Gå til innhold

Gravid og alene for 2 gang!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 31 år og gravid for andre gang. Barnefar er den samme og jeg eier og er under utdanning,

Første gang jeg fikk barn var jeg gift og alt var fryd og gammen, deretter gikk vi inn i en turbulent tid hvor det i perioder var slutt på forholdet og vi ble som fremmede for hverandre.

Da tok jeg vare på barnet mitt og var alene og fikk god hjelp av familien min.

Så tok jeg og barnefar opp tråden igjen og igjen så gikk det et år så var det slutt men denne gangen for godt,det vet både jeg og han. 

Men tok en graviditetsstest for en tid tilbake og det viser seg at jeg er gravid selv om jeg gikk på p-piller...

Jeg er student og dette var slettes ikke planlagt, men jeg orker ikke tanken på å ta abort, jeg er 10 uker på vei. Veldig få i familien vet det, men noen venner vet det hvorpå den ene av de sier det er såå simpelt med abort og at det er klart det er det beste jeg kan gjøre nå,det tar jo 15/20 minutter så er aborten utført!

For de (vennene) mener at det ikke passer med studiene at jeg blir alene med 2  barn og presser på ift at jeg skal ta abort.

Jeg har sagt at jeg synes det er kjempetøft å være alene men jeg nekter å ta abort, har jeg klart å ta vare på mitt første barn alene så ønsker jeg ikke ta abort for da får barnet mitt et hel-søsken og dessuten er det sånn at jeg har tenkt å fullføre studiene mine etter endt permisjon, et barn til er tøft men ingen hinder for å fullføre studier og komme ut i arbeid.

De er så negative, føler de ser ned på alenemødre sånn generelt for presset er helt sykt og jeg har begynt å være mindre med de, orker ikke høre om hvor lett og kjapt det går ann å få abort at det er jo det jeg burde gjøre.