Gå til innhold

Feirer dere Halloween??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør ikke det - synest det er en merkelig skikk at vi skal gå rundt og feire de dødes dag og tigge godteri.

Har en gutt på 3 og ei jente på 6. Heldigvis så har dem ikke spurt eller sagt noe om det enda - selv om de på skolen prater en del om det , men hjemme er det ikke et tema.

Hva med dere ??

Anonymous poster hash: c429d...51f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg feirer det ikke akkurat, men ser at dette er noe som har kommet for å bli og skjønner godt at ungene synes det er fantastisk gøy.

Så 10 og 12 åringen min skal møte noen kompiser og gå en runde for å tigge snop, mens jeg får tenne et stearinlys på trappa og la 4-åringen dele ut snop om noen skulle ringe på døra.

Selv om jeg ikke har vokst opp med denne skikken selv er jeg ikke motstander av den, det er et hyggelig avbrekk i høstmørket og ungene fryder seg, så hvorfor ikke.

Anonymous poster hash: 04e76...e13
Skrevet

Vi feirer med at alle i nabolaget møtes på lekeplassen med unger, gotteri, akebrett, ski etc. Vi griller pølser, lager snølykter, spiser gotteri, drikker kaffe og har det utrolig koselig og sosialt sammen :)

De større ungene som går Halloween kommer alltid innom og de yngre barna synes det er faktastisk spennende med de større barna i kostymer.

Halloween er supermorsomt og artig, både for liten og stor i nabolaget vårt :)

Anonymous poster hash: b2b78...fab
Skrevet

Nei, men ser ikkje poenget i å furte bak lukka gardiner heller. Synes ikkje det kostar for mykje pengar og krefter på å dele ut litt snop om det skulle komme ungar på døra. Før eller seinare blir det vel våre barn som tiggar i nabolaget, enten det blir på 31.oktober eller 31.desember..

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vi kommer nok til å gjøre litt ut av det neste år, jeg tar i mot alt som er morsomt for barna (og meg hihi), og som lyser opp høstmørket med åpne armer :D

Skrevet

Nei, jeg feirer det ikke, ettersom jeg ikke har noe forhold til det. Men har ikke noe problem med å dele ut godteri, og barna skal få feire om de ønsker det når de blir større.

Anonymous poster hash: 2b1b5...147
Skrevet

Det kommer an på hva du mener med feire.

Ungene mine får ikke lov til å tigge på dørene til folk.

Fest derimot, med mat, leker og skummel pynt, det får de lov til.

Skrevet

Ja!!! Min lille er for liten til å dra rundt i nabolaget, men han gleder seg til unger kommer og ringer på med godt. Jeg skal sette ut noe på trappa i morgen slik at unger vet at de er velkommen.

En genial ting her da er at dørklokka vår kan settes på mute når kvelden er over og han skal legge seg. Lærte meg det trikset da noen ringte på akkurat etter at han hadde sovnet. Var vanskelig å legge han igjen da for å si det mildt. 

Vi uthulte et gresskar idag og han syntes det var så stas å sette inn en lykt i det slik at det lyser. 

Skal sies at jeg feiret Halloween som barn da, og der vi bodde gikk ingen julebukk. Så for meg er Halloween den eneste tradisjonen jeg har feiret. 

Anonymous poster hash: fb811...7d3
Skrevet

Jepp. Her setter vi ut gresskarlykt, lager gresskarpai, tenner masse lys og har det mørkt og koselig. Ser gjerne en skummel film, og deler selvfølgelig ut godteri hvis noen skulle komme på døra - noe jeg tviler på, for vi bor litt øde til. Ellers vet jeg at skolebarna her har et felles opplegg med å gå rundt på dørene den dagen, men vårt barn er baby enda, så det er en stund til det blir aktuelt.

Skrevet

Jepp, her feires det i stor stil!!

Skal ha fest med over 20 mennesker i morgen (barn og voksne).

Hovedgrunnen til at jeg elsker halloween er nok fordi man da kan kle seg ut. Elsker å kle meg ut og spille en annen person.

Anonymous poster hash: df8e9...9ae
Skrevet

Nei vi feirer ikke i år i alle fall.

Skrevet

Ikke jeg, men lar ungen få lov å delta og kommer ikke med negative meninger pga dette er spennende og gøy for henne.

Skrevet

Nei, og her vi bor har det ikke vert så utbredt heller. De to eldste har aldri gått, men merker han på snart 8 år er giret på å gå. Det som har gjort at jeg har holdt igjen er at jeg vet folk her ikke er så gira på dette opplegget. Sende han på dører der han ikke får noe likevel frister lite...

Fredag skal klassen ha karneval da, så da blir det en slags feiring der. Men, spørs om vi må slippe opp neste år ;)

Anonymous poster hash: 65797...e24
Skrevet

Nei. Men så har vi ikke barn i hus enda. Har kjøpt inn litt snop i tilfelle det kommer noen. Var helt stille i fjor så vet sannelig ikke.

Skrevet

Nei,men vi skal på hallovenn her i byen. Var i fjor, og det var stor stas :)

Anonymous poster hash: fba4e...1fd

Skrevet

Nei, vi feirer ikke Halloween. Her slukkes gatelyset og vi slår av dørklokken. Så slipper vi å ha rennet. Guttungen er ikke interessert i det, så da koser vi oss heller inne.

Anonymous poster hash: 7b500...530

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...