Gå til innhold

Bør jeg melde til barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En far i bhg er sammen med en dame fra Thailand. Jeg vet at han ikke er grei og slår henne. De har et barn sammen på 4år. Han er 50 og henne er vel 27.

Anonymous poster hash: 382c8...1e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du det?

Anonymous poster hash: 5c52f...f61
Skrevet

Ja, da melder du selvfølgelig

Anonymous poster hash: 04052...6d1
Skrevet

Selvfølgelig. Alle som er bekymret er plikter å melde om sin bekymring. Vær modig og tenk på barnet.

Anonymous poster hash: f050b...fda

Skrevet

Hvordan melde anonymt?

Skrevet

Hvordan melde anonymt?Anonymous poster hash: 382c8...1e7

Gå inn på hjemmesiden til kommunen du bor i. Der er det ofte info om hvor man melder sin bekymring, og helt sikkert hvordan man kan melde anonymt. :)

Anonymous poster hash: fde02...f9a

Skrevet

Hvordan melde anonymt?

Du kan printe ut et stardardskjema og sende inn i posten uten navn og avsender

Anonymous poster hash: 9d746...104

Skrevet

Hvordan vet du at han mishandler henne? Virker som om alle har en eller annen man vil melde. Man bør være rimelig sikker før man går til det steget, ellers så kan det gjøre stor skade for både barn og foreldre.

Anonymous poster hash: 28d19...ad4
Skrevet

?

Skrevet

Jeg kjenner at jeg får en den spørsmål av innlegget ditt.

Hvordan vet du at han slår?

Hva har alderen deres med saken å gjøre?

Hva har nasjonaliteten hennes med saken å gjøre?

Om du hat sett at han slår eller sett skader på henne som tilsier at han slår (husk at man kan få merker og kutt av andre ting enn vold også) må du selvsagt melde fra.

Skrevet

Hvis du vet han slår så ja, hvis det er bare noe du tror så ville jeg finnet ut om fakta først........

Anonymous poster hash: d2871...616
Skrevet

Man trenger slettes ikke være hundre prosent sikker på at det er noe galt før man melder bekymring til barnevernet. Kjenner jeg blir provosert av dere som sier det motsatte. Er dere virkelig villig til å ta sjansen? Om det viser seg at det kun var en misforståelse og at barnet faktisk har det trygt og og godt, så BRA!!

Det er barnevernets jobb å vurdere barnets omsorgsituasjon, ikke deres. La det om har kompetanse ta avgjørelsene.

Skrevet

Man trenger slettes ikke være hundre prosent sikker på at det er noe galt før man melder bekymring til barnevernet. Kjenner jeg blir provosert av dere som sier det motsatte. Er dere virkelig villig til å ta sjansen? Om det viser seg at det kun var en misforståelse og at barnet faktisk har det trygt og og godt, så BRA!!

Det er barnevernets jobb å vurdere barnets omsorgsituasjon, ikke deres. La det om har kompetanse ta avgjørelsene.

Selvfølgelig må man være rimelig sikker. Hva skal man ellers melde for da? "Nei, du jeg har en følelse av naboen er slem, så jeg melder til barnevernet jeg".

Anonymous poster hash: 803cf...c48

Skrevet

Strengt tatt har vel faktisk ikke barnevernet noe med om far slår mor å gjøre. Selv om det ikke er ideelt så vil nok barnevernet ikke gripe inn med mindre det dreier seg om vold mot barnet (fysisk eller psykisk). Så da blir jo spørsmålet om barnet lider under at far slår mor. Husk at det finnes velfungerende, samtykkende forhold hvor fysisk vold feks er en del av sexen. 

Anonymous poster hash: afa74...6c3
Skrevet

Om du er i tvil så send en bekymringsmelding! 

Og til anonymbruker over. Barnevernet har absolutt noe med om far slår mor, barn skal ikke utsettes for vold hverken direkte eller indirekte. 

Skrevet

Strengt tatt har vel faktisk ikke barnevernet noe med om far slår mor å gjøre. Selv om det ikke er ideelt så vil nok barnevernet ikke gripe inn med mindre det dreier seg om vold mot barnet (fysisk eller psykisk). Så da blir jo spørsmålet om barnet lider under at far slår mor. Husk at det finnes velfungerende, samtykkende forhold hvor fysisk vold feks er en del av sexen.  Anonymous poster hash: afa74...6c3

Det har vist seg at barn som lever i ett hjem hvor de ofte ser vold tar like stor skade som barns som selv blir utsatt for vold.

Skrevet

Man trenger slettes ikke være hundre prosent sikker på at det er noe galt før man melder bekymring til barnevernet. Kjenner jeg blir provosert av dere som sier det motsatte. Er dere virkelig villig til å ta sjansen? Om det viser seg at det kun var en misforståelse og at barnet faktisk har det trygt og og godt, så BRA!!Det er barnevernets jobb å vurdere barnets omsorgsituasjon, ikke deres. La det om har kompetanse ta avgjørelsene.Anonymous poster hash: fde02...f9a

Selvfølgelig må man være rimelig sikker. Hva skal man ellers melde for da? "Nei, du jeg har en følelse av naboen er slem, så jeg melder til barnevernet jeg". Anonymous poster hash: 803cf...c48

Ja, du kan melde selv om du ikke er sikker. Å ha en dårlig magefølelse er tilstrekkelig. Det er opp til barnevernet om det er tilstrekkelig til å åpne undersøkelsessak.

Skrevet

Barn er prisgitt voksne som melder fra slik at de kan få hjelp. Er du bekymret for et barn, MELD i FRA! :)

Skrevet

Hvorfor ringte du ikke politiet da du hørte/så mishandlingen?

Skrevet

For jeg regner med at du har vært vitne til dette siden du skal gå til det skritt å oppløse en familie, og ikke bare hørt av en, som har hørt av en, som har hørt av en...

Skrevet

For jeg regner med at du har vært vitne til dette siden du skal gå til det skritt å oppløse en familie, og ikke bare hørt av en, som har hørt av en, som har hørt av en...

Barn er prisgitt at voksne rundt bryr seg. Og en familie går ikke i oppløsning på bakgrunn av en bekymringsmelding til barnevernet. 

Skrevet

Ja, men noen har en tendens med å bry seg litt for mye. Spørsmålet mitt var hvorfor hun ikke ringte politiet da hun var vitne til dette.

Skrevet

Strengt tatt har vel faktisk ikke barnevernet noe med om far slår mor å gjøre. Selv om det ikke er ideelt så vil nok barnevernet ikke gripe inn med mindre det dreier seg om vold mot barnet (fysisk eller psykisk). Så da blir jo spørsmålet om barnet lider under at far slår mor. Husk at det finnes velfungerende, samtykkende forhold hvor fysisk vold feks er en del av sexen. 

Anonymous poster hash: afa74...6c3

Hallo?

Selvfølgelig lider et barn hvis det befinner seg i et hus hvor vold foregår?

HI, meld fra.

Du kan ringe inn til barnevernstelefonen uten å oppgi verken navn eller nr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...