) forskyver vi en stolgruppe vi har midt i stua, så setter vi sammen to bord. Det går helt fint, barna forsvinner som regel til andre rom etter å ha spist, og etterhvert flytter vi oss over til sofaer o.l. Har gjort ting veldig enkelt, lager ikke noe vesen ut av dekorasjoner o.l. Etter kirka er vi ferdig med det formelle. 

Skrevet

Vi har hatt dåp hjemme to ganger. Laget mat og alt selv. Ca 30 gjester. Det går helt greit. Hyggelige famileselskaper der alle så ut til å trives. Jeg lånte mye dekketøy og bestikk, samt noen stoler og duker. Selfølgelig må det vaskes og ryddes litt ekstra, men ikke mer enn til andre selskaper.

Så lenge du ikke er alt for opphengt i at alt skal være "perfekt" er det best å ha slike ting hjemme.

Anonymous poster hash: 50b44...6b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...