Gå til innhold

Problem med bh - digre pupper!!

Anbefalte innlegg

Jeg har fått så store pupper under graviditeten. Det er ett mareritt å finne bh`er som passer. 

Nå har jeg en 70 k på meg og den(cupen) er alt for liten. Det tyter ut både her og der. Hvor får jeg tak i større? Jeg handler på Change.

Det som også er ett problem er at de har begynt å henge og mistet endel av fasongen/fastheten. :( Derfor kan jeg ikke (vil jeg ikke!) bruke sånne bh`er med tynt nesten gjennomsiktig stoff, for de får puppene mine til å se helt grusome ut. Jeg vil at puppene mine skal ha en rund og fin fasong under klærne. (ikke nesten flate på toppen og runde under.)

Hun på Change mente at jeg ikke lenger kunne bruke den type bh jeg hadde brukt tidligere(husker ikke type), fordi jeg hadde for store pupper til det, men måtte gå over til en som gikk høyere opp over brystet for den gav mye mer støtte. Og det er jeg enig i. Men da hadde de bare slike tynne! Jeg prøvde en på, og var enig i at den satt godt/støttet god, men fasongen på puppene var det værre med. *Grøss!*

Det endte med at jeg kjøpte denne fordi jeg hadde ikke noe annet alternativ. Men da jeg kom hjem fant jeg ut at den også var for liten. Pga mine hengene dundrer, må jeg løfte opp puppene litt, for så å legge dem nedi skålene. (ellers ligger noe av puppen i klem under.)  Når jeg da hadde lagt de på plass, tøyt det ut på sidene. :(  Jeg betalte over 500 kr for denne bh og bor 20 mil unda butikken. Ikke lett å bare bytte heller. :( 

Ikke tør jeg kjøpe over nettet. Har prøvd to ganger, og begge gangene har stoffet vært alt for tynt. 

Hvor handlere dere bh`er i store størrelser fra?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144092896-problem-med-bh-digre-pupper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Store pupper ja !!! Gjett om... Ingen av de jeg har passet og den siste jeg kjøpte som var stor er nå trang !! Puppene tyter jo ut overalt !!! Må investere i en ny, men aner ikke hvem som selger sånne enorme str !!

Helt enig i at de med sånt tynt stoff er grusomme ... Puppene ser jo helt grusomme ut !!! På kveldene går jeg uten bh .. Da slipper jeg melonene løs mohahaha..... En befrielse å få av seg stramme bher : )) jeg får investere i en dyr bra en tror jeg : ) push up amme bh F.eks ......mohahahaha må jo utnytte puppene mens de er her ; )) om noen mnd når melkeproduksjon er stabilisert så er det vel noen vrengte lommer igjen ; ))

Sliter med det samme:( Problemet er når man er bare 70 rundt så er det enda vanskeligere å finne stor nok cup. Jeg er også 70 (kanskje 75 nå) rundt og cupen skremmer meg, men regner med at jeg også er oppe i h/k cup. Brukte 70 F før jeg ble gravid. Har noen Bh fra sist svangerskap som ikke passer helt perfekt, men som jeg bruker nå. Savner selv en god BH som ikke strammer og løfter godt nok.

Kjenner at jeg ikke gidder å bruke mye penger, for de vil vel bli enda større når melken kommer, for så gå tilbake til noenlunde normalen, så str vil jo etter hvert forandre seg.

Men hører gjerne om det er andre som har gode forslag til bh/butikker.

jeg bruker 70 g og h på change.

har kjøpt meg ett par ny nå og jeg har rett og slett gått opp i omkrets. da får jeg litt å gå på på cupen.

nå bruker jeg eks 80 e og 85 e. litt store i omkrets men nå som jeg er gravid så orker jeg ikke noe trangt og vil ha det slakt :)

og da handler jeg på Cubus, Lindex etc. mye billigere :)

Annonse

jeg bruker 70 g og h på change.

har kjøpt meg ett par ny nå og jeg har rett og slett gått opp i omkrets. da får jeg litt å gå på på cupen.

nå bruker jeg eks 80 e og 85 e. litt store i omkrets men nå som jeg er gravid så orker jeg ikke noe trangt og vil ha det slakt :)

og da handler jeg på Cubus, Lindex etc. mye billigere :)

Det verste jeg vet er når bh`en sitter for løst på. Så jeg kan ikke handle på Cubus eller Lindex :(

Store pupper ja !!! Gjett om... Ingen av de jeg har passet og den siste jeg kjøpte som var stor er nå trang !! Puppene tyter jo ut overalt !!! Må investere i en ny, men aner ikke hvem som selger sånne enorme str !!

Helt enig i at de med sånt tynt stoff er grusomme ... Puppene ser jo helt grusomme ut !!! På kveldene går jeg uten bh .. Da slipper jeg melonene løs mohahaha..... En befrielse å få av seg stramme bher : )) jeg får investere i en dyr bra en tror jeg : ) push up amme bh F.eks ......mohahahaha må jo utnytte puppene mens de er her ; )) om noen mnd når melkeproduksjon er stabilisert så er det vel noen vrengte lommer igjen ; ))

Går aldri uten bh. Ikke på kvelden heller. Det er kun når jeg skal legge meg at jeg tar den av. 

