Gå til innhold

Barnet mitt har hatt feber i tre dager nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har hatt feber siden søndagskveld og temperaturen har ligget på 39-40.

Idag har han 38.5, er kvikkere men spiser enda ikke. Nødvendig å dra til lege idag eller se det ann til i morgen?

Barna mine bruker alltid å ha feber i en dag og legene sier jo at man skal vente til tredje feberdag før man oppsøker lege.

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 421d9...d98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den tredagers regelen er en sannhet med modifikasjoner. Barnet kan godt ha feber i en uke og ikke trenge lege, og de kan ha feber en dag og ha behov for det. Allmenntilstanden er mer avgjørende enn lengden på feberen. Er du i tvil ringer du :)

Anonymous poster hash: 0dddb...0f1

Skrevet

Min hadde feber av og på i to uker. Var hos legen men det var ikke noe galt. Ble frisk etterhvert.

Anonymous poster hash: eea4f...f5c
Skrevet

Har barnet andre symptomer da, forkjølet e.l.?

Om barnet ikke er nevneverdig plaget, feberen går ned med paracet og det ikke noen tydelig årsak til feberen ville jeg ventet, da høres det ut som fjerde barnesykdommen...

Anonymous poster hash: aa862...0e3
Skrevet

Ring legen og forklar situasjonen så får de på legekontoret si noe om de tror det er lurt at du kommer innom :)

Anonymous poster hash: a06be...bd8

Skrevet

først tenker jeg du må vurdere allmenntilstanden? Og husk at det jo er naturlig at barnet er litt slapt og slitent med såpass høy feber..

Får barnet i seg drikke? mat?

har det andre symptomer?

Jeg tror jeg også hadde ventet en stund til, med mindre barnet er tydelig plaget av noe som paracet (eventuelt i kombinasjon med ibux) ikke fikser..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...