Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Ser det i enkelte innlegg og enkelte som svarer... Hva er det noe å være stolt av da?! Hvorfor være så høy i hatten, når du lever på trygd?! Anonymous poster hash: 2c6fd...91a
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Er dette enda et forsøk på å tråkke på de som allerede ligger nede eller? Er vel ingen som er stolt av å leve på trygd, det er skambelagt å leve på trygd og ikke akkurat noe man skryter av. Er selv delvis ufør pga to revmatiske diagnoser og selv om det helt klart for alle som møter meg at jeg lever et liv med store smerter er jeg overhodet ikke stolt av å delvis leve på trygd, det er faktisk noe jeg aldri aldri snakker om. Anonymous poster hash: d3225...eda
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Det er vel ikke så mange som er stolte av å leve på trygd, men at man er stolt av å klare seg på trygden eller å ha opparbeidet seg gode trygderettigheter og dermed klare seg fint, er ikke rart. Anonymous poster hash: e00fb...afb
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 Nei, men folk som ikke gidder å få seg en jobb, var de jeg tenkte på. Som går i samme bobla dag ut og dag inn. Anonymous poster hash: 2c6fd...91a
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #5 Skrevet 30. oktober 2013 Nei, men folk som ikke gidder å få seg en jobb, var de jeg tenkte på. Som går i samme bobla dag ut og dag inn. Anonymous poster hash: 2c6fd...91a For du tror at slike mennesker utgjør en så stor gruppe mennesker at du vil få mange svar på det rare spørsmålet her inne? Anonymous poster hash: 832df...714
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #6 Skrevet 30. oktober 2013 Mener du at de som lever på trygd skal gjemme seg bort i dyp skam? Jeg er ikke stolt av å leve på trygd jeg er stolt av å ha klart å ta meg av barna mine på en god måte og at vi klarer oss selv om jeg har en kronisk sykdom som slo ut kraftig etter at jeg fikk barn og at pappaen deres valgte bort å være pappa. Jeg er derimot ikke skamfull for den økonomiske hjelp jeg får, glad og takknemlig dog. Jeg kan ikke noe for at jeg ble syk eller at jeg ble sittende 100% alene med barna så jeg har ikke noe å skamme meg for. Samtidig har jeg nok mer en stolthetsfølelse av de pengene jeg tjener selv nå når jeg har klart å komme meg i en deltidsjobb jeg klarer å fungere i. Kan hende du ikke mente det men jeg fikk litt følelsen av at poenget ditt var å dytte ned de som lever på trygd og få de til å føle seg mindre verdt. Samtidig vet jeg at som du sier finnes det mennesker som skryter uhemmet av å ikke måtte jobbe for pengene sine, men slik jeg opplever det er det to grupper som gjør dette, de som er så langt nede og flau over å gå på trygd at de kjemper for å sette opp et falsk bilde utad. Og de som faktisk ikke har rett på den trygden de mottar men har lurt seg til disse pengene. Anonymous poster hash: 99f26...012
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå