Gå til innhold

Gravid på pilla?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på p-piller, men gjorde ikke det da jeg hadde sex. Startet på pilla for tre uker siden. Om jeg er gravid, viser graviditetstesten dette? Eller kan hormonene i pilla lure graviditetstesten slik at den viser negativ selv om jeg er gravid?

Anonymous poster hash: f7e88...e96
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke gikk på p-piller NÅR du hadde sex så kan jo du ha blitt gravid.  Clearblue digital test med ukeindikator kan jo vise positivt allerede 1-2 uker etter befruktningen så tar du en sånn så er den nok ganske så sikker:) Så da spørst det hvor lenge det er siden en eventuell befruktning! Men jeg hadde ventet til pillefri uke for å se om mensen kommer!  Betyr ikke at du er gravid om den ikke kommer da heller, når jeg gikk på p-piller så hadde jeg noen pillefrie uker uten blødning med negative tester så..  Men altså, det er bare å ta en test, den viser mest sannsynlig sikkert resultat og er du usikker kan du jo bare dra til fastlegen å ta en test der så slipper du å lure!

Anonymous poster hash: 5a1da...97f
Skrevet

Snart seks uker siden jeg sist hadde sex. Tok en test for ca. to uker siden som var negativ. Har hatt mensen i snart to uker. Pilla gjør at syklusen er helt "på kjøret". Derfor jeg lurer på om blødningene kan være "falske", og jeg kan være gravid. Men altså, det jeg lurer på er om hormonene i pilla kan "lure" testen til å vise negativ, selv om jeg er gravid...?

Anonymous poster hash: f7e88...e96
Skrevet

Ja en graviditetstest vil vise om du er gravid! Nei det er ingen stoffer i p-piller som kan "lure" en graviditetstest!  :)

Skrevet

Ta en tur til fastlegekontoret og spør en av legesekretærene om de kan ta å sjekke urinprøven din så du slipper å lure på om du er gravid eller ikke.De pleier å være behjelpelig med det, og du trenger ikke inn til legen-det går rimelig raskt. Lykke til uansett resultat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...