Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Hva er galt? Er det grunnet deg eller mannen? Hvor lenge har dere prøvd å få barn? Anonymous poster hash: 328d9...7f9
klishe89 Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Grunnen er meg. Jeg har endometriose, PCOS, tette eggledere med væskelekkasje, skjev livmor og forstørrede eggstokker og eggledere. Vi har prøvd i over to år. Hva med du?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Glemte meg selv jeg. . Vi har prøvd i 1 1/2år. Her er det mannen. Dårlige svømmere med hodefeil bl.a. har blitt gravid en gang, men mistet i uke 12. Ikke helt sikkert det blir prøverør riktig enda ettersom vi har klart det en gang, men legene mener det trolig blir utfallet. :-) Anonymous poster hash: 328d9...7f9
Fighter`n Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg hadde prøvd i nesten 12 år med å bli gravid (3 ulike partnere), før det mirakuløst gikk på egenhånd i 2011. Nå er jeg gravid (11+5) etter fryseforsøk. Gubben har få og dårlige svømmere. Jeg har en "fiendtlig" livmor + at jeg fikk sekundær hypogonadisme etter fødselen. Vi fikk 0,01% sjanse for å kunne klare å få barn på egenhånd denne gangen. Derfor gikk vi rett på privat klinikk!
Ønsker en trekløver Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Mellom barn nr 1 (naturlig unnfanget) og nr 2 (ivf) fikk jeg påvist tette eggledere og lav AMH, er nå gravid med fryseforsøk. Prøvde i 2 år før ivf, etter nr 2 har jeg ikke brukt noen form for prevensjon og har mensen i ca 1,5 år før fryseforsøket. Endret 31. oktober 2013 av Ønsker en trekløver
Hubro :) Skrevet 31. oktober 2013 #6 Skrevet 31. oktober 2013 Hos oss ligger problemet hos mannen og dette visste vi allerede fra dag en da han har ei IVF-datter fra et tidligere forhold. Da han har jojo-baller som har det for varmt, er sædcellene hans både late og for få til å få til et barn på naturlige måte. Jeg sluttet med prevensjon i oktober 2007 og etter nesten fire år uten prevensjon fikk vi fastlegen til å sende inn søknad til klinikken i august 2011. I september 2011 var vi inne til forsamtale og fikk godkjent prøverørsbehandling med en gang og da var det bare å ta disse bestemte blodprøvene og så var vi igang. Allerede i desember 2011 begynte jeg med hormonstimulering til vårt første forsøk. Etter dette har ting gått slag i slag. Masse avbrutte forsøk, både fersk- og fryseforsøk, og fire negative forsøk har vi vært gjennom i løpet av disse to årene. Nå ruger jeg på enda en blastocyst-eskimo, men etter en negativ test på rd 14 er ikke håpet det aller beste, men klinikken sier jeg skal fortsette med medisinene og ta blodprøven som avtalt på rd 21 hvis jeg ikke har fått mensen før den tid. Så livet vårt har faktisk vært 100% basert på forsøkene i to år og kommer nok til å bli det en god stund til. Vi har to egg igjen på frys og går det ikke denne gang, er det bare å prøve igjen. For oss har dette vært en lang prosess, og det er vel egentlig slik for veldig mange dessverre. Men en gang må det jo bli vår tur til å bli foreldre og det er det som gjør at vi fortsetter å prøve. Vi har vært åpne om prøverørsbehandlingen til alle rundt oss så det er veldig mange som har fulgt oss tett i disse to årene og jeg er glad vi ikke har valgt å holde dette for oss selv for det hadde vært ekstremt tungt med alle de negative forsøkene. Da har det vært godt å få kunne si at denne gangen gikk det dessverre ikke og derfor er humøret ikke 100% og folk har forstått dette.
