Gå til innhold

Oversvømmelse på badet etter dusj, hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang vi tar en dusj så ser det ut som om vi har laget svømmebasseng på badet. Vannet trekker ikke ned og går langt utover gulvet. Jeg har tatt opp risten for å se nedi der men skjønner lite. Vannet trekker ned etter dusj men det tar tid.

Anonymous poster hash: 4e40d...25b

Skrevet

Høres ot som om dere har en propp i røret. Det kan være en propp av hår såpe mm. Ofte kan det ordnes med en runde Plumbo eller avløpsrens, men sjekk at rørtypen tåler det.

Noen rørlegere advarer mot å gjøre det uten at jeg husker hvorfor.

Anonymous poster hash: f1240...616
Skrevet

Man har du gjort noe annet enn å kikke ned i sluket? Det trenger jo åpenbart å renses. Sikkert masse hår og greier som delvis blokkerer det.

Anonymous poster hash: c124f...b76

Skrevet

Høres ot som om dere har en propp i røret. Det kan være en propp av hår såpe mm. Ofte kan det ordnes med en runde Plumbo eller avløpsrens, men sjekk at rørtypen tåler det.

Noen rørlegere advarer mot å gjøre det uten at jeg husker hvorfor.

Anonymous poster hash: f1240...616

En av grunnene, som jeg har blitt fortalt, er at plumbo i pulverform ikke alltid løser seg helt opp av vannet, og dermed danner (rystende) klumper som fester seg i rørststemet og gjør problemet værre og evt kan ødelegge rørene i verste fall.

Anonymous poster hash: c124f...b76

Skrevet

Klorin i rørene. Det bruker å hjelpe for å løse opp dritten som ligger nedi der og blokkerer

Anonymous poster hash: ee47d...bff
Skrevet

Klorin i rørene. Det bruker å hjelpe for å løse opp dritten som ligger nedi der og blokkerer

Anonymous poster hash: ee47d...bff

Takk for svar til alle. Klorin er ikke skadelig sant?

hi

Skrevet

På med gummihansker og stikk hånda ned i sluket. Mest sansynlig sitter det en "hårpropp" i sluket, dra den opp og skyll med klorin eller salmiakk i sluket.

Skrevet

vakuum i sluket er det som hjelper, jeg prøvde med klorin og salmiakk men det eneste som hjalp var da mannen klarte og lage vakuum og dytte opp og ned noen ganger da slapp proppen i røra og vannet renner som aldri før.

Skrevet

vakuum i sluket er det som hjelper, jeg prøvde med klorin og salmiakk men det eneste som hjalp var da mannen klarte og lage vakuum og dytte opp og ned noen ganger da slapp proppen i røra og vannet renner som aldri før.

Takk for svar alle! Får trekke på gummihsnsken i første omgang :)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...