Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Får babyen om et par uker, og bruker bilen ca 1-2 ganger i uka. Lurer på om DU hadde invistert i en bilstolpose? Fordeler? Ulemper? Erfaringer? Takk for hjelpen kloke damer :-) Anonymous poster hash: f8332...444
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Nei, hadde det men syntes ikke det var nødvendig. Brukte den bare i kort tid, da det fort ble trangt til mini i stolen. Sitter mye bedre og varmer like godt med ett pledd rundt Anonymous poster hash: d4146...29a
lillesmula Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Man starter da bilen en stund før man skal ha en liten baby i den, så den er jo ikke kald. Jeg kommer ikke til å kjøpe det:)
Gjest Hercule Poirot Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 Nei, bilstolpose er absolutt ikke noe must. Det er av de mange tingene du absolutt ikke trenger.
Bananahammock Skrevet 30. oktober 2013 #5 Skrevet 30. oktober 2013 Nei, det hadde jeg ikke orket å bruke penger på. Funker like godt med vanlig pledd.
stratosku Skrevet 30. oktober 2013 #6 Skrevet 30. oktober 2013 Nei, absolutt ikke. Fikk med en bilstolpose til ene bilstolen, men den har bare vært i bruk ett par ganger. Vi har startet bilen en stund før så den er varm, og er det kaldt har jeg brukt et helseteppe. Hadde aldri kjøpt det selv, men du kan jo heller se i begynnelsen om du kommer til å ha behov for det
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #7 Skrevet 30. oktober 2013 Vi hadde ikke til første og så heller ikke behovet. Med nr.2 var det veldig greit med pose slik at babyen kunne puttes i posen i bilstolen uten noe ekstra påkledning annet enn en lue når vi kjørte eldste i barnehagen. Anonymous poster hash: a80ca...759
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 30. oktober 2013 #8 Skrevet 30. oktober 2013 Nesj det trenger man absolutt ikke, hadde det ikke til første, og da bodde vi i Nordland og hadde ikke garasje. Har en hjemmelaget nå, bor i Østfold og har oppvarmet garasje men den var en gave fra mamma, og jeg har tenkt å bruke den som vognpose også...foreløpig har vi ikke hatt bruk for den da.
❤lille stjerne❤ Skrevet 30. oktober 2013 #9 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg elsket bilstolposen. Vi kjørte mye og hadde en hissig og lettvekt baby som hatet av og påkledning og våknet av ingenting. Deilig å bare sette henne i stolen og dra opp glidelåsen og veldig lettvint når det ble varmt i bilen eller vi tok med setet inn med sovende baby å bare dra glidelås ned. Hvis du bare kjører 1-2 gr i uka er det nok ikke så nyttig.
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 30. oktober 2013 #10 Skrevet 30. oktober 2013 Det brukte ikke vi, fikk mange flotte hjemmestrikkede tepper fra mormor, så vi brukte dem istedet.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #11 Skrevet 30. oktober 2013 Ikke et must, men veldig praktisk! Har til min på 3 mnd, og han har aldri yttertøy på. Legges oppi i vanlige klær og lue. Veldig greit når han f.eks sover, å slippe å vekke for å få på klær. Når det er minusgrader ute sitter jeg med dunjakke på i bilen, og det blir jo aldri skikkelig varmt. Er heller ikke så trafikksikkert å ha for mye tøy under selene! Anonymous poster hash: 47982...e56
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #12 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg brukte bare bilstolposen i vognen også den første vinteren. Synes nyfødte «drukner» i vanlige vognposer og det blir så trangt i bagen. Anonymous poster hash: bbd9b...fd0
☆☆☆ Skrevet 30. oktober 2013 #13 Skrevet 30. oktober 2013 Hadde det ikkje forrige gong, men har lånt ein denne gongen for å kunne hente i bhg utan ein heil masse styr med av- og påkledning.