Spørs om jeg skal vente litt, og heller invistere i en ordentlig ammebh. Men får man de store nok da? :P

hvis du går opp til 75 eller 80 så er det ikke så stor forskjell ;)

jeg prøvde en bh på Lindex en gang og det var 80 dd og den passet faktisk like gått som de på change.

change har litt små str.

de ny bh jeg har kjøpt nå er 80 og 85 e og 85 e er bittelitt for stor, men det gjør ikke noe for jeg regner med at puppa vokser litt etter jeg har født.

håper ikke de vokser for mye for da får jeg et bh problem jeg også.....

en annen smart ting du kan gjøre for å få stor nok cup og problemet er for stor omkrets, så kan du sy inn omkretsen litt. veldig enkelt og du trenger kun nål og tråd.

vips så har du mange bh og velge mellom :)

Jeg kjøper på figleaves.com. De har gode anmeldelser av produktene sine slik at du slipper å ende opp med for tynt stoff, og anmeldelsene sier ofte litt om de er små eller store i størrelsen også. Denne siden opererer med engelske størrelser, så du må konvertere størrelsen din (sjekk feks denne http://www.brasize.com/eu-to-us-uk-fr-it-au.html ).

Til de av dere som ønsker en push-up-bh når dere ammer vil jeg si en ting: brystbetennelse. Du vil ikke ha det. Tro meg. I tillegg må amme-bh-en være litt tynn og fleksibel i stoffet da du vil ha plass til innlegg og de vokser ganske mye mellom hver gang man ammer. Må bare tåle å se litt hengepuppete ut en liten stund. 

Sliter med samme problem og har ingen butikker i nærheten som selger store nok størrelser. Sist kunne jeg bruke 85 E men nå har jeg 80 H. Prøvde en i E og alt bare tøt ut hehe. Litt redd for å kjøpe på nett da det er vanskelig å få det til å passe. Dessuten koster de jo en del så er dumt med bomkjøp.

en annen smart ting du kan gjøre for å få stor nok cup og problemet er for stor omkrets, så kan du sy inn omkretsen litt. veldig enkelt og du trenger kun nål og tråd.

vips så har du mange bh og velge mellom :)

Det var jo veldig smart da! Det har jeg ikke tenkt på før! Skal jeg prøve ut! Takk for tips! :)

Annonse

ammebh er det eneste jeg bruker nå :) den jeg bruker nå er 90 D faktisk :P

den er med andre ord ganske stor i cupen på grunn av at det er 90 i omkrets og den passer akkurat.

jeg har kanskje bittelitt å gå på, men det har man stort sett med alle ammebher.

den er kjempe god og vid rundt.

jeg klarer ikke å gå med trangt rundt brystet nå...hun presser og styrer noe forferdelig oppunder puppa nå så jeg må ha løst som mulig.

tenker jeg syr den inn når jeg har født :)

• 2 uker senere...

Underverker.no har ganske bra utvalg

Anonymous poster hash: c655e...8f3

Da har jeg bestilt en ammebh der i fra. Og så får jeg håpe på at den passer.

Jeg var forresten innom Change igjen i går for å se hvilke utvalg de hadde i ammebher. De gikk kun opp til j cup. :( Prøvde en i 80j, og den var for liten i cupen. :(

Gjest Bjørketreet

Uff, føler med deg! Jeg også har gedigne pupper nå, de er jo bare i veien! :( Bruker 65F på Change til vanlig, og kjøpte meg en for noen uker siden i 70G, men nå føles den liten og ukomfortabel... Med 4 uker igjen av graviditeten ser jeg ikke helt vitsen i å bruke flere hundre på enda en ny en i større størrelse.

Jeg vil liksom bare slenge av meg alt og la de være fri, men da føles de tunge og ubehagelige, i veien rett og slett!

Så, jeg går kun i sports BH nå, det holder i hvertfall ting på plass! :P

Mitt råd er sportsbh over vanlig bh for at puppene skal se fine ut under genseren. Var 60-65 F før jeg fikk førstemann og nå 60 E. Lurer veldig på hvor man får tak i bher som er passelige, gruer meg veldig til å måtte handle amme-bh, dette var et prosjekt i seg selv med førstemann... Fant da egnetlig ingen som var bra, endte opp med en dårlig fra HM som jeg måtte sy inn rundt og en fra sørbø som kostet 1000kr og var for liten i cupen....

Anonymous poster hash: 0fbe8...c45

hvis du går opp i omkrets er cupen i K større også. bare og stramme inn bak mer.

Ikke noe morsomt når man ikke finner en som sitt fint.

Anonymous poster hash: 6a91f...beb

Jeg prøvde en ammebh på 80j  på Change her om dagen. Den satt bedre en de jeg har, men hun i butikken advarte meg med å kjøpe den fordi hun var redd jeg kunne å få tette melkekanaler da spilen satt litt for tett inntil brystet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...