Gå til innhold

Når er sikre perioder når man har 26 dagers sykluser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter 12 dager ca er vel da din EL, mensen kommer alltid 14 dager etter EL.

Fins aldri sikre perioder egentlig for å IKKE bli gravid, for plutselig slippes to egg under en og samme syklus osv osv. 

Så om dere humper ca hver andre dag fra ca 9. - 10.dag så er sjansene der for å bli gravid vil jeg tro. 

Anonymous poster hash: 14abc...e2b

Takk for svar. Er det noen som vet om det er mulighet for å bli gravid fra tidligere dager? Her har mannen vært bortreist fra dag 6, men det er nok litt tidlig det da, at man ikke får humpet etter det...

HI

Anonymous poster hash: 5469a...261

Det er jo som sagt en mulighet for det, da det kan tenkes at det slippes mer enn et egg i løpet av en periode. Og så kan jo sædceller leve i opptil en uke.

Anonymous poster hash: 14abc...e2b

Jeg har 26 dagers syklus og har stort sett eggløsning på dag 11. I teorien sier de jo at sædcellene kan leve i en uke hvis de har optimale forhold, men jeg tror nok 4-5 dager er mer praktistk.. Men ville ikke tatt noen sjanser på det da, hvis du absolutt ikke vil bli gravid. 

Du kan jo el teste litt og sjekke hvilken dag du har el på. Så kan du beregne ut fra det. I det egget har løsnet lever det bare noen timer. 24 sier teorien, 10 sier min gyn... 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...