soleia Skrevet 30. oktober 2013 #14 Skrevet 30. oktober 2013 Brukte bilen dagleg, men visste ikkje at bilstolposar fanst. (minste er 3 år) Eg la over eit tjukt ullpledd som eg nappa vekk etter ei stund når bilen var blitt varm. Funka greit det, og hadde nok ikkje investert i pose om eg brukte bilen like lite som deg. Har heller ikkje skjønt behovet for vognpose til baby, det tek jo og stor plass i bagen. Vi har brukt lammeskinn i botn med dundyne over. Om det var ekstra kaldt hadde eg på eit lite ullteppe.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #15 Skrevet 30. oktober 2013 Bilstolposen passer i vognen også. Ser flere skifter tidlig til sportsvogn fordi vanlig vognpose ikke får plass i bagen til vognen. Anonymous poster hash: 265f4...5c8
Tipptopp Skrevet 30. oktober 2013 #16 Skrevet 30. oktober 2013 Ikke must, men veldig praktisk! Mye bedre enn å bruke teppe da min lille altid klarte å få av seg de, uansett hvor godt vi stappa dem.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #17 Skrevet 30. oktober 2013 Bare noe tull! Har fått begge mine i november, og har tatt på dem ytterklær og et pledd over dem i bilstolen. På de isende kalde dagen varmet vi bare opp bilen. Lykke til med bebi! :-) Anonymous poster hash: 49bad...927
Madolyn Skrevet 30. oktober 2013 #18 Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Vi hadde ikke til første og så heller ikke behovet. Med nr.2 var det veldig greit med pose slik at babyen kunne puttes i posen i bilstolen uten noe ekstra påkledning annet enn en lue når vi kjørte eldste i barnehagen. Anonymous poster hash: a80ca...759 Signerer denne Digg å putte babyen i bare bodyen (eller pysjen!) oppi kjøreposen når storebror skal til bhg. Om bilen er varm er det bare å ha posens glidelås nede, og "zippe opp" når man går ut. Slipper å styre med dresser, bukser eller fotposer. Og kjøreposen er like fin å bruke oppi bagvogna. Endret 30. oktober 2013 av Madolyn
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #19 Skrevet 30. oktober 2013 Det hadde vært totalt bortkastet for vår del. Baby er utrolig varm av seg og hadde trolig blitt klissvåt av svette dersom hun skulle hatt pose i stolen. Selv tynne dresser blir for varmt og hun må kles av etter kort tid. Anonymous poster hash: f80ac...86d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #20 Skrevet 30. oktober 2013 jeg har brukt ulldress og i tillegg et ullteppe over ved behov til mine og syns det har fungert veldig bra. Hvis man kjører alene i bilen, så er det mye lettere å strekke hånda bak for å dra bort teppe, enn å stoppe bilen gå ut og så åpne døra for å dra ned glidelåsen på en vognpose. Anonymous poster hash: c1947...e8a
Elsker livet Skrevet 30. oktober 2013 #21 Skrevet 30. oktober 2013 Det er vel ikke et must, men jeg hadde kjøpt det. Jeg hadde det og den var veldig grei å ha. Spesielt praktisk når en har mange turer ut og inn av bil, til skole, barnehage, butikken o.l. Trengte da ikke å kle barnet så veldig, men baby var beskyttet mot vær og vind når vi tok stolen ut av bilen og skulle gå litt hit og dit. Hadde også regntrekk og vognunderstell til bilstolen som jeg brukte mye.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #22 Skrevet 30. oktober 2013 Nei, vi bruker varme klær. Anonymous poster hash: 3d1fa...02d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #23 Skrevet 30. oktober 2013 Nei, tre vinterbarn, aldri savnet bilstolpose. Har brukt bilen mer enn du gjør HI. Teppe over og en ull- eller fleecedress funker så fint for litt kortere turer. Jeg har ikke hatt for vane å varme opp bilen før vi kjører heller jeg... er babyen litt pakket inn fryser den jo ikke. På lengre turer har vi selvsagt tilpasset bekledningen/teppet ut fra at det etter hvert blir godt og varmt i bilen. Bilstolpose er for meg et godt eksempel på babyting man IKKE trenger. Anonymous poster hash: 30fca...f1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå