Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg har hatt veldig såre brystvorter når jeg ammer. Det har gjort vondt å amme. Og nå blør jeg fra dem. Brystene er helt sprengt å. Tenkte å pumpe ut litt. Hva kan man gjøre med det? Anonymous poster hash: c1671...071
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg ville ikke pumpet med pumpe, ta en varm dusj og håndpump det du klarer hvis du må pumpe pga spreng. Pumping med pumpe er ofte verre for puppene enn selve ammingen er. For å bli kvitt sårene, så må du lufte puppene mest mulig. Det er egentlig ikke nødvendig å smøre på noe som helst, men sitt mest mulig med puppene "løse". Hvis du lekker om natta, så må du ikke ha på deg bh og ammeinnlegg, for puppene må ha luft da også. Legg heller tisselaken/håndkle under deg og vask dyna ofte. I tillegg må du ta kontakt med ammepoliklinikk på sykehuset eller helsestasjonen så du er sikker på at babyen har riktig grep på puppen. Pass også på å variere ammestilling sånn at belastningen på puppen ikke blir på akkurat samme sted hver gang. Amm med babyen liggende foran magen din, i "tvillingstilling" under armen, ligg og amm, gjør det du syns kjennes minst ubehagelig ut. Jeg fikk blødende sår på puppene med begge mine, men med disse metodene gikk det ganske raskt over og jeg ammet lenge med begge to og angrer ikke. Men, hvis ikke noe av dette hjelper og alt fokuset fremover blir på at det er vondt å amme og du bare gruer deg, så er det lov å gi opp også. Vet om alt for mange som har brukt alt for mye krefter på å forsøke å få til amming i begynnelsen og som har angret i ettertid. Anonymous poster hash: 82ce6...484
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 hvordan blir man kvitt melkeproduksjonen da. jeg har så mye melk at det sprenger. hi Anonymous poster hash: c1671...071
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 Hvis du håndmelker nok i dusjen til at du ikke har spreng, så er det lurest. Hvis du pumper tomt med pumpe, vil det gjøre at melkeproduksjonen øker, ettersom det å tømme brystet fører til mer produksjon. De første dagene med amming og når melka kommer, er grusomme, men melkesprenget har blitt raskt mindre hos meg og med mye lufting har det ikke tatt så lang tid før sårene har grudd. Anonymous poster hash: 82ce6...484
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå