Gå til innhold

Nervøs nå - bilyd på hjertet

Anbefalte innlegg

Ja, det fant legen hos meg i dag, og jeg er henvist til spesialist. Fastlegen sa at "det behøver jo ikke være noe farlig", som om det beroliget meg. Er det noen her som har fått påvist dette, og som fremdeles lever? :unsure:

Jeg trodde dette var noe gamle mennesker opplevde, ikke unge folk i sin beste alder.

Anonymous poster hash: 59c09...4dc

Fortsetter under...

Ikke helt uvanlig at voksne folk har bilyd. Noen har faktisk små hull i hjertet, noen trenger behandling, andre ikke. Noen har bilyd som man ikke finner noen årsak til. Noen har også klaffer som ikke er helt tette som forklarer bilyden.

Ingen grunn til panikk!

Anonymous poster hash: 56682...564

Legen min mente det samme. Men spesialist fant ingenting, så jeg lever da fortsatt...

Ene ungen min fikk påvist det samme, men der også var visst alt i orden når spesialist kontrollerte.

Tror det er ganske vanlig.

Anonymous poster hash: 573a5...792

Er det ikke noe sånt som 90% av alle bilyder som er ufarlige da? Det er ikke ofte jeg anbefaler dette, men når det gjelder bilyd ville jeg faktisk googlet fakta. Jeg tror du blir beroliget, det er svært, svært sjelden en bilyd skyldes noe som følges opp videre. 

Anonymous poster hash: 6dc11...bad

Annonse

En lege hørte en bilyd på hjertet til barnet vårt, og selvfølgelig ble vi engstelige. Vi ble henvist til EKG og EKGen viste ingen missdaneleser, altså en fysiologisk bilyd på hjertet. 

Overlegen vi snakket med etterpå sa at de fleste bilyder på hjertet var harmløse og at de ikke hemmet barnets utvikling eller funksjonen av hjertet. 

Hvis dere er henvist videre vil jeg anbefale deg å se rundt på hvor lang ventetid det er. Jeg byttet sykehus og kom inn til undersøkelse 2,5 måned før ved å bytte behandlingsted.

Anonymous poster hash: c7c8c...20c

Jeg fikk påvist bilyd på hjerte i 20-åra ved EKG, men dette var ikke noe skummelt, og merker absolutt ikke noe til det i hverdagen. Det hopper bare litt ekstra ved inntak av for mye sukker, kaffe og stivelse. Aldri noen plager eller oppfølging. Er visst ganske vanlig. Lykke til på sjekk. :)

Anonymous poster hash: f5414...31f

Jeg ble sendt til hjertespesialist og hun hørte en bilyd. Men ikke noe hun fant alarmerende og hun så ingen grunn til å fremskynde ultralyden jeg skal ta av hjertet. Tydeligvis ikke så uvanlig blant voksne å ha litt bilyd. Men greit å sjekke da ;) Ville prøvd å ikke stressa så mye med det ;)

Jeg lever fint med bilyd på hjertet. Fastlegen fant den da jeg var 30 år, ble henvist til spesialist. Han kunne ikke si hvorfor bilyden er der, men var helt sikker på at den er helt ufarlig :-)

Anonymous poster hash: 9b149...283

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...