Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 http://www.side2.no/m/?articleId=3703892 Anonymous poster hash: 983a8...e06
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Hva mener dere? Eier vi barna våre eller ikke? Hi Anonymous poster hash: 983a8...e06
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 selvsagt eier vi ikke barna! Man kan ikke eie andre mennesker.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 selvsagt eier vi ikke barna! Man kan ikke eie andre mennesker.Det er det jeg og mener :-) Anonymous poster hash: 983a8...e06
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #5 Skrevet 30. oktober 2013 Åjooooda Anonymous poster hash: 0e5bd...164
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #6 Skrevet 30. oktober 2013 Åjooooda Anonymous poster hash: 0e5bd...164 :-P Anonymous poster hash: 983a8...e06
Bananen Skrevet 30. oktober 2013 #7 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg har født barna mine, de tilhører min husstand, de er mitt ansvar, jeg kan oppdra de slik jeg syns er rett, jeg setter grenser og bestemmer, så jo jeg mener jeg eier mine barn fram til den dagen de er store nok til å bestemme selv, forsørg seg selv og ta aansvar for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #8 Skrevet 30. oktober 2013 Ingen eier meg, så jeg eier ikke Junior. Utenom det å gi han ubegrenset og ubetinget kjærlighet ser jeg på meg selv som en los som skal hjelpe han til å bli et selvstendig og forhåpentligvis godt menneske med et robust moralsk kompass. Anonymous poster hash: 06fe2...c33
soleia Skrevet 30. oktober 2013 #9 Skrevet 30. oktober 2013 Synes Kahlil Gibran, i "profeten" seier det så fint: Og en kvinne som bar sitt barn ved brystet, sa: Tal til oss om barn. Og han sa: Deres barn er ikke deres barn. De er livets sønner og døtre som lengter etter seg selv. De kommer gjennom dere, men ikke fra dere. Og selv om de er hos dere, tilhører de dere ikke. Dere kan gi dem deres kjærlighet, men ikke deres tanker. For de har sine egne tanker. Dere kan huse kroppene deres, men ikke deres sjeler, For deres sjeler bor i morgendagens hus, og det kan dere ikke besøke, ikke engang i deres drømmer. Dere kan strebe etter å bli som dem, men forsøk ikke å få dem til å bli som dere. For livet går ikke baklengs og dveler ikke ved i går. Dere er buene som barna deres blir skutt som levende piler fra. Bueskytteren ser målet på uendelighetens bane, og Han spenner deg med sin kraft, slik at Hans piler kan fly raskt og langt. Gled deg over å bli spent i bueskytterens hånd, for likesom Han elsker pilen som flyr, elsker Han også buen som er i ro.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #10 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg har født barna mine, de tilhører min husstand, de er mitt ansvar, jeg kan oppdra de slik jeg syns er rett, jeg setter grenser og bestemmer, så jo jeg mener jeg eier mine barn fram til den dagen de er store nok til å bestemme selv, forsørg seg selv og ta aansvar for seg selv.Du eier de jo ikke. De er ikke en gjenstand. Men du har ansvaret for de og tar avgjørelser osv. Men eier? Njaei. Anonymous poster hash: 983a8...e06
soleia Skrevet 30. oktober 2013 #11 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg har født barna mine, de tilhører min husstand, de er mitt ansvar, jeg kan oppdra de slik jeg syns er rett, jeg setter grenser og bestemmer, så jo jeg mener jeg eier mine barn fram til den dagen de er store nok til å bestemme selv, forsørg seg selv og ta aansvar for seg selv. Du har ansvar for dei, og stor moglegheit til å påverke dei slik du meiner er best. Men du eig dei ikkje. Om du ikkje gjer "jobben" din slik du skal, så har me som samfunn eit ansvar for å sikre at barne får den omsorga dei treng. Som regel er det best om dei får vekse opp hjå foreldra sine dersom dei kan bli i stand til å ta vare på dei evt med litt hjelp. No kan ein jo seie det same med feks hundar som ein eig og, at om ein ikkje steller dei skikkeleg så kan du bli frådømt å eige hund, men samfunnsansvaret for barn er mykje vidare enn for dyr.
Bananen Skrevet 30. oktober 2013 #12 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg er enig i at det er feil å si at man eier barnet sitt. Men når det blir dratt opp sammenligner jeg det å ha retten på noe/noen som å eie det. Derfor skrev jeg det jeg skrev. Men ser jeg kunne omformulert meg litt og forklart bedre hva jeg la bak å eie. Men har du rett på noe er det jo ditt, uansett hva du kaller det. Men det betyr ikke at man eier noe for evig og alltid.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #13 Skrevet 31. oktober 2013 Har dere lest kommentarene under artikkelen? Anonymous poster hash: 983a8...e06
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #14 Skrevet 31. oktober 2013 Vi eier ikke barna våres men vi har ansvar for dem fram til de er voksene og ikke lenger i vår husstand. Anonymous poster hash: 9db26...bef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå