Gå til innhold

pos eggløsningstest men ingen temp som stiger..??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for svar :)

Har endret charten min nå.. Fordi; 

Hele syklusen har jeg målt bare 1 gang per morgen, og da har tempen holdt seg noen lunde stabil.. Men når jeg endelig fikk et temphopp på CD16, 36,7, tenkte jeg: "weee" eggløsning.. Så syns jeg det var så kjekt at tempen steg, derfor målte jeg igjen.. Da var den plutselig 36,3, deretter 36,5.. Målte under armen 36,3 og vaginalt 36,6. Bruker vanligvis å måle oralt.. Så da tenkte jeg det var feil, og la inn 36,3..

Men både i går, og i dag har det skjedd d sammen. Måler med en gang jeg våkner 36,7.. Deretter synker tempen igjen, og det høyeste jeg får er 36,5.. Dette er målinger rett etter hverandre..

Men nå har jeg bestemt meg for å bare stole på at 1 målingen er rikig, Så da fikk jeg EL på dag CD 16:) Har bare et termometer med 1 desimal, så det er nok ikke helt egnet.. 

Positiv eggløsningstest den 14, så derfor velger jeg bare å tro at 1 målingene er rette.. For de første målingene har alltid vært 36,5 før dette.. blablabla.. nei, blir bare forvirret av all testingen og tempingern :o

Hvis det der hadde vært mitt skjema så hadde eggløsning hvert den 10-11, med den stigningen du hadde etter dag 10 hadde ikke jeg vært i tvil.

Jeg har ofte hatt positiv eggltest 1,2 og 3 dager etter eggløsning, har fått dette bekreftet på ultralyd.

Så i følge gyn så er tempen sikrere enn en eggløsningstest.

Jeg har tempet leeeenge, over 8 år(4 som prevansjon og 4 som prøver) så jeg er veldig inn i temperaturer, svingninger, monofaser osv. Men det er jo selvfølgelig utifra min temperatur, og jeg vet jo ikke hvor du ligger ved eggløsning og etter.

Men jeg ligger alltid mellom 35.99-36.06 på eggløsningsdagen og dagen etter stiger den fra 36.45-36.60, det er et tegn på at eggløsning er overstått og progrestronet har begynt å produseres(progrest.som får tempen til å stige).

Når jeg leser ditt skjema synes jeg heller det ser ut som om du har en typisk trifasekurve, grunnen er at du har lavest temp rundt dag 10, den stiger etter dette, og dag 15 har du en ny stigning igjen hvor tempen hopper enda et hopp...

Dette er en typisk kurve om man blir gravid, da stiger først tempen når egget er sluppet og når egget er festet så hopper tempen enda et hopp slik som din har gjort.

De gangene jeg har blitt gravid har mitt skjema sett helt likt ut.

MEN som jeg skrev tidligere så vet jo ikke jeg hvordan dine andre skjemaer ser ut, så ikke så lett å tyde deg utifra 1 skjema om du skjønner...

Ser jo også du ikke bruker riktig måleutstyr, da er det jo veldig usikkert.

Uansett Lykke til og håper du har blitt gravid...

Oj, takk for utfyllende svar:) Det er første syklusen min som jeg tror at kroppen fungerer etter prevansjonsbruk. P-sprøyte og p-pillere! Og første jeg temper hver dag:) hmm.. spennende! Må nesten bare vente å se litt da. Og tempe videre:) hadde X i dagene rundt den 10 også. I tilegg til en syklus tidligere som varte bare 24 dager.

igjen takk for svar:):)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...