Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Sønnen min på 3,5 år har stort sett vært fornøyd når han kommer i barnehagen og leveringen har stort sett gått bra. Selvfølgelig har det vært dager med gråt, men dette har stort sett gått fort over. Nå har han derimot vært veldig lei seg og fortvilet med masse gråt når jeg leverer han i barnehagen og dette har vart en uke. Han er svært glad i besteforeldrene sine, men ville ikke være med de heller for en liten stund siden. Er det normalt å få separationsangst så sent? Finner ikke så mye på nett og etter hva jeg har lest burde denne fasen vært over nå. Noen med erfaringer rundt dette?? Anonymous poster hash: d6371...477
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Vi hadde ham i 50%, Var man, ons, fre en uke og tirs, tors neste uke....Vi måtte øke til tre dager hver uke. Da gikk det seg til på to uker Det er vel ikke "lov" og si høyt, men kjenner noen ansatte i barnehage,- og de sier at flere av de ofte følerte at 50 blir for lite tid i barnehagen for barn til og tilpasse seg. Blir for ustabil hverdag rett og slett.. De sier det er stor forskjell på tiolvenningstid på de som er der 50% og de som er der 60%.... ikek vet jeg, men kan være tilfelle hos deg også? Vi måtte opp enda litt mer etter hvert vi da..VIktig at han gikk hver mandag og fredag bl.a, for mer enn to dager sammenhengende fri "ødela" rytmen hans.... Anonymous poster hash: 12bd0...46f
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 Her har han gått i barnehagen fulltid siden han var 1,5 år så kan ikke være det som er problemet. Men takk for svar! HI Anonymous poster hash: d6371...477
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 Vår fikk det omtrent samtidig med at hun fylte 3. Det ble 2 mnd meg gråt ved alle atskillelser, barnehage, besteforeldre og til og med når jeg dro på butikken og hun var igjen med pappaen. Nå ser det ut til å ha blitt mye bedre, gikk over litt etter litt uten at noen av våre tiltak funket. Bortsett fra at hun fikk ha med en bamse i barnehagen som var med når hun vinket. Anonymous poster hash: b809d...8d5
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Vår fikk det omtrent samtidig med at hun fylte 3. Det ble 2 mnd meg gråt ved alle atskillelser, barnehage, besteforeldre og til og med når jeg dro på butikken og hun var igjen med pappaen. Nå ser det ut til å ha blitt mye bedre, gikk over litt etter litt uten at noen av våre tiltak funket. Bortsett fra at hun fikk ha med en bamse i barnehagen som var med når hun vinket. Anonymous poster hash: b809d...8d5 Her har det også vært problemer med besteforeldre siste par gangene og tilogmed pappaen siste gang (nå ser han pappan sin bare to ganger i måneden), men det har aldri vært noe problem tidligere. Forøvrig går det bra med samboeren min, men det er den eneste personen han ser ut til å kunne være alene med uten at det blir masse gråt. "Godt å høre" flere har opplevd det samme såpass sent for jeg har blitt litt urolig for dette... HI Anonymous poster hash: d6371...477
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå