Gå til innhold

Gode oppskrifter med gresskar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gresskaret er i hus, men har lyst til å gjøre noe ut av innmaten. Skal lage en pai, men får nok ganske mye til overs etter det. Noen gode forslag? 

Skrevet

jeg lagde ristede gresskarfrø. Det likte alle her i hus:)

Men får du så mye gresskarinnmat? det er vel kun kjøttet som skal brukes og det er ikke så lett å få ut ved utskjæring av "monster"???

Skrevet

Har skrapa ut masse innmat/kjøtt, vil tro det er ca et kilo. Har separert frøene og tenkte å riste dem, evt tørke dem til brødbakst en dag senere (bakte typisk nok i går). Resten vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med, men prøver meg på en pai iallefall. Så da blir det skrekkfilm og gresskarpai med et lysende orange minecraftansikt i morgen ;-) 

Skrevet

Så vidt jeg vet er det frøene av innsatsen du kan bruke. Resten tror jeg regnes som søppel? Skal du lage par, suppe e.l. Så må du koke selve veggene på gresskaret (det oransje skinnet løsner etter hvert så du drar av det). Men du må ikke gjøre dette med et gresskar du har brukt til pynt altså, det må være ferskt når du kutter det i biter å koke det. Så vanskelig å kombinere halloweengresskaret med matretter. Da må du ha et eget matgresskar...

Anonymous poster hash: 7274d...515

Skrevet

"Trådene" inni gresskaret er søppel. Jeg tok ut trådene og kastet de (samt frøene, ristet de i fjor men de står fortsatt i skapet....). Deretter skrapte jeg ut mye kjøtt med en skje og skjærte også fruktkjøttet løst fra øynene, munnen og lokket som ble skjært av. Fikk veldig mye gresskarkjøtt som jeg skal lage suppe av, gresskarsuppe er nydelig! Google it, men noe av ingrediensene kan være løk, hvitløk, gresskarkjøtt, stavmikser, rømme, koriander etc.

Skrevet

Vi pleier å lage lage pasta med gresskar som er bakt i ovnen med olivenolje, timian og brunt sukker. Lager en saus av matfløte, stilton og sitronsaft pluss revet sitronskall. Blir veldig godt. Og har aldri kokt gresskaret på forhånd, kun ovnsbaking av bitene. Ikke blitt dårlig i i magen av av det eller noe sånt. Skal lage det for fjerde gang i år. Nam nam, gleder meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...