PeppaPig Skrevet 31. oktober 2013 #7 Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Fikk en datter på naturlig måte for 4 år siden, men siden den gang så har jeg fått påvist lav amh og mannen dårlige svømmere så fertilitetslegen sa at det neppe kom til å skje naturlig igjen. Vi starter med ivf etter nyttår. Jeg har vært ganske åpen med at vi sliter, men har ikke akkurat annonsert det på facebook Som Hubro sier så er det ganske greit at folk er klare over at man kan ha dårlige dager og at humøret derfor ikke er på topp. Edit: Vi har aktivt prøvd siden februar 2012 på andremann, men jeg har vært uten prevensjon siden august 2011 Endret 31. oktober 2013 av PeppaPig
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #8 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg mangler en eggleder og mannen har få svømmere. Anonymous poster hash: 18ba9...1eb
TrudeSagen Skrevet 31. oktober 2013 #9 Skrevet 31. oktober 2013 PCO her, ingen egglösninger. Selvfölgelig ikke noe galt med mannen. Siden november i fjor 4 runder Pergotime, hvorav den förste og fjerde runden funka, men endte i SA i uke 9-10 begge gangene. Nå ivf i Haugesund, mislykka förste forsök.
PrinsesseHengepupp Skrevet 1. november 2013 #10 Skrevet 1. november 2013 5 aborter på 1,5 år fra juni 2011 førte oss over på assistert befruktning. Antistoffer hos meg resulterer i at jeg aborter tidlig. Har nå sæddonorforsøk i naturlig syklus, på Riksen.
Heltefrøken Skrevet 2. november 2013 #11 Skrevet 2. november 2013 Fikk en datter på naturlig måte for 4 år siden, men siden den gang så har jeg fått påvist lav amh og mannen dårlige svømmere så fertilitetslegen sa at det neppe kom til å skje naturlig igjen. Vi starter med ivf etter nyttår. Jeg har vært ganske åpen med at vi sliter, men har ikke akkurat annonsert det på facebook Som Hubro sier så er det ganske greit at folk er klare over at man kan ha dårlige dager og at humøret derfor ikke er på topp. Edit: Vi har aktivt prøvd siden februar 2012 på andremann, men jeg har vært uten prevensjon siden august 2011 Dette er jo helt likt oss . Fikk en datter på naturlig vis i 2010( 2 pp) ikke gått på prevensjon siden, påvist amh under 1 i januar ! Mannen dårlige svømmere. Ble plutselig gravid da .. I juni:) men mistet nesten med en gang ( men det var en befruktning og det viser det er mulig) Gyn sa også til meg at hun på de 20 årene hun hadde vært gyn, hadde hun aldri sett at noen i vår situasjon hadde greid det på egen hånd ! Synes ikke hun burde si det for amh er en ny test som ikke har vært på markedet så mange år ..dessuten ble jeg gravid og jeg har hørt om flere som også har greid det! Så å ta fra folk motet sånn synes jeg ikke noe om ! Uansett er vi i gang med prøverør nå. Starter på medisiner så fort mensen dukker opp:) så i løpet av 4 uker vet vi hvordan vårt første forsøk har gått
Ivf-prøver86 Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 PCOS her.. Hindret meg i å bli gravid med x-en, hadde ikke eggløsning. Den har blitt bedre sammen med en voldsom nedgang i vekt, også klarte jeg å finne drømmemannen - som selvfølgelig er sterilisert. Så da er det rett på prøverør. Har en super gyno som har snakket masse med meg, og om en liten mnd skal vi inn begge to for å begynne prosessen på ordentlig...
RTL Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Her er det tette eggledere og noen tegn på endometriose. Har også bakovervendt og skeiv livmor, men de mener dette ikke har betydning. Hatt ett ferskforsøk og 5 fryseforsøk (er på midt 6. nå). Ingen graviditet. snart 4 år siden jeg sluttet på prevensjon.
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 5. november 2013 #14 Skrevet 5. november 2013 Her er det jeg som er problemet gitt. PCO. Vi har prøvd i snart 5 år.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 5. november 2013 #15 Skrevet 5. november 2013 Dårlig sædkvalitet. Hadde vært sammen uten prevensjon i ca 3 år når vi ble gravide med ICSI i 2010. Bedriver nå søskenforsøk på Riksen med frosne embryon fra sist (har ikke blitt undersøkt for noe spesielt i denne runden). Hatt 3 fryseforsøk nå som har gitt 2 tidl. spontanaborter og en neg. Har 3 embryon igjen som er frosset ned sammen (altså til 1 forsøk til). Alt har hittil sett fint ut hos meg og jeg responderer bra på behandling. Men runder straks 40 så det er vel ikke unaturlig om det også har litt med meg å gjøre nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå