Gå til innhold

hvor lang tid tok det fra skjemaene ble sendt, til første prøverørsforsøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket sykehus tilhører dere

Vi tilhører rikshospitalet :-)

Anonymous poster hash: dd2c7...8cd

Skrevet

Tilhører også riksen. Det tok 6 mnd fra henvisning ble sendt til vi startet opp med første forsøk!

Skrevet

Det tok ca 6mnd, hørte/hører til på Haukeland :)

Skrevet

Det tok 4 mnd for meg, men vi startet m 3 forsøk med aih, og så ivf etter dette.

Skrevet

Hos meg ble søknad sendt i august og brev mottatt om at søknad var mottatt i september. Per nå har vi ennå ikke mottatt brev om oppstart (eller at vi er godkjent). Vi har startet opp i det private. Mest pga min alder (selvom mann er konkludert som "årsak"). Allerede fullført første forsøk med en mini i fryseren :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg var hos fastlegen i august, forsamtale på sykehuset i oktober, begynte på spray nå i desember og skal begynne på sprøyter 1. jan.

Skrevet

skal visst være som med operasjoner ol. i Norge ta innen 6 mnd.
vi tok det privat, så det tok 2 dager :)

Skrevet

skal visst være som med operasjoner ol. i Norge ta innen 6 mnd.

vi tok det privat, så det tok 2 dager :)

2 dager?? Oi, så fantastisk. Klart det koster jo deretter, men så utrolig deilig å slippe å vente. Dette er sikkert dumt spørsmål, jeg er helt ny i dette med prøverør, men hvordan er gangen når du går privat? Tar du direkte kontakt med privat klinikken? Eller må lege henvise til den private klinikken? :)

Er det ca 45Tusen det koster med medisiner og alt per forsøk, i det private?

Mange spørsmål:p

Skrevet

det koster deretter, men det er så utrolig verdt det når man slipper å vente :)
gynekologen min hadde sendt henvisning, men etter flere år med å prøve å få barn så ble jeg litt utålmodig, så jeg ringte klinikken, og de sa at man trengte ikke henvisning dit og jeg ble satt opp til time 2 dager etter :) heldigvis var hellet med oss og den dagen vi skulle på første samtale så var jeg på dag 2 i syklusen min og vi kunne starte opp prosessen med en gang med sprøyter :)
vi betalte for 3 forsøk med en gang, men ved å dele den på 3 og legge til medisiner ol, så ble totalen på 33.600 for 1 forsøk for oss, men avhengig av hva hver enkelt trenger, så mellom 30.000 og 35.000 for 1 forsøk :)

ps. verdt det for oss gange 1 million, sitter her 13+6 i dag etter 1.forsøk og venter en liten en i juni etter å ha slitt i flere år :)

Skrevet

ÅÅ så fantastisk. Blir helt rørt jeg. Hehe alle slike lykkelige resultater fra alle som har slitt med å bli gravide, rører meg sånn. Fantastisk:-)

Ok ikke verre nei:) siden du ble gravid på første forsøk, og hadde betalt for tre forsøk, fikk du igjen penger da? Uansett, penger betyr ingenting når resultatet var en flott liten spire:) kan jeg spørre hvilken klinikk du var på? Hmm frister mer og mer å gå privat altså. Vet ikke om jeg har tålmodighet til å vente 6 måneds:p jeg har hørt mye godt om aleris i Osl:-)

Skrevet (endret)

man får ikke tilbake pengene nei, men kan brukes til søskenforsøk :) vi valgte å være realistisk å betale for 3 pk forsøket med en gang, for vi trodde ikke at etter flere år vi skulle være så heldig å klare det på første forsøk.

vi var på klinikk Hausken i Haugesund :)

ps. vil anbefale å gå privat :) det er dyrt, men verdt den nedkortet ventetiden og hjelpen man får :)

Endret av *Cilie - prøver igjen*
Skrevet

Hausken har jeg hørt utrolig mye flott om:-) så man kan bruke det til søskenforsøk ja, det er utrolig flott da. Trodde man mistet de siste to forsøkene jeg, med bra man ikke gjør det da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...