Gå til innhold

Noken parkeringsvakter her inne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fullstendig enig i at visse tilfeller så burde man la ting gå, men jeg forstår jo vaktene også. Mange jobber på provisjon, og regler er regler. 

Jeg har ikke jobbet som parkeringsvakt selv, men jobbet tett på dem da jeg jobbet på bensinstasjon. Vi hadde car-park som tok seg av de ubudne gjestene på vår stasjon. Vi hadde en bunnpris rett over veien, som ikke hadde parkeringsplass, og da benyttet bunnpris sine kunder seg av våre parkeringsplasser, noe som er totalt uaktuelt!
(Når noen kom inn, handlet noe, og spurte om de kunne la bilen stå i 5 min mens de løp over på bunnpris, var det så klart ok)
Dette var spesielt et stort problem på Søndager.

Jeg virkelig GODTET meg, når kunder kom løpende inn til meg og skrek og lurte på hvorfor de hadde fått bot, når de hadde stått der i bare 7 min? (Står max 15 min parkering for Esso sine kunder)
Parkerer du ulovlig, får du bot, sånn er det bare, synd for deg at du ikke klarer å følge regler.

Parkeringsvaktene kom ALLTID inn til oss, og spurte hvem som eide biler osv, de gav aldri bøter uten å forhøre seg med oss først. De skal også alltid vente i 5 min før de gir bøter.

Vi hadde også et skilt på en plass av stasjonen der det er all stans forbudt (der tankbilen skal ha plass hvis den kommer). MANGE brukte denne plassen, mens de løp over på bunnpris.. Her gjelder ikke den 5'minutters regelen heller, så parkeringsvakten kan FINT gi en bot, selv om han ser eieren av bilen kommer gående 15 meter unna.. Og godt var det. 

Er glad for parkeringsvakter jeg! Men ikke de som jukser og tuller såklart.
Men hold seg til reglene, så slipper man som regel bot, tro det eller ei:P

Skrevet

Smålig og barnslig av parkeringsvakta å bøtelegge når han så billetten. Det forsterker bare steriotypen for parkeringsvakter...

Anonymous poster hash: fc5a3...82c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...