Tabitha Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Hvis man gjentatte ganger bryter et besøksforbud, blir man sannsynligvis satt i arresten. Men hvor lenge blir man der, og hva skjer om man slipper ut og oppfører seg på samme måten? Kan det bli en rettssak og fengselsstraff deretter, eller kanskje bøter?
Bustetroll Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 (endret) http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/regpubl/otprp/19992000/otprp-nr-81-1999-2000-/5.html?id=162053Overtredelse av besøksforbud straffes etter straffeloven § 342 annet ledd jf. første ledd. Straffen er som hovedregel fengsel inntil 6 måneder, ved gjentagelse fengsel inntil 2 år. Bot kan ikke ilegges alene. Derimot kan bot idømmes sammen med fengselsstraff, se straffeloven § 26 a Endret 30. oktober 2013 av Bustetroll
Tabitha Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2013 Takk. Så det kan faktisk føre til fengsel i inntil 2 år.
Bustetroll Skrevet 30. oktober 2013 #5 Skrevet 30. oktober 2013 Takk. Så det kan faktisk føre til fengsel i inntil 2 år. Ja, tror det skal litt til da. Jeg har nettopp fått det pga min ex. Eller, han har fått det da. Jeg vet han vil bryte det, mtp på å sende e-poster. Tviler på han får fengselstraff pga noen mail, men det er deilig å vite at jeg kan rapportere alle sammen, og jo mer han bryter, jo større konsekvenser kan det få
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå