Gå til innhold

Litt tidlig å tenke på kanskje, men noen som ønsker å føde hjemme?

Anbefalte innlegg

Jeg kunne absolutt tenkt meg det. Hjemme, i våre egne omgivelser, trygt og godt, rolig, det beste for barnet når mor ikke stresser, med eget kjøkken, egen seng i nærheten osv.. Og forskning så langt viser at det er sjeldnere komplikasjoner og ferre inngripen av hjelpemidler, i tillegg bor vi 5 min fra sykehuset...

Men, vet jeg aldri får det innvilget da jeg har to igangsatte fødseler bak meg pga svangerskapsforgiftning :( Og det er så trist. Mest sannsynlig får jeg aldri oppleve en naturlig start på min siste fødsel heller, pga statistikken med to svangerskap. Likevel, drømmer jeg om å føde hjemme! Kunne såå tenkt meg det.. Og lever meg inn i alle hjemmefødsel fra jordmor-bloggen eller filmsnutter jeg ser. Feks denne http://www.documentingdelight.com/2013/05/31/welcoming-theodore/

Anonymous poster hash: e6106...86c

Fortsetter under...

Nei, har helt angst for alt som kan skje under fødsel og håper på keisersnitt.

Ble hastesnitt forrige gang så jeg er fryktelig skremt for hele den vaginale fødeprosessen.. 

Men hver sin smak..

Anonymous poster hash: ed410...3d3

Aldri i verden! Men vi bor ca 3 timer unna sykehuset og har hatt to intense fødsler tidligere som krevde mye assistanse og hjelp, så det er ikke noe alternativ for meg. Men for de med normale svangerskap og fødsler, så tror jeg det kan væree n fin opplevelse. Bare man føler seg trygg, så er det sikkert flott :)

Jeg hadde aldri tilgitt meg selv om noe skulle gå galt og vi ikke rakk sykehuset i tide fordi jeg ville ha hjemmefødsel. Men nå hadde også jeg hastekeisersnitt og er såklart påvirket av det. Hadde heller aldri fått føde hjemme.

Hadde man visst at alt var fint hadde det sikker vært en fin opplevelse, men ikke for meg:)

Anonymous poster hash: 3ebb6...9d2

Ja, jeg kunne tenkt meg det!! Men mannen fikk helt angst når jeg nevnte det.... Kommer nok til å snakke litt mer med ham og eventuelt ta han med til en jordmor som tar hjemme fødsler for en prat, men er nok redd det er laaangt over hans grense...

Forrige fødsel gikk helt fint uten smertestillende og svangerskapet sist var helt etter boka så tror ikke det skulle vært noe i veien for å født hjemme.... Men ungen var stor sist og måtte på drypp mot slutten for å få litt fortgang når ikke fostervannet var klart... Men dette tror jeg kanskje kan være noe man hadde unngått om man var hjemme og mer komfortabel i omgivelsene... Blir jo selfølgelig kun spekulasjoner...

Annonse

No way! Jeg har hatt greie fødsler, men med tanke på hvor fort ting kan snu ville det ikke falt meg inn å føde hjemme. Omgivelsene under fødselen bryr meg uansett midt på ryggen når fødselen er i gang. Klarer meg fint uten stearinlys og hjemmekoselige gardiner så lenge jeg har en seng, et toalett og medisinsk ekspertise i umiddelbar nærhet ;)

Anonymous poster hash: 36127...925

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...