Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Kan ikke løpe ned legekontoret eller jordmoren hver gang jeg trenger en bekreftelse. Føler meg ikke gravid for fem øre, har ingen mage og da har man det ikke godt. Får ikke fullrost denne duppedingsen som man kan høre hjertelyden med hjemme. Begynner sakte å innse at det faktisk er et lite liv der inne. Genialt for oss som er over gjennomsnittet bekymret. Anonymous poster hash: 25af9...4ac
Miss Li Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Har vurdert å kjøpe en slik en, men samboer mener at det kommer til å gjøre meg hysterisk. Spesielt hvis jeg ikke hører hjertelyden en dag. Hender det at du ikke hører lyden? Hvordan reagerer du eventuelt da?
Fru Pinne Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 Kanskje ikke så genialt den dagen du ikke klarer å finne hjertelyden.. Altså ikke at barnet ikke lever, men at du bare ikke finner lyden.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 Har flere venninner som bruker doppler og har aldri hørt om at de har blitt hysteriske. Man prøver bare igjen litt senere og da dukker den som regel opp. Første gang jeg lette etter hjertelyden brukte jeg litt tid, men etter det har jeg alltid funnet lyden, tross foranliggende morkake. Så det at det er så vanskelig å finne lyden selv kjenner jeg ikke helt igjen. Anonymous poster hash: 25af9...4ac
beibilykke Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Signerer denne. Og uansett om du ikke finner hjerte, så hører du spark og bevegelse hvertfall etter uke 17-18. Er SÅ koselig med den dopperen!! Merker jeg må høre litt i kveld
charnelle Skrevet 31. oktober 2013 #6 Skrevet 31. oktober 2013 Hiver meg inn fra første trimester og sier bare hurra for doppler! Sist svangerskap ga min Angelsounds meg enormt mye glede og beroligelse fra uke 10 og så og si hele svangerskapet. Det der med at man skal bli så hysterisk kjenner ikke jeg heller igjen. Vet jo at det kan være mange grunner til at man plutselig ikke finner lyden, og da prøver man bare igjen senere. Og lyden er lettere og lettere å finne jo lengre man er i svangerskapet, så de gangene jeg slet med å finne lyden var før den var anbefalt å bruke (før uke 12).
Miss Li Skrevet 1. november 2013 #7 Skrevet 1. november 2013 Så bra! Jeg tror jeg skal kjøpe en slik en altså. Jeg tror nemlig ikke at jeg blir hysterisk
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 1. november 2013 #8 Skrevet 1. november 2013 Jeg er veldig fornøyd med det. Men lovet meg selv at jeg IKKE skulle bli hysterisk og ringe lege med en gang jeg ikke fant hjertelyd. Det var et krav jeg satt til meg selv for å få lov til å kjøpe den
Miss Li Skrevet 5. november 2013 #9 Skrevet 5. november 2013 Kjøpte en jeg ja, og hørte hjertelyden <3 Puh... MEN, leste etterpå (ja, burde sjekket først) at dette slettes ikke er ufarlig for fosteret. Hvor ofte bruker dere doppleren?
charnelle Skrevet 5. november 2013 #10 Skrevet 5. november 2013 Kjøpte en jeg ja, og hørte hjertelyden <3 Puh... MEN, leste etterpå (ja, burde sjekket først) at dette slettes ikke er ufarlig for fosteret. Hvor ofte bruker dere doppleren? Det finnes ingen dokumentasjon på at ultralyd eller dopplere er skadelig for fosteret. Hadde aldri vært i salg dersom dette var tilfelle. Eneste grunn til at noen jordmødre er skeptiske er at mor kan bli unødvendig bekymret.
mammantil 2 Skrevet 9. november 2013 #11 Skrevet 9. november 2013 Står på angelsound at du kan bruke en rundt 4/5 min hvær dag, å trodde ikke at ting ble godkjent på denne måten hvis det var farlig foster. Alt med måte så er det nok ingen fare 